Ik heb sinds kort als ik uitstap dat ik een vreemde brandlucht ruik, net alsof er iets loopt te smeulen oid, niet goed dus...
Ik heb onder de kap gekeken (daar komt de lucht vandaan) maar kan niks vinden.
Het lijkt wel alsof ik weer koelvloeistof lekkage hebt, kan dat ook gaan stinken?
Iemand tips?
Er is de laatste tijd niks gewijzigd, behalve een setje andere wielen gemonteerd.
Grtz
Brandlucht
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
als je expansievaatje van de koelvloeistof (KVS) lek is, dan lekt het op hete onderdelen en geeft een chemische lucht.
Je zult dan onder de motorkap bij het expansievat ook heel veel witte aanslag zien.
Als de brandlucht meer naar verbrande olie ruikt , hoef je niet naar je KVS te gaan speuren.
Je zult dan onder de motorkap bij het expansievat ook heel veel witte aanslag zien.
Als de brandlucht meer naar verbrande olie ruikt , hoef je niet naar je KVS te gaan speuren.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- bullie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
of het plastic kapje over je bougiekabels, vlak achter je turbo, die is bij mij ook zijn orginele vorm een beetje kwijt... 

to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade
actieve subwoofer
betere remmen
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade

actieve subwoofer
betere remmen
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
serieus zelf............Adriaan schreef:Had ik ook. Was bij mij het expansietankje vn de koelvloeistof. Een nieuwe besteld bij de dealer en er zelf ingezet. Was een kwartier werk.

burn rubber not your soul

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ben er btw nog steeds niet achter...
Het lijkt wel minder geworden.
Moest je dan niet weer helemaal ontluchten oid?
Kan je vertellen hoe je het gedaan hebt? en hoe afgetapt?
Oke, die tank is ook helemaal gaar bij mij, je ziet er niks meer doorheen...Adriaan schreef:Had ik ook. Was bij mij het expansietankje vn de koelvloeistof. Een nieuwe besteld bij de dealer en er zelf ingezet. Was een kwartier werk.
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Adriaan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb niks afgetapt en de volgende stappen uitgevoerd...
1. Je M7 Strut verwijderen
2. Boutje boven verijderen
3. Klem zijkant losmaken
4. Tankje uit de bevstiging onder tillen
5. Tankje op zn kant houden zodat je de onderste klem kan losklikken
6. Dan de tank zo houden, dat er zo min mogelijk vloeistof op je hitteschild druipt
7. Tank eruit halen en de nieuwe erin op dezelfde manier...
Ik heb er weer wat koeivloeistof ingestopt en na een tijdje de motor stationair laten lopen. Je ziet dan meteen dat er meer vloeistof (roestwater
) in het tankje loopt. Daarna af laten koelen en vullen tot goede niveau. Ik daarna een rondje gereden en nogmaals gechecked.
JahoorAdrenalin Junkie schreef:Ik ben er btw nog steeds niet achter...
Oke, die tank is ook helemaal gaar bij mij, je ziet er niks meer doorheen...Adriaan schreef:Had ik ook. Was bij mij het expansietankje vn de koelvloeistof. Een nieuwe besteld bij de dealer en er zelf ingezet. Was een kwartier werk.

3. Klem zijkant losmaken
6. Dan de tank zo houden, dat er zo min mogelijk vloeistof op je hitteschild druipt
Ik heb er weer wat koeivloeistof ingestopt en na een tijdje de motor stationair laten lopen. Je ziet dan meteen dat er meer vloeistof (roestwater

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Thnx man, ook maar is zo een tankje halen...Adriaan schreef:JahoorAdrenalin Junkie schreef:Ik ben er btw nog steeds niet achter...
Kan je vertellen hoe je het gedaan hebt? en hoe afgetapt?Ik heb niks afgetapt en de volgende stappen uitgevoerd...
3. Klem zijkant losmaken
Ik heb er weer wat koeivloeistof ingestopt en na een tijdje de motor stationair laten lopen. Je ziet dan meteen dat er meer vloeistof (roestwater) in het tankje loopt. Daarna af laten koelen en vullen tot goede niveau. Ik daarna een rondje gereden en nogmaals gechecked.
MINI COOPER S R53 pre-facelift

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors