Turbo kapot of .... (het is een cilinderlek)

De 2e generatie vanaf 2006
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

08 mei 2011, 16:21

Het is zeker klote Daiel. Het komt altijd op het verkeerde moment en gaat weer dikke knaken kosten..
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

08 mei 2011, 16:29

ja zou zo geen goed moment kunnen verzinnen :mrgreen:
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

08 mei 2011, 16:49

Flink balen zeg!!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3297
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

08 mei 2011, 17:16

Balen man! :( Ik hoop voor je dat de schade aan het blok mee gaat vallen.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

08 mei 2011, 17:31

hoop ik ook maar verwacht dat het alleen de turbo is :roll:
Hoor je hem ff niet meer afblazen voor je werk langs :mrgreen:
i'll be back 8)
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

08 mei 2011, 17:55

speedy schreef:r53 idd super sterk maar turbo blok heeft ook zeker zijn voordeel als de turbo werkt :)
en idd rijd hard slijt hard maar neemt niet weg dat het dan niet klote is ...
zit nu wel in dubio hoe en wat dus kom maar met de suggesties :D
vind die grotere turbo met forge ic wel wat maar dan slijt de rest ook in no time ofnie ??
Speedy hoewel ik geen turbo heb, heb ik toch behoorlijk wat contacten in de MINI wereld bij diverse landenclubs.
Omtrent die "grotere turbo"-upgrade is in mijn optiek nog steeds niet voldoende bewezen dat dit veilig en probleemloos kan. Hier in NL zijn er weinig ervaringen mee en -zonder naam te noemen- degene die ik gezien heb had ook problemen.

Ook dit antwoord is aan ontwikkeling onderhevig, want wie weet vind iemand een betere + betrouwbare oplossing uit over een paar maanden.
Maar momenteel zou zou ik het dus absoluut afraden, temeer omdat de R56 in mijn optiek sowieso al een warmte-afvoer-probleem heeft onder de kap en dat probleem alleen maar groter wordt met een andere turbo.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

08 mei 2011, 17:58

Damn dat is pech hebben Daeil, bummer :(
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

08 mei 2011, 18:07

dus zeker weten een verzekering bij Beek afsluiten als ik voor de upgrade ga :lol:
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7215
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

08 mei 2011, 20:34

mpoi K•T allemaal weer man.. je kunt ook voor de JCW turbo gaan. heb je toch een origineel part van mini met d zelfde garantie. iets meer koppel en iets meer Pk's.

Je moet er gewoon goed over nadenken Daiël. een ding is zeker. grotere turbo. meer vragen van je blok. kans op snellere problemen.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

08 mei 2011, 22:00

Hey Daiel:

Wat is dat nu Turbo stuk??? :evil:
Mooi balen, en ik hoop voor je dat het nog een beetje meevalt.
Moet wel zeggen dat je PW aardig rookte toen ik achter je reed naar BOTS
waarschijnlijk zat het er toen al een beetje aan te komen.
Vooral als je snel optrok kwam er een behoorlijke zwarte rook uit de uitlaat.

Sterkte ermee en ik hoop dat ie weer snel en goedkoop klaar is.

Gr Roy
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

08 mei 2011, 23:00

ach ja is dat ook weer nieuw aan de auto :)
misschien een upgrade maar ben nog niet overtuigd ...
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

09 mei 2011, 08:10

Vergeet niet.... Een grotere turbo heeft als voordeel dat hij veel minder moet werken en veel minder slijt
Om dezelfde Turbo druk te halen als je nu hebt
Vb. Jcw turbo vs s turbo die 0.9bar moet halen.
De jcw zal aanzienlijk minder afzien, zelfde met de upgrade turbo
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

09 mei 2011, 10:15

Ik heb ook niet zo'n goed gevoel bij een turbo upgrade Daiel. Waarom doe je niet alleen een grotere IC en een standaard turbo? Bij mij leverde de IC al bijna 10pk op (op de bank gemeten). Dan last je beek gewoon niet het maximale eruit halen, zowel qua pk's als Nm's. Die van mij rookte ook net als die van jou en het is wel erg toevallig dat zowel bij jou als bij mij de turbo overleden is...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

09 mei 2011, 10:21

ja idd jij had ook van die rookpluimen maar had ik na remap van Beek eigenlijk geen last meer van :roll:
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7215
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

09 mei 2011, 12:22

ik denk dat we er uitzijn hier.. Forge IC en een JCW-turbo. Top eraf met tuning .( en in ergste geval.. als er een zuiger beschadigd/stuk is. 4 nieuwe JCW zuigers.)
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”