
Vraag het Beek
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Persoonlijk vind ik de de toename in pk's en Nm's een stuk interessanter dan of 'ie ploft of niet.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- paulcustoms
- One wheel wonder
Bericht
Cooper SD chippen, vraagje
Een vraagje,
De cooper SD is nu leverbaar met 136pk (100kW)
Nu weten we dat het gaat om de 2.0trubo diesel van BMW zelf. 116d, 118D, 120D, 123D, 318D, etc.
De vermogens van deze motor varieren van 116pk (85kW) - 204pk (150kW)
Intresse gaat uit naar tuning 204pk (150kW)
Is dit een kwestie van alleen chippen? Hoe zit het met de garantie? wat zijn ongeveer de kosten?
De cooper SD is nu leverbaar met 136pk (100kW)
Nu weten we dat het gaat om de 2.0trubo diesel van BMW zelf. 116d, 118D, 120D, 123D, 318D, etc.
De vermogens van deze motor varieren van 116pk (85kW) - 204pk (150kW)
Intresse gaat uit naar tuning 204pk (150kW)
Is dit een kwestie van alleen chippen? Hoe zit het met de garantie? wat zijn ongeveer de kosten?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ik heb een vraag met betrekking tot een nieuw filter voor mijn MCS R53.
Voor het stellen van deze vraag heb ik enige research gedaan en kan ik eigenlijk weinig info vinden.
Het doel dat ik wil behalen met een nieuw filter is (leuk(er))geluid en miss een beetje meer vermogen (ookal is die te verwaarlozen).
Nu ben ik natuurlijk gaan rondneuzen op het wereld wijde web. Uiteindelijk heb ik nog 3 opties open.
Voordat ik die onthul heb ik nog een vraag: "wat is het nut van een inleg filter?"
Door de originele box te gebruiken incl aanzuigbuis is er toch niet veel meer te behalen?
mijn 3 mogelijkheden:
*M7 Cold Air Intake ±€300
*Cravenspeed CAI ±€300
*Alta CAI ±€355
Nu is niet alleen de prijs die het verschil maakt. De M7 staat met compleet instalatieschema op de site. Er is goed te zien dat de achterwand vervangen wordt door een versie met een gat. 'Koude' lucht wordt niet meer alleen vanuit de standaard intake aangezogen, blijft deze uberhaupt wel zitten bij de M7?
De Cravenspeed heeft een mooie doorschijnende plaat.. leuk.. Maar zover ik kan zien haalt deze de lucht nog via de standaard luchtinlaat, toch?
De versie van Alta die is open, al heeft deze wel een robbere rand, sluit deze aan op de motorkap? Haalt deze zijn koude lucht nog van andere plekken dan de originele inlaat en de lek tussen rubber en motorkap?
Zonder de vragen ga ik voor de M7, ikzelf had een zelfde aanpassing ook al bedacht
en dan een kapje ipv roost voor een ram-intake 
Alvast bedankt!
Voor het stellen van deze vraag heb ik enige research gedaan en kan ik eigenlijk weinig info vinden.
Het doel dat ik wil behalen met een nieuw filter is (leuk(er))geluid en miss een beetje meer vermogen (ookal is die te verwaarlozen).
Nu ben ik natuurlijk gaan rondneuzen op het wereld wijde web. Uiteindelijk heb ik nog 3 opties open.
Voordat ik die onthul heb ik nog een vraag: "wat is het nut van een inleg filter?"
Door de originele box te gebruiken incl aanzuigbuis is er toch niet veel meer te behalen?
mijn 3 mogelijkheden:
*M7 Cold Air Intake ±€300
*Cravenspeed CAI ±€300
*Alta CAI ±€355
Nu is niet alleen de prijs die het verschil maakt. De M7 staat met compleet instalatieschema op de site. Er is goed te zien dat de achterwand vervangen wordt door een versie met een gat. 'Koude' lucht wordt niet meer alleen vanuit de standaard intake aangezogen, blijft deze uberhaupt wel zitten bij de M7?
De Cravenspeed heeft een mooie doorschijnende plaat.. leuk.. Maar zover ik kan zien haalt deze de lucht nog via de standaard luchtinlaat, toch?
De versie van Alta die is open, al heeft deze wel een robbere rand, sluit deze aan op de motorkap? Haalt deze zijn koude lucht nog van andere plekken dan de originele inlaat en de lek tussen rubber en motorkap?
Zonder de vragen ga ik voor de M7, ikzelf had een zelfde aanpassing ook al bedacht


Alvast bedankt!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Mortsel, Antwerpen
Bericht
Het verschil in al de motoren die je opnoemt is vaak niet enkel een kwestie van chiptunen, maar er zit ook verschil in de componenten van de motoren.
Voor de 18d-motoren kan je je verwachten aan een toename van 35-40pk en 70-80Nm. Ik denk alleen dat Beek er nog geen over zijn vloer heeft gekregen dus cijfers blijven uit..
Re: Cooper SD chippen, vraagje
De Cooper SD is een x18d-motor dus je moet je baseren op zo'n chiptuning.paulcustoms schreef:Een vraagje,
De cooper SD is nu leverbaar met 136pk (100kW)
Nu weten we dat het gaat om de 2.0trubo diesel van BMW zelf. 116d, 118D, 120D, 123D, 318D, etc.
De vermogens van deze motor varieren van 116pk (85kW) - 204pk (150kW)
Intresse gaat uit naar tuning 204pk (150kW)
Is dit een kwestie van alleen chippen? Hoe zit het met de garantie? wat zijn ongeveer de kosten?
Het verschil in al de motoren die je opnoemt is vaak niet enkel een kwestie van chiptunen, maar er zit ook verschil in de componenten van de motoren.
Voor de 18d-motoren kan je je verwachten aan een toename van 35-40pk en 70-80Nm. Ik denk alleen dat Beek er nog geen over zijn vloer heeft gekregen dus cijfers blijven uit..
- JorisD
- Be Mini
- Locatie: Den Haag
Bericht
Ik heb een vraag mbt chiptuning, ik heb op mijn R53 een beek stage 1, dus om en nabij de 192 pk.. Ik rijd echter veel snelweg, 120 km/h is ongeveer 3000 toeren...kan er met chiptuning ook voor worden gezorgd, dat mijn 6e versnelling iets meer een overdrive wordt en bij 120 km/h minder toeren gaat lopen...wordt ie ook nog eens zuiniger.. (en daar is het mij om te doen)..
Vragen staat vrij toch?
Vragen staat vrij toch?


Onze sponsors