Wist je dat...

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jan 2007, 09:55

FastBunny schreef:En nog een weetje, niet elke mini heeft een digitale snelheidsaanduiding, als je het chronopack hebt zit dan heb je ineens geen digitale snelheidsaanduiding meer :s
Dat wist ik niet, ik dacht dat 't op een gegeven moment op elke MINI standaard was.
coendek schreef:kun je dit digitale door middel van een "sub-menutje" niet aanzetten??
Het zit in 't menu of niet, door op het knopje van de richtingaanwijzer te drukken scroll je door de mogelijkheden.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jan 2007, 10:01

Mini Poeper schreef: Dat wist ik niet, ik dacht dat 't op een gegeven moment op elke MINI standaard was.
Komt waarschijnlijk doordat je km teller op je bij je stuur zit en de draadjes hiervoor niet meer in de toerenteller gaan maar naar de km teller ernaast? Tenminste dat leek mij een logische verklaring :wink:

En onze mini is van het face-lift model dus het zou zeker er in moeten zitten normaal gesproken :)
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jan 2007, 10:07

Ow, ja natuurlijk. Je hebt een tweede klokje op het stuur staan met een analoge snelheidsaanduiding.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 jan 2007, 10:30

FastBunny schreef:Komt waarschijnlijk doordat je km teller op je bij je stuur zit en de draadjes hiervoor niet meer in de toerenteller gaan maar naar de km teller ernaast? Tenminste dat leek mij een logische verklaring :wink:
Zo werkt het tegenwoordig niet meer, zeer veel datastromen zijn digitaal om juist de dradenbrei in te dammen. Iedereen kan b.v. met een truukje zijn snelheid ook digitaal weergeven in plaats van de km-stand maar ik heb het zelf niet uitgeprobeerd. je moet er n.l. wel wat voor doen en ik dacht dat het steeds verdwijnt bij elke herstart.

Hier meer (Engelse) info als je wat wilt weten over datacommunicatie in de MINI.

Dit kun je doen als je je snelheid digitaal in de km-teller wilt hebben:
mini2.com DIY schreef:The information displays in place of your mileometer, so you DO NOT have to have the MINI OBC/Trip Computer option to see this.
A complete list of functions is below, this example is how to get into the menu number '7'.

With the key in the ignition, but in the off position, press and hold down the odometer reset button, while holding the button down, switch the key in the ignition to position 1.
The screen will say 'Test' and a number.
Scroll through, (pressing reset button) through to test 19 and wait a moment.
Wait and the message will say "log i-off" then "log i-on" and back to "log i-off" again. When "log i-off" appears, press again. You are now in the system. (Woooo)
You can (if you wish) start the ignition any time from now.
Scroll through to test 7.0 (or whichever from the list below) and wait a moment, after a pause you will enter the test 7.* range of information.
You can scroll through now (7.1,7.2,7.3 etc.) using the reset button.
You can exit each menu by pressing, holding for a few seconds, then releasing the reset button.
To leave the system scroll to 19 and leave it for a few moments.
Switching off the ignition also exits the system.
Test:

1.0 Chassis number
1.1 Kilometer count
1.2 Parts number
1.3 Coding-, Diagnostic- and Bus-index
1.4 Production Date (Calender week/year)
1.5 Hard- and Software status
1.6 Injectorstatus, Cylinder count, Engine factor.

2.0 Combisystem Test

3.0 Service intervall counter

4.0 Actual fuel consumption in l/100km. eg.0154 = 15,4 liters/100kms.
4.1 Consumption in liters/100kms.

5.0 Distance consumption in l/100kms.
5.1 Actual rest distance with available fuel in Kms.

6.0 Actual amount of fuel in tank. eg. 123321 =12,3liters left 32,1 liters right
6.1 Total amount of fuel in tank.
6.2 Show value of Fuel guage. 1= both senders OK, 2= sender failure, 3=ti signal unplausible (no reading)

7.0 Actual coolant temp.
7.1 Actual outside temp.
7.2 Actual engine revs.
7.3 Actual speed

8.0 Hexadecimal readings of menu 7.0 to 7.3

9.0 Actual on board voltage (Battery)

10.0 Land codes

11.0 Unit codes

12.0 No funktion

13.0 Gong test

14.0 - 14.4 On board diagnostic codes. eg 000000 = no failures

15.0 - 18.0 No funktion

19.0 On/Off for Test menu.

20.0 Correction factor for Fuel consumption
Formula for correction:
Shown consumption x 1000 / user defined consumption
Push the trip reset button to begin the correction. Numbers count up from 0-9, when correct number shows push trip reset button.

20.1 Sets 10ths. for consumption factor
20.2 Sets 100ths. and 1000ths. for consumption factor
20.3 Saves the new consumption factor and shows new value

21.0 Software reset. (Same as disconnecting battery)

Notes:

Your MINI's computer may give more or less information than stated above.
coendek
Stoepsleutelaar

10 jan 2007, 10:31

coendek schreef:kun je dit digitale door middel van een "sub-menutje" niet aanzetten??
Het zit in 't menu of niet, door op het knopje van de richtingaanwijzer te drukken scroll je door de mogelijkheden.[/quote]

maar opzich... er zit wel meer in die auto waar je niet vanaf weet dus ik dacht misschien kun je dit aanzetten doormiddel van in een menu te flut*.. zou wel handy zijn... maar aan de andere kant..... LEKKER BOEIE!! ;)
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 10:36

Ik had het navigatie en dus ook de 2 meters voor mijn neus, maar die kon ik wel als digitale snelheidsmeter instellen. Gebruikte het nooit, omdat ik altijd op het toerental reed. Snelheid?? wat is dat? :mrgreen:
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
coendek
Stoepsleutelaar

10 jan 2007, 10:48

thanks berthil... dat had ik ook al een gelezen... maar als je het aanzet.... gaat het dan weer uit als je de motor uitdoet.. moet je dus iedere morgen weer aanzetten??? :s

we gaan het vanmiddag eens testen! :D

cheers

coen
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 jan 2007, 10:49

Ik hoor graag van jou of het zo is dat het weer weg is na een herstart :)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jan 2007, 10:51

Maar zoals ik het van Berthil begrijp komt deze digitale snelheid niet in de shermpje van de toerenteller-klok te staan, maar in het schermpje van de grote klok in het midden.

Terug naar “Interieur en audio”