Show je huisdier (v/h Franse Bulldog)

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2011, 08:26

Nemo rulez, Willem!
Fre911
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

19 mar 2011, 04:04

Fisico schreef:Dit is ons monster, ze is nu iets meer dan een jaar oud. Ze heeft energie voor 10. Haar naam is Levy.

Afbeelding

Afbeelding
Zalige hond, wij hebben thuis net dezelfde, ze is 3 jaar jong.
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mar 2011, 14:33

Ik ben me ook wat aan het verdiepen over bepaalde hondenrassen.
Deze week is onze hond overreden voor ons deur nadat hij ontsnapt was en nu is het zoooo stil in huis. Over 2 weken hebben we onze 22 jarige kat moeten laten inslapen omdat die teveel begon af te zien en vorige week is er een dwerghamster na een week al doodgevallen :cry:
We hebben dus ons dierenleed wel wat meegemaakt nu.

Deze week al een asiel of drie bezocht en een mooie akita inu gevonden van een jaar oud, heel lief beestje ( al 2 keer mee gaan wandelen ) en de kids zijn er ook dol op, heb nu wel gezien dat het redelijk onafhankelijke honden zijn en dat merk ik als ik ermee ga wandelen, als je hem roept teageert hij zelfs niet. ofwel is ie doof ofwel weet ie door in een asiel te zitten gewoon niet naar wie te luisteren. Iemand ervaring met dit ras?

Andere keus is ofwel een labrador of een duitse herder maar dan puppy's, ik vind een duitse herder een prachtige hond maar mijn vriendin is er niet te zot van omdat ze er al eens van gebeten is vroeger.
Zijn de duitse herders makkelijk op te voeden of doen ze vooral hun zinnetje?
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mar 2011, 16:24

Fisico schreef:Dit is ons monster, ze is nu iets meer dan een jaar oud. Ze heeft energie voor 10. Haar naam is Levy.

Afbeelding

Afbeelding
Mooie hond heb je :roll:
burn rubber not your soul

Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 mar 2011, 23:09

Labradors en Herders zijn werkhonden en staan erom bekend dat ze voor hun baas willen werken en volgen.

Mijn eerste tip: gooi de pup meteen los tussen andere loslopende honden. Het leert op deze manier met andere honden te communiceren.
shopalicious
Be Mini
Be Mini

31 mar 2011, 23:34

Hoi Smetje,

Wat verdrietig dat jullie in zo'n korte tijd afscheid hebben moeten nemen van jullie maatjes. Zo'n tragisch ongeluk is helemaal erg.

Met ons Dieseltje bezoeken we nu al een paar maanden de puppiecursus. Dat wil niet zeggen dat ik alles al weet, maar toeval wil dat er ook een herderpup meetraint (die Cooper heet!). Hij is erg gericht op zijn baasje en kan vrij dominant zijn. Zijn baasje moet nog leren consequent en streng te zijn. Aan de andere kant, de oefeningen waarbij hij zijn baasje moet zoeken zijn zo aandoenlijk. Als baasje uit het zicht gaat, dan piept hij alles bij elkaar. Hij wil echt werken voor zijn baasje. Maar ook de labradors op de cursus zijn "enthousiaste" honden.

Natuurlijk is het ene ras pittiger dan het andere, maar ik denk dat voor alle honden geldt dat je ze moet opvoeden en trainen. Als je consequent bent en laat zien dat je de roedelleider bent, dan kun je het meest genieten van je huisvriend. Diesel is niet groot van stuk, maar dacht toch dat hij met onze dochter (zijn baasje) kon gaan lopen. Op de cursus krijgt zij handige hints en tips. Het is nu zo mooi om te zien hoe gehoorzaam hij aan haar is. En het is dikwijls nog gezellig ook tijdens de cursus.

En dan moet je het ook nog treffen met je hond. Diesel is heel makkelijk, laat eigenlijk alles wel toe en is vriendelijk naar anderen. We hebben (nadat we 10 jaar geleden na elkaar twee dobermanns in huis hebben gehad) vrij impulsief besloten om weer een hond in huis te nemen. Achteraf realiseren we ons dat we ook de pech hadden kunnen hebben dat we een jankend, blaffend, slopend, ongehoorzaam type in huis hadden gehaald. Ook de zindelijkheidstraining valt niet altijd mee. Allemaal dingen om bij stil te staan, want je zit er toch voor jaren aan vast.

Veel succes bij het kiezen!
Afbeelding
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 apr 2011, 12:57

Bedankt voor de info, ik heb ondertussen mijn hart laten spreken en maks uit het asiel gehaald.

Is een akita inu van 1 jaar oud en noemt maks :D
Hij is sinds deze morgen bij ons thuis en je ziet dat hij zachtjes aan begint los te komen, heeft nog wat schrik om rond te lopen.

Het laatste half uur komt ie vanuit de keuken eens piepen aan de deur van de living en keert dan terug naar zijn kussen in de keuken :) ondertussen heeft hij zich al neergelegd in het begin van de living :mrgreen:

Hebben al naar de veearts geweest en daar heeft hij zijn inentingen gekregen en is hij perfect gezond verklaard.

even wat vlugge foto's van maks

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 apr 2011, 12:08

Jordy is in de tussentijd al 1,5jaar en veranderd

Afbeelding

Afbeelding
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2011, 16:34

Hier weer even wat foto's van Bo, inmiddels ruim 8 maanden oud. Bo is afgelopen week voor het eerst met m'n ouders meegeweest op vakantie, een weekje naar Texel. Ik ben er zelf ook nog een paar dagen geweest en Bo vond het helemaal geweldig daar, zeker op het strand. Hier de pics :Foto

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bo was alle honden te snel af in het water 8) (haai)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk even uitrusten van al dat harde werken :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2011, 17:23

geweldig ivo superrrr om die hond zo te zien...... :lol:

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 mei 2011, 18:19

wat een mooie hond!!
GreyCooperS
Forum Junky

01 mei 2011, 18:28

Wij hebben sinds een aantal maanden ook een kalf in huis...

Hij lijkt in veel opzichten op zn baasje :mrgreen:

We call him T.O. (spreek uit, Theo)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
JeroenV
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 mei 2011, 14:56

Ik had al zoiets bovenin gelezen, heel veel sterkte Nielz... :cry:

Als ik het zo uit je posts mag halen lijkt het me dat ze een heel fijn leven heeft gehad bij jullie.
"Dance like the picture's not being tagged. Love like you've never been unfriended. Tweet like no one's following."

Terug naar “Kletshoek”