via ebay chrome kapjes besteld de linkerkant ging perfect maar bij het monteren van de rechterkant heb ik 2 lipjes gebroken en nu lijkt hij maar niet meer te passen zodat hij vast zit
hoe los ik dit het best op?
Spiegelkap lipjes afgebroken
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
misschien is vastlijmen een optie, maar dan moet je wel hopen dat ie er ook nooit meer af hoeft 
volgens mij is er geen mogelijkheid om er achter je spiegel glas een schroefje in te zetten?
en anders zal het toch een nieuwe worden

volgens mij is er geen mogelijkheid om er achter je spiegel glas een schroefje in te zetten?
en anders zal het toch een nieuwe worden

- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Hi,
Heel voorzichtig je spiegelglas eraf halen, en vanaf de binnenkant proberen de kapjes vast te zetten... Zou dat een optie zijn??
En dan niet je spiegelglas laten vallen, of de heel korte draadjes voor de verwarming kapot trekken.
Beetje plaatjes erbij doet het altijd goed, met dank aan NorthAmericanMotoring.com!
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... clips.html
Heel voorzichtig je spiegelglas eraf halen, en vanaf de binnenkant proberen de kapjes vast te zetten... Zou dat een optie zijn??
En dan niet je spiegelglas laten vallen, of de heel korte draadjes voor de verwarming kapot trekken.
Beetje plaatjes erbij doet het altijd goed, met dank aan NorthAmericanMotoring.com!
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... clips.html
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je toevallig 2 lipjes naast elkaar hebt afgebroken zal dat meer 'speling' geven dan wanneer er lipjes om-en-om
zijn afgebroken. Lijmen wordt niks, want waar moet je het aan vast lijmen? Die 5 lipjes zijn de enige bevestiging tussen de spiegelkap en de rest van het spiegelhuis. Het spiegelglas kun er inderdaad zo uitklikken als je het glas helemaal naar boven draait. Heb ik ook al eens gedaan. Je kunt dan goed bekijken hoe alles precies gemonteerd zit.
Maar ik ben toch bang dat als het je zo niet bevalt je nog een keer een nieuwe spiegelkap zal moeten bestellen.

"We've got a thing that's called...MINI love"
Re: Spiegelkap lipjes afgebroken
De spiegelkap zit in totaal met 5 lipjes vast. Als je al 2 lipjes hebt afgebroken dan zit de kap bijna nog maar voor de helft vast.esli schreef:via ebay chrome kapjes besteld de linkerkant ging perfect maar bij het monteren van de rechterkant heb ik 2 lipjes gebroken en nu lijkt hij maar niet meer te passen zodat hij vast zit
hoe los ik dit het best op?
Als je toevallig 2 lipjes naast elkaar hebt afgebroken zal dat meer 'speling' geven dan wanneer er lipjes om-en-om
zijn afgebroken. Lijmen wordt niks, want waar moet je het aan vast lijmen? Die 5 lipjes zijn de enige bevestiging tussen de spiegelkap en de rest van het spiegelhuis. Het spiegelglas kun er inderdaad zo uitklikken als je het glas helemaal naar boven draait. Heb ik ook al eens gedaan. Je kunt dan goed bekijken hoe alles precies gemonteerd zit.
Maar ik ben toch bang dat als het je zo niet bevalt je nog een keer een nieuwe spiegelkap zal moeten bestellen.

"We've got a thing that's called...MINI love"
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors