DSC / ASC / ABS lampje blijft branden

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

13 mei 2011, 21:40

Of de andere problemen daarmee opgelost zijn weet ik niet. Ik weet alleen dat het systeem de omwentelingssnelheid van de wielen meet. Met die informatie wordt de ABS, de stabiliteitscontrole en de bandenspanning gemonitoord. Dus het heeft wel met elkaar te maken.

Gr Rick
Afbeelding
Sjees
4 op een rij!
4 op een rij!

14 mei 2011, 10:03

Ik ga ook zeker eens opzoek naar dat kabeltje om te kijken hoe het daarmee staat. Helaas heb ik nu geen sleutel van de loods van pa waar een brug in staat, dus dat wordt etteren en op de grond liggen en kruipen.. :roll:
Sjees
4 op een rij!
4 op een rij!

14 mei 2011, 19:01

Op een of andere manier zijn de lampjes weer uitgegaan.
Toen ik vanochtend startte deden ze het nog, maar nadat ik een klein stukje had gereden waren ineens alle lampies uit en ze zijn ook niet meer aangegaan.. :D
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

14 mei 2011, 22:02

Sjees schreef:Op een of andere manier zijn de lampjes weer uitgegaan.
Toen ik vanochtend startte deden ze het nog, maar nadat ik een klein stukje had gereden waren ineens alle lampies uit en ze zijn ook niet meer aangegaan.. :D
Nou dat is fijn dan, ik zou toch even het systeem resetten als je dat nog niet hebt gedaan. Ik doe dat ook zo nu en dan, zeker na het oppompen van je banden.

Gr Rick
Afbeelding
Sjees
4 op een rij!
4 op een rij!

15 mei 2011, 13:41

Komende week even de bandenspanning controleren en dan het systeem resetten.. Hopelijk is het dan allemaal in orde :D
Shadow_Breaker
GPc-0001

16 mei 2011, 12:48

Sjees schreef:Op een of andere manier zijn de lampjes weer uitgegaan.
moest dit terug komen kan je altijd ff controleren of als je stuur recht staat dat je mini ook rechtdoor rijd.
het kan zijn als je stuurkolom meer dan ?% afwijkt van de wielstand dat deze 3 lampjes aangaan. als je dit voor hebt kan het 2 dingen zijn. uitlijnen en het is inorde, of servopomp vervangen en uitlijnen maar dit is enkel als laatste optie te bekijken)
een goeie test zou volledig links draaien en dan eens volledig rechts draaien (terwijl je rijd) en kijken of de lampjes terug aangaan.
Sjees
4 op een rij!
4 op een rij!

01 jun 2011, 22:50

Het is gefixed bij mij!!

MINI is vandaag verwend met een beurtje (wat hard nodig bleek) en een verse APK..
hij stotterde af en toe bij het rijden, dit kwam door een behoorlijk ranzig luchtfilter.. Helaas moest er 1 band vernieuwd worden.
En last but not least, is het kabeltje links voor van de abs-sensor vervangen. Die was kaduuk en gaf de storing van de lampjes op het dashboard.. Ben nu benieuwd wat ik voor rekening kan gaan verwachten.. :|
ImtiBlue
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 aug 2012, 22:53

Bij mij is dit probleem inmiddels ook opgelost. Echter was het rechtsvoor het gedeelte van de kabel voorbij de modderkuip. Was waarschijnlijk losgeschoten en tegen de pulleys aangekomen.

Heb nu helaas onnodig de sensoren moeten vervangen die nog goed waren. Mocht iemand nog op zoek zijn naar een setje sensoren, heb de voorste nog liggen!
suzannedus
Nieuw Lid
Nieuw Lid

ABS, Handrem, kmteller, toerenteller, thermometer

16 jan 2013, 14:05

Hallo allemaal,

Ik zag al een aantal topics over het ABS lampje samen met Handremverlichting.
Alleen bij mijn auto is het nog een tikkeltje erger.

Ik heb een mini one uit 2001.

Zoals eerder gezet brandt het lampje van mijn ABS samen met mijn Handremlampje, alleen niet constant. het knippert meer, maar ook niet constant. het lijkt net alsof hij ergens slecht contact mee maakt.

Naar de garage ermee geweest, uitgelezen.... zou de ABS pomp moeten zijn. uitgelegd dat het geen constante storing is en dat ik zelf het idee had dat als de ABS pomp kapot zou zijn, eht lampje continue zou moeten branden. maarjah ik ben maar een vrouw die geen verstand heeft van auto's en mijn mening is aan de kant geschoven en ze zouden zeker weten dat het de ABS pomp zou zijn.

Oke, ik dat ding laten vervangen, 2 dagen later, hup zelfde storing weer terug.

Nou zou ik daar opzich nog wel mee door durfen rijden, alleen het is ook nog dat op het moment dat de lampjes gaan branden, mijn kilometerteller en toerenteller naar 0 springen. dus tijdens het rijden schieten de tellers constant naar beneden en weer terug, omdat de lampjes dus ook knipperen. En mijn thermometer lampje schiet dus omhoog op z'n max.

Garage weer gebeld, nou dan zouden we echt niet weten wat het is, geef ons wat tijd en dan gaan we er even met de monteurs over praten...

Is er misschien iemand die weet waar het aan kan liggen en mij een hoop geld kan besparen??

filmpje van de storing:

jerroo
Be Mini
Be Mini

16 jan 2013, 14:27

als vrouw kan je toch ook op je strepen gaan staan, je bent toch niet gek ofzo, zou deze garagisten niet al te serieus nemen, weet niet waar je woont maar wellicht kunnen forumleden bij jou in de buurt je naar een fatsoenlijke garage verwijzen, de kans is dat er niet eens zoveel kapot is/niets, maar dat er een of meerdere hele slechte contacten zijn..
zag in het filmpje dat de weg wat hobbels had, is het op een vlakke baan net zo erg.... slechte contacten kan bijna niet anders.

suc6 suzanne.

ps, lekker muziekje in de auto.

en tevens moet ik je er toch even op wijzen dat wij het hier op prijs stellen als mensen even de tijd nemen om zich voor te stellen, , who are u zit onder de forum knop, thx :)
suzannedus
Nieuw Lid
Nieuw Lid

even voorstellen

16 jan 2013, 15:02

Sorry! zal me even voorstellen, was even zo gefrustreerd!
hhahaha, tjah muziekje is gewoon radio538 ;-)

Ik ben Suzanne, 24 jaar en woon in Hellevoetsluis.
Mini fan, uhm tjah wat is er nog meer te vertellen.
speel fanatiek waterpolo voor de rest niet echt andere hobby's.
Droomauto: mini cooper s cabrio of de mini roadster, ben ik zelf nog niet helemaal uit! liefst allebei natuurlijk! maarjah met de crisis ;-) en heb jammer genoeg ook de 30 miljoen niet gewonnen...

Weer even over de auto: er is geen verschil tussen rechtstuk of hobbeltjes. als hij stil staat doet hij net zo erg. als ik wil dat het stop, moet ik gewoon even gas geven. maar als ik dan op dezelfde km blijf hangen, gaat hij het gewoon weer doen.

en hobbeltjes in de weg zaten er niet, kan gewoon niet zo goed rijden met m'n telefoon in mijn hand...ennuh dat mag niet eens...hhahah dus niet doorvertellen.

gr. Suzanne
jerroo
Be Mini
Be Mini

16 jan 2013, 15:32

hellevoetsluis, is niet al te ver van barendrecht toch..... spimpmini=sam even een pm sturen, is vriendelijk geprijsd en moet wel heel raar lopen als hij dit niet voor je kan oplossen.

zal je zijn telnr wel even pm en..
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jan 2013, 17:29

Als je een reparatiem laat uitvoeren waarvan achteraf blijkt dat dat niet de storing was, dan hoef je die rekening niet te betalen Suzanne!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 jan 2013, 17:47

Kan een doorgesleten draad zijn die ergens aarde maakt. Heb ik al vaker gehoord bij een One/Cooper. Een kabelboom onder de accubak.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”