Zooooooooooooo...heel mooi die Alfa!!!
Die moeten ze echt gaan uitbrengen...
Opvolger MINI
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- k33z
- Mod virus alert!
Bericht
De Mini (behalve de nieuwe R56) is kwa bouwkwaliteit vind ik onder de maat. Knipperlicht moet je bijvoorbeeld voorzichting behandelen anders heb je het gevoel dat je hem eraf rukt, veel rammels e.d. Dit is een punt waar de R56 (voor mijn gevoel) een grote stap voorwaarts maakt.
Veiligheid heb ik van een Mini gelukkig niet nog hoeven testen. Cool is het zeker, maar de bouwkwaliteit lijkt inderdaad op die van een Mercedes een oude ML wel te verstaan.PPCS schreef:Niks vervuiling, dit noem ik verfraaiing. I love the italian design, but I can't stand the quality.
Mini: Built like a merc, safe as a volvo, and so much cooler than a BMW
De Mini (behalve de nieuwe R56) is kwa bouwkwaliteit vind ik onder de maat. Knipperlicht moet je bijvoorbeeld voorzichting behandelen anders heb je het gevoel dat je hem eraf rukt, veel rammels e.d. Dit is een punt waar de R56 (voor mijn gevoel) een grote stap voorwaarts maakt.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Je hoeft met een Alfa maar een stoep te raken en hij is krom, kun je elke week naar de garage om 'm uit te lijnen.
Zoals PPCS al schreef, de MINI is een hele goede auto. De schadeafdeling van m'n dealer (dus officieel BMW) zei al eens tegen mij dat de MINI zoveel kan hebben. Het is van achteren bijv. een keiharde auto. Al die veiligheidsvoorzieningen in dat kleine autootje met rondom schijfremmen (zelfde als Z3 en de destijds 3-serie).
Bovendien familie van het concern met de slagzin: 'Freude am Fahren'
frankie schreef:Lijkt me ook een mooi gooi en smijt doosje met bovengemiddelde power,
Ik vind het inderdaad een erg mooie auto, zeer geslaagd zoals vele Alfa's maar het zijn zeker geen gooi en smijt auto's.PPCS schreef:Niks vervuiling, dit noem ik verfraaiing. I love the italian design, but I can't stand the quality.
Mini: Built like a merc, safe as a volvo, and so much cooler than a BMW
Je hoeft met een Alfa maar een stoep te raken en hij is krom, kun je elke week naar de garage om 'm uit te lijnen.
Zoals PPCS al schreef, de MINI is een hele goede auto. De schadeafdeling van m'n dealer (dus officieel BMW) zei al eens tegen mij dat de MINI zoveel kan hebben. Het is van achteren bijv. een keiharde auto. Al die veiligheidsvoorzieningen in dat kleine autootje met rondom schijfremmen (zelfde als Z3 en de destijds 3-serie).
Bovendien familie van het concern met de slagzin: 'Freude am Fahren'
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Echter heb ik altijd wel heel erg het gevoel dat ik in een erg veilige auto zit, daar kunnen veel Aziatische merken nog van leren. Wel is het zo dat je een bedrag betaalt voor de prijs van een leuke Golf en er een kleine auto voor krijgt, niet erg maar dan verwacht je wel dat dit in die kleine auto is gestoken.
Komt wel dat je niet alleen naar het de knipperlichthendel moet kijken, maar naar het geheel: een erg solide en degelijke auto met zoals eerder gezegd veel veiligheidsvoorzieningen in dat kleine wagentje.
De eerste ML's van vorige generatie zijn ook teruggestuurd naar Amerika door Mercedes Duitsland, dit was schijnbaar erg onder de maat en voldeed niet aan de Europese norm/Mercedes norm.k33z schreef: Veiligheid heb ik van een Mini gelukkig niet nog hoeven testen. Cool is het zeker, maar de bouwkwaliteit lijkt inderdaad op die van een Mercedes een oude ML wel te verstaan.
Hier moet ik je gelijk in geven (wat betreft knipperlicht vind ik meevallen, maar wel wat betreft de rammels).k33z schreef: De Mini (behalve de nieuwe R56) is kwa bouwkwaliteit vind ik onder de maat. Knipperlicht moet je bijvoorbeeld voorzichting behandelen anders heb je het gevoel dat je hem eraf rukt, veel rammels e.d. Dit is een punt waar de R56 (voor mijn gevoel) een grote stap voorwaarts maakt.
Echter heb ik altijd wel heel erg het gevoel dat ik in een erg veilige auto zit, daar kunnen veel Aziatische merken nog van leren. Wel is het zo dat je een bedrag betaalt voor de prijs van een leuke Golf en er een kleine auto voor krijgt, niet erg maar dan verwacht je wel dat dit in die kleine auto is gestoken.
Komt wel dat je niet alleen naar het de knipperlichthendel moet kijken, maar naar het geheel: een erg solide en degelijke auto met zoals eerder gezegd veel veiligheidsvoorzieningen in dat kleine wagentje.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
En wie raakt er nu uberhaupt een stoepje met z'n auto
Met gooien en smijten bedoel ik niet lekker elk stoeprandje pakken, maar wel wendbaar, agiel, snel en met een subliem weggedrag. En geloof me, Alfa is prima in staat zo'n auto te maken. Persoonlijk heb ik trouwens nooit met m'n Alfa's ervaren dat die elke week uitgelijnd moet worden, maar dat terzijde.Mini Poeper schreef:Ik vind het inderdaad een erg mooie auto, zeer geslaagd zoals vele Alfa's maar het zijn zeker geen gooi en smijt auto's. Je hoeft met een Alfa maar een stoep te raken en hij is krom, kun je elke week naar de garage om 'm uit te lijnen.
En wie raakt er nu uberhaupt een stoepje met z'n auto

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Je begrijpt wat ik bedoel! Mocht het dan toch gebeuren: liever met een degelijk Duits product dan een Italiaans product.frankie schreef:En wie raakt er nu uberhaupt een stoepje met z'n auto
- Hans J
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hup bouwen dat spul die is gaaaaf.frankie schreef:Alfa Junior
Als Alfa hem zo op de markt brengt, doe me daar maar een GTA versie van danLijkt me ook een mooi gooi en smijt doosje met bovengemiddelde power,
(p.s. sorry voor de vervuiling op dit forum)
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Voor mij ook gewoon weer een MINI. Maar goed als het geen MINI zou mogen zijn zou ik kiezen voor een Lotus Exige, die zijn echt geweldig. En als het per see een praktischere auto moet zijn in dezelfde prijsklasse als de Cooper S, een C30 T5, rijd ook ernstig goed!
Maar voor mij de komende jaren (hoop ik) gewoon een R56! Dat was tot zo ver de auto met de meeste fun, meeste rijplezier en de beste looks!

Maar voor mij de komende jaren (hoop ik) gewoon een R56! Dat was tot zo ver de auto met de meeste fun, meeste rijplezier en de beste looks!

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Das wel heel kort door de bocht he, Alfa staat niet alleen bekend om de looks, ook om de wegligging en de rijkwaliteiten (. Met de intrede van de latere 145/46 met de TS motoren is ook de bouwkwaliteit omhoog gegaan, de 156 en 147 zijn dan ook gewoon goede betrouwbare autos. De nieuwe generatie 159/Brera bevindt zich qua wegligging in de top van hun klasse en hebben er qua bouwkwaliteit nog weer een schepje bovenop gedaan (qua gewicht ook helaas), oke nog niet op het niveau van BMW of Audi, maar het komt wel in de buurt. Het verhaal van 1x een stoepje raken en direct opnieuw uit laten lijnen is dan ook achterhaald, evenals Alfa's die roesten in de folder en op elke drempel een stuk plaatwerk verliezen.MINIJCW schreef:Mooi wel ja, dat kan alfa wel. Maar dan houd het op
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Afschrijving is inderdaad behoorlijk, maar ook daar zit verbetering in. De 147 bleef al waardevaster en de leasemaatschappijen verwachten dat ook de 159 beter zijn waarde zal behouden.
Het frappante is, er komen hier verhalen voorbij van Mini's die na 1000km aan hun derde versnellingsbak beginnen, dan is het: een maandagochtend auto want een Mini is betrouwbaar. Maar iemand kent iemand met een 156 die vaak in de garage staat dan is het: zie je wel onbetrouwbare Italiaanse rommel....
Ook frappant, de rijbeleving van m'n S lijkt ontzettend op de rijbeleving van een Alfa 33 16v
Maar back to topic, voor die Junior zou ik m'm S zo inruilen....
Het frappante is, er komen hier verhalen voorbij van Mini's die na 1000km aan hun derde versnellingsbak beginnen, dan is het: een maandagochtend auto want een Mini is betrouwbaar. Maar iemand kent iemand met een 156 die vaak in de garage staat dan is het: zie je wel onbetrouwbare Italiaanse rommel....
Ook frappant, de rijbeleving van m'n S lijkt ontzettend op de rijbeleving van een Alfa 33 16v

Maar back to topic, voor die Junior zou ik m'm S zo inruilen....
Onze sponsors