Werner & Peter's BEC (oftewel l'orange)

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 apr 2011, 09:06

Berthil schreef:Er word flink gepraat over het schakelen aan de handgebaren te zien :)
Klopt! Ik had een paar x het idee dat de motor inhield bij bepaalde bochten. Maar waarschijnlijk zat ik dan een versnelling "te hoog". Het is natuurlijk een motorfiestsblok en dat heeft wel de nodige toeren nodig om z'n kracht te leveren. Is qua gehoor en gevoel ff omschakelen als je auto motortoerentallen gewend bent. Daarnaast stuurde ik ook veel te vroeg in en moest ik meer de buitenkant van de bocht opzoeken voordat ik instuur...

Woensdag 18 mei is er weer een vrij rijden dag dus dan gaan we er weer voor!!
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 apr 2011, 09:11

heeel gaaf :icon_top:

Leuk filmpje ook 8)
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 apr 2011, 18:17

Prima gedaan, Peter 8) 8) !! Oefening baart kunst....zodra jij, met je natuurlijk talent, de auto beter leert kennen ben ik benieuwd naar jouw rondetijden!!
Bij Berthil zie ik ook wat talent en de baanervaring kan doen :shock: .
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 apr 2011, 12:04

Gaaf ding hoor! Klinkt goed! :D
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2011, 11:33

Gisteren weer lekker aan het Vrij Rijden geweest op CPZ.

Ik heb 2 sessies achter elkaar gereden op een vochtige baan (het regende licht) en Werner heeft 2 sessies gereden op een droge baan.

Hier 2 fototjes. Filmpje met mijn glijders volgt nog! :mrgreen:

Werner:
Afbeelding

ik:
Afbeelding
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 mei 2011, 11:40

lijkt de STIG well peter

Afbeelding
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2011, 17:31

Staat er strak op :lol: was in de audi S bocht dacht ik waar hij stond te knippen :wink:
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2011, 18:14

gave platen weer :D 8)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

19 mei 2011, 19:17

Gaan jullie een kenteken aanvragen voor l'Orange (als dat al mogelijk is)?

Als ik naar mijzelf kijk zou ik het nogal onprettig vinden als ik zulk leuk speelgoed in de garage heb staan als het alleen uitgelaten mag worden op het circuit. Daar zijn niet zo heel veel gelegenheden voor, instappen en knallen wanneer je daar zin aan hebt lijkt mij dan wat aantrekkelijker. Of het moet zijn dat jullie nu ervaringen aan het verzamelen zijn en later met een raceserie meer willen gaan doen?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mei 2011, 00:14

Beelden zijn van redelijke kwaliteit. Er loopt ook best wat regenwater over de lens. Dat maakt het beeld er niet scherper op...
ff op 480 klikken voor wat betere kwaliteit.

Na een paar rondjes begin ik de grens een beetje op te zoeken... Het begint bij 5 minuten daar zie je dat de auto onrustig is bij het aanremmen in de nattigheid net als bij 5,52 minuten. Bij 6 minuten ga ik rond en bij 7 minuten ga ik van rechts naar links en weer de goede kant op! :mrgreen:

Bij sommige bochten zie je dat ik maar in blijf sturen en sturen... Dan ging het net ff te hard voor op een natte baan en was de auto onderstuurt. Om dan weer fatsoenlijk de bocht uit te komen is lastig.

Bij 11 seconden in het 2e filmpje kom ik vol accelerend in de 4e of 5e versnelling richting het scheivlak even los met de achterkant. Je hoort het toerental dan ff omhoog schieten... Dat was ook wel behoorlijk heftig! Ik ga daarna meteen even van mijn gas af.

@Berthil: We hebben 27 maart en 18 mei gereden, gaan 12 juni weer rijden (3 juni kan ik helaas geen vrij krijgen). Verder hebben we nog niet echt geplanned. Er zijn best wat dagen om lekker te kunnen rijden!
Je hebt de "vrij rijden" dagen en de diverse trackdays van allerlei clubs. Ik vind het totaal niet erg dat we er niet mee op de weg kunnen rijden. Daar is de auto veel te extreem voor. Als ik kijk hoe makkelijk ik in de natte omstandigheden al naar alles toe kon rijden dan wil je echt niet weten hoe hard het met droge omstandigheden kan gaan. Daar is op de openbare weg echt geen ruimte/gelegenheid voor...
Laatst gewijzigd door Peter op 13 jun 2011, 20:00, 3 keer totaal gewijzigd.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mei 2011, 16:48

Best nog aardige kwaliteit peet :wink:
@ Berthil geloof mij dit is echt geen auto voor de openbare weg :lol:
Het is totaal iets anders als een mini maar wel heel gaaf voor het cicuit.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2011, 15:50

Werner en Peter; Wat een onwijs gaaf speeltje is dat zeg!! onwijs bedankt voor de geweldige ervaring... dit was weer eens een andere, maar heel grote smile op mn gezicht :D :yeah

ff wat fototjes voor de vorm ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nogmaals: thnx mannen!! 8)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2011, 20:04

wauw, wat gaaf zeg!

Sowieso is dit een waanzinnig g*ile bak, lijkt me een behoorlijke gave ervaring! 8)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2011, 20:06

Was weer leuk! Lekker kunnen rijden gisteren met prachtig weer! Weer heel wat anders dan met de MINI rijden hè.

Helaas stond de videorecorder niet goed ingesteld Mark dus geen filmpje van mij. Wel een filmpje van Werner maar dat was met het remprobleem en het losgelopen achterwiel... Zal ik van de week ff posten.

Hardstikke bedankt voor de leuke foto's en ik hoop dat jullie het naar je zin hebben gehad!
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2011, 22:58

het was inderdaad zalig weer gisteren :D 8) inderdaad heel wat anders als een MINI, maar ook zoo onwijs gaaf, bleef me elke bocht weer verbazen over de wegligging, en de enorme power met het uitacceleren... 8)
Jammer dat er geen filmpje is van een 'goede' stint... maar ach, het zit nog goed in mn geheugen :lol: was inderdaad jammer van die probleempjes, maar ach, t hoort erbij... :P is dat zwalken van t losse achterwiel trouwens ook te zien op t filmpje???

nogmaals bedankt, ik heb echt enorm genoten, wat een geweldige ervaring was dat voor mij zeg :yeah (zal me nog heeel lang bij blijven :D )

@ Rob; het was echt waanzinnig ja... 8)

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”