Vanmorgen op de snelweg begon mijn auto naar mijn idee te pingelen.
Vanaf de vierde laag in toeren gas geven kon ik het horen.
De eerste drie versnellingen geen last.
Eind van de middag even met Klaas gebeld,en die had het over vervuilde verbrandingskamers etc.
Die wil ik morgen even gaan reinigen.
De dealer in Groningen had hier nog nooit van gehoord.....
Wat voor spul moet ik hier voor gebruiken?
Ik neem aan dat ik dit spul kan spuiten/gooien in de slang die van mijn luchtfilter naar de turbo gaat.
Iemand hier ervaring mee?
Pingelen? Opgelost,er was een bougie defect!
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Pingelen? Opgelost,er was een bougie defect!
Laatst gewijzigd door BlueCooperS op 01 jun 2011, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- speedy
- NMC Legend
Bericht
ja 1 week voordat mijn zuiger het begaf heb ik het ook in laten spuiten bij Beek 
in de luchtinlaat links naast de motor inspuiten
ik heb het laten doen daar voor 35 euro ofzo .
jij hebt toch geen tuning of wel ?
pingelen met standaard setup is toch niet van toepassing dacht ik ....

in de luchtinlaat links naast de motor inspuiten

ik heb het laten doen daar voor 35 euro ofzo .
jij hebt toch geen tuning of wel ?
pingelen met standaard setup is toch niet van toepassing dacht ik ....
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het schijnt dat vervuiling bij de R56 vaker voorkomt,maar kan er op dit forum niet veel over vinden.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ga wel ff zoeken.speedy schreef:komt zeker vaker voor en heb hier op het forum al een topic over gelezen
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- speedy
- NMC Legend
Bericht
ik zelf heb nooit echt pingelen gehoord maar wel de pingel beveiliging en die klinkt bij zware belasting van de auto (lage toeren en vol gas) als een krakend chips zakje onder de auto een seconde ofwat en was bij mij alleen te horen met raam open en te merken aan rookpluim en seconde inhouden .
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
zo'n busje met van die reiniger heb ik er ook een keer ingegooid, busje kost nog geen 10 euro en het is 5 minuten werk. Ik heb de de slang voor de turbo losgemaakt en het daar ingespoten. Appeltje eitje.
Er zijn hier idd al een paar topics over voorbij gekomen en eht is best een issue bij een R55/56/57 S.
Er zijn hier idd al een paar topics over voorbij gekomen en eht is best een issue bij een R55/56/57 S.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- 3rikk
- One wheel wonder
Bericht
Wat doet seafoam precies met je auto / motor? Ik zit eraan te denken om het in mijn oude Fiat Panda te gebruiken maar ik weet niet precies waar het goed voor is, niet dat het later blijkt dat het helemaal niet goed is voor een auto.
Kan het überhaupt wel in een oude Panda en waar moet ik het ingooien? Heeft iemand dan ook een
stap voor stap leek instructie?
Kan het überhaupt wel in een oude Panda en waar moet ik het ingooien? Heeft iemand dan ook een
stap voor stap leek instructie?
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors