Turbo kapot of .... (het is een cilinderlek)
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Omtrent die "grotere turbo"-upgrade is in mijn optiek nog steeds niet voldoende bewezen dat dit veilig en probleemloos kan. Hier in NL zijn er weinig ervaringen mee en -zonder naam te noemen- degene die ik gezien heb had ook problemen.
Ook dit antwoord is aan ontwikkeling onderhevig, want wie weet vind iemand een betere + betrouwbare oplossing uit over een paar maanden.
Maar momenteel zou zou ik het dus absoluut afraden, temeer omdat de R56 in mijn optiek sowieso al een warmte-afvoer-probleem heeft onder de kap en dat probleem alleen maar groter wordt met een andere turbo.
Speedy hoewel ik geen turbo heb, heb ik toch behoorlijk wat contacten in de MINI wereld bij diverse landenclubs.speedy schreef:r53 idd super sterk maar turbo blok heeft ook zeker zijn voordeel als de turbo werkt
en idd rijd hard slijt hard maar neemt niet weg dat het dan niet klote is ...
zit nu wel in dubio hoe en wat dus kom maar met de suggesties
vind die grotere turbo met forge ic wel wat maar dan slijt de rest ook in no time ofnie ??
Omtrent die "grotere turbo"-upgrade is in mijn optiek nog steeds niet voldoende bewezen dat dit veilig en probleemloos kan. Hier in NL zijn er weinig ervaringen mee en -zonder naam te noemen- degene die ik gezien heb had ook problemen.
Ook dit antwoord is aan ontwikkeling onderhevig, want wie weet vind iemand een betere + betrouwbare oplossing uit over een paar maanden.
Maar momenteel zou zou ik het dus absoluut afraden, temeer omdat de R56 in mijn optiek sowieso al een warmte-afvoer-probleem heeft onder de kap en dat probleem alleen maar groter wordt met een andere turbo.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
mpoi K•T allemaal weer man.. je kunt ook voor de JCW turbo gaan. heb je toch een origineel part van mini met d zelfde garantie. iets meer koppel en iets meer Pk's.
Je moet er gewoon goed over nadenken Daiël. een ding is zeker. grotere turbo. meer vragen van je blok. kans op snellere problemen.
Je moet er gewoon goed over nadenken Daiël. een ding is zeker. grotere turbo. meer vragen van je blok. kans op snellere problemen.

- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Hey Daiel:
Wat is dat nu Turbo stuk???
Mooi balen, en ik hoop voor je dat het nog een beetje meevalt.
Moet wel zeggen dat je PW aardig rookte toen ik achter je reed naar BOTS
waarschijnlijk zat het er toen al een beetje aan te komen.
Vooral als je snel optrok kwam er een behoorlijke zwarte rook uit de uitlaat.
Sterkte ermee en ik hoop dat ie weer snel en goedkoop klaar is.
Gr Roy
Wat is dat nu Turbo stuk???

Mooi balen, en ik hoop voor je dat het nog een beetje meevalt.
Moet wel zeggen dat je PW aardig rookte toen ik achter je reed naar BOTS
waarschijnlijk zat het er toen al een beetje aan te komen.
Vooral als je snel optrok kwam er een behoorlijke zwarte rook uit de uitlaat.
Sterkte ermee en ik hoop dat ie weer snel en goedkoop klaar is.
Gr Roy
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb ook niet zo'n goed gevoel bij een turbo upgrade Daiel. Waarom doe je niet alleen een grotere IC en een standaard turbo? Bij mij leverde de IC al bijna 10pk op (op de bank gemeten). Dan last je beek gewoon niet het maximale eruit halen, zowel qua pk's als Nm's. Die van mij rookte ook net als die van jou en het is wel erg toevallig dat zowel bij jou als bij mij de turbo overleden is...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors