Wie kan me helpen?
Sinds vanmiddag piept mijn auto, als ik mijn koppeling heb ingetrapt. Ik ben bang dat het mijn versnellingsbak is, hoop het niet! Ook tijdens het rijden maakte ie een piepend geluid. Of is het mijn distributieriem?
Ik dacht dat het alleen met een koude motot was, maar kwam net thuis, liet m even stationair draaien, en ook weer met de koppeling intrappen piepte ie.
Wat kan het zijn?
Behoorlijk ongerust, koppeling ingetrapt piept mijn autootje
- IniMINImanimo
- One wheel wonder
Bericht
Behoorlijk ongerust, koppeling ingetrapt piept mijn autootje
Sorry heren, het blijft toch een vrouwenauto!
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Druklager denk ik.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- IniMINImanimo
- One wheel wonder
Bericht
Dat is geen grappig probleempje. Loopt behoorlijk in de centen toch?BlueCooperS schreef:Druklager denk ik.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
als het piept is het je druklager.. kraakt/rommelt het dan is het je vliegwiel/koppeling
Toevallig net gehad met de Transit van mn ouders
is dat duur? ach.. bak moet er onderuit.. kan je net zo goed koppeling mee laten vervangen.. koppeling opzich is neit zo duur.. de bak los en er onderuit halen, dat is duur.
Toevallig net gehad met de Transit van mn ouders

is dat duur? ach.. bak moet er onderuit.. kan je net zo goed koppeling mee laten vervangen.. koppeling opzich is neit zo duur.. de bak los en er onderuit halen, dat is duur.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- IniMINImanimo
- One wheel wonder
Bericht
Bedankt voor jullie reacties!
En ja hoor, terug van de garage en drukgroep incl koppelingsplaten zijn vervangen. En dan zou je denken dat het probleem is opgelost........
Ik ging 'm ophalen en de monteur zei: hij gaat moeilijk in z'n 1. Had ik nooit last van, alleen dat ik altijd stil moest staan om 'm er in te krijgen.
Wil ik wegrijden, in z'n achteruit, terug in z'n 1, gaat ie niet eens in z'n 1!!! Dus ik een paar keer koppeling indrukken en op laten komen, pakt ie 'm uiteindelijk wel. Maar helaas was dit niet eenmalig, uit stilstand pakt ie zelfs 1 en 2 niet! Wel als ik een paar keer de koppeling op laat komen, maar de ene keer hoor ik dan ook een soort klap onder de motor vandaan komen en ik ben echt bang dat mijn versnellingsbak aan gort is. Ze hebben gister nog een toevoeging in de versnellingsbak gedaan, uit een tube, om alles soepel te laten lopen. Maar helaas pindakaas, de ene keer schakelt ie heerlijk, terugschakelen van z'n 3 naar z'n 2 gaat wel, en de andere keer schakelt ie ook behoorlijk moeilijk. Mijn versnellingsbak is overleden he?
En ja hoor, terug van de garage en drukgroep incl koppelingsplaten zijn vervangen. En dan zou je denken dat het probleem is opgelost........
Ik ging 'm ophalen en de monteur zei: hij gaat moeilijk in z'n 1. Had ik nooit last van, alleen dat ik altijd stil moest staan om 'm er in te krijgen.
Wil ik wegrijden, in z'n achteruit, terug in z'n 1, gaat ie niet eens in z'n 1!!! Dus ik een paar keer koppeling indrukken en op laten komen, pakt ie 'm uiteindelijk wel. Maar helaas was dit niet eenmalig, uit stilstand pakt ie zelfs 1 en 2 niet! Wel als ik een paar keer de koppeling op laat komen, maar de ene keer hoor ik dan ook een soort klap onder de motor vandaan komen en ik ben echt bang dat mijn versnellingsbak aan gort is. Ze hebben gister nog een toevoeging in de versnellingsbak gedaan, uit een tube, om alles soepel te laten lopen. Maar helaas pindakaas, de ene keer schakelt ie heerlijk, terugschakelen van z'n 3 naar z'n 2 gaat wel, en de andere keer schakelt ie ook behoorlijk moeilijk. Mijn versnellingsbak is overleden he?
- IniMINImanimo
- One wheel wonder
Bericht
Maar zou dat door lucht komen? Misschien ben ik pessimistisch, maar ik ben echt bang dat er meer aan de hand is....
Alleen kijken? ALs dat zou helpen, scheelt een hoop geld!:P (grapje)Ben schreef:Zit er niet lucht in de koppelingscilinder.
Mocht je het niet vertrouwen wil ik er best wel naar kijken.
Ik zit in Oudetonge op flakkee.
Gr Ben
Maar zou dat door lucht komen? Misschien ben ik pessimistisch, maar ik ben echt bang dat er meer aan de hand is....
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Aangezien bij Mini de koppeling gebruikt maakt van dezelfde voorraadtank en vloeistof als de remvloeistof is het het beste om op het remvloeistof voorraadtankje van bovenaf druk te zetten om de koppeling goed te ontluchten. Via de onluchtingsnippel van de slave cilinder op de ouderwetse 'remmenontluchtingsmanier' werkt bij de Mini moeilijker en vooral als de cilinder wat versleten is zoals Ben al aangeeft. Voordat je aan grote ingrepen gaat beginnen zou ik inderdaad eerst zeker stellen dat de koppeling goed ontlucht is.
- IniMINImanimo
- One wheel wonder
Bericht
De garage heeft al een gereviseerde bak besteld.
Hun verklaring op het 'te veel lucht-verhaal' was dat dan alle versnellingen zouden haperen en niet alleen 1 en 2...... Klopt dat dan wel?
Hun verklaring op het 'te veel lucht-verhaal' was dat dan alle versnellingen zouden haperen en niet alleen 1 en 2...... Klopt dat dan wel?
- IniMINImanimo
- One wheel wonder
- Ben
- 4 op een rij!
Bericht
Nou dat klopt niet want als je weg rijd moet je je koppeling helemaal in trappen en andere versnellingen trap je automatisch wel ver in maar meestal niet helemaal.
Dus laat het eerst ontluchten voor je een bak laat vervangen desnoods bij een andere garage.
Of rij van de week even bij mij langs kijken kost niets en bespaart mogelijk veel geld.
Wat mij ook nog te binnen schiet zit de koppelingsplaat wel goed gemonteerd.
Als een bak goed schakelt of bijna dan schakelt hij altijd beter als de koppeling is vervangen.
Gr Ben
Dus laat het eerst ontluchten voor je een bak laat vervangen desnoods bij een andere garage.
Of rij van de week even bij mij langs kijken kost niets en bespaart mogelijk veel geld.
Wat mij ook nog te binnen schiet zit de koppelingsplaat wel goed gemonteerd.
Als een bak goed schakelt of bijna dan schakelt hij altijd beter als de koppeling is vervangen.
Gr Ben
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors