Klopt als je koelsysteem in orde is zal hij maar zelde aan slaan.
Hooguit in de file.
Gr Ben
Heb vanmiddag een koelfan vervangen met een kapotte weerstand zal van de week een foto proberen te posten
van de weerstand.
Irritante fan!
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je met de MINI hebt gereden en hij is goed warm, even parkeren en paar minuten laten draaien, dan slaat hij vanzelf wel aan.jpben schreef:Is het normaal dat de fan (op de radiateur) nooit aan gaat? Zelfs met die gekke warme dag laatst , iets van 28c , 1,5uur rond gereden en toen ik weer thuis aan kwam helemaal niks?!![]()
Heb hem ook nog nooit aan horen gaan overigens ....
Waar bij mijn vorige auto, een Citroën Saxo VTS, ik regelmatig de fan wel hoorde draaien na de auto weer geparkeerd te hebben....
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- jpben
- One wheel wonder
Bericht
Heb kennelijk een erg goed koel systeem want dat doet hij niet ?
Was toen nog wel een tijdje na het rijden ook nog in en om de auto (natuurlijk de bekende dooie vliegjes verwijderen
lol) en ging toen ook niet aan.
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben Ben, maar kan het me zo moeilijk voorstellen dat hij echt nog nooit aan is geschoten bij me....
Heb de 14e toch een afspraak staan bij Beek voor mijn rechter raam wat een beetje schuin weg trekt, laat dit ook maar meteen nakijken voor de zekerheid.
Was toen nog wel een tijdje na het rijden ook nog in en om de auto (natuurlijk de bekende dooie vliegjes verwijderen

Je zal ongetwijfeld gelijk hebben Ben, maar kan het me zo moeilijk voorstellen dat hij echt nog nooit aan is geschoten bij me....
Heb de 14e toch een afspraak staan bij Beek voor mijn rechter raam wat een beetje schuin weg trekt, laat dit ook maar meteen nakijken voor de zekerheid.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
het gaat in dit topic eigenlijk om de eerste generatie (r50, r52, r53) maar nee , op een Gen2 is dat (ook) gewoon niet aanwezig.
Men acht dat het te weinig informatie levert om van dienst te zijn.
Men acht dat het te weinig informatie levert om van dienst te zijn.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Ben
- 4 op een rij!
Bericht
Als ik op mijn werk een Mini moet ontluchten komt het zelde voor de koelfan aanslaat.
Met de testkast er op komt een mini meestal niet boven de 95 graden hoelang ik ook proefdraai.
Let wel je moet wel om de 4jaar koelvloeistof verversen om het systeem gezond tehouden.
Gr Ben
Met de testkast er op komt een mini meestal niet boven de 95 graden hoelang ik ook proefdraai.
Let wel je moet wel om de 4jaar koelvloeistof verversen om het systeem gezond tehouden.
Gr Ben
- Adriaan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kan ik dat verversen zelf doen? Waar kun je het eruit laten lopen?Ben schreef:Als ik op mijn werk een Mini moet ontluchten komt het zelde voor de koelfan aanslaat.
Gr Ben

- jpben
- One wheel wonder
Bericht
Dat wist ik niet van het verversen! Thnx voor de tip.
Denk dat de koelvloeistof bij mij nooit ververst is, want dat is geen onderdeel van een grote beurt zeker?
hmmmm.... dat klinkt logisch.Ben schreef:Als ik op mijn werk een Mini moet ontluchten komt het zelde voor de koelfan aanslaat.
Gr Ben
Dat wist ik niet van het verversen! Thnx voor de tip.
Denk dat de koelvloeistof bij mij nooit ververst is, want dat is geen onderdeel van een grote beurt zeker?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors