MTH

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

07 jan 2006, 22:25

werner schreef:
Hans schreef:waarschijnlijk volgende week.. maar ik ga 16-januari naar kaapstad tot 1- feb. dus het wordt spannend.. anders wordt het een standaard cooper-s met MTH tunerfile op de rollenbank..
Via het andere forum gelezen dat de technical advisor van js team a.s. zondag voor 6 weken naar de States gaat. Dat gaat dus niet lukken voor de dynodag, helaaaaaas.

GR.werner
hmmmm, komt me wel erg bekend voor ;) Is helaas iets minder goed nieuws voor Hans :(
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jan 2006, 00:25

Dejavu (spelling?), Leren ze het nou echt nooit... Dit is nou precies waarover ik een meningsverschil met ze kreeg. Liegen en misleiden van mensen/MINI liefhebbers/klanten. Jannie vraagt zich af of ze het expres doen. Misschien zijn we te negatief. Van Werner heb ik begrepen dat Bart het meeste werk deed tijdens het monteren van het spruitstuk en niet Technical Advisor Hein. (ik schiet iedere keer in de lach als ik het zeg of schrijf :mrgreen:) Het zou dus kunnen dat het spruitstuk gemonteerd kan worden zonder dat de J van JS Tuning aanwezig is om te 'adviseren'.
Laatst gewijzigd door Peter op 08 jan 2006, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jan 2006, 00:30

Heb vanmiddag met de MCS van Werner gereden en ik moet zeggen dat die lange weer is gelijk had. Het geluid valt best mee. In een cabrio komt het wel meer naar binnen maar in een hardtop klinkt het super! Lekker vol en flinke klappen bij gas los. Meer vermogen/koppel is zeker voelbaar en hij blijft trekken. Ben benieuwd wat Berthil, Werner en Maaij aan vermogen hebben gewonnen t.o.v. standaard MINI's.

Spruitstuk is absoluut een aanrader!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jan 2006, 10:25

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE..................................... :'(
Ga gelijk hein bellen! :evil:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

19 jan 2006, 18:24

Ik kwam deze paginas tegen, wellicht interessant al zijn ze misschien al een keer genoemd:

Handleiding hoe de MTH te downloaden en uploaden via ODB inerface en Cartune.

Hier de MTH handleiding van Cartune.

Dit weekend ga ik er mee aan de slag zodat ik weet hoe het werkt op de testbank dag.
Laatst gewijzigd door Berthil op 16 feb 2006, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jan 2006, 20:35

Ik kwam deze informatie tegen van Volker@MTH op een Amerikaanse site;

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... post781293
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 jan 2006, 23:10

Ik heb intussen de files gedownload uit mijn auto, fluitje van een cent. Ik heb ze opgestuurd naar MTH ter controle want mijn emissielampje is voor de tweede keer gaan branden sinds het monteren van het spruitstuk.

Met de interface en andere software dan Cartune moet het ook mogelijk zijn om foutcodes te resetten e.d. Dus ik zou zelf het lampje uit moeten kunnen zetten in plaats van dat bij de dealer te laten doen voor 35 euro. Het kan echter ook zijn dat de CO2 sensor kapot is, kennelijk al vaker gebeurd bij een MCS hoorde ik van Volker bij MTH.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2006, 15:28

Ik ben ook weer terug uit kaapstad met een lekker bruin koppie 8) en lees net mijn mail, ennn... zaterdag 4-feb komt het spruitstukje erop.. dansen dus 11-feb. zullen we zien of het wachten loont..
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2006, 21:33

Toppie hans,
Je moet de ECU daarna nog wel even opnieuw laten inleren. (voor een optimale afstelling)
Zón 2 tankje's er doorheen jassen volgende week. Moet lukken met jou rijstijl. :lol:
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2006, 21:36

werner schreef:Je moet de ECU daarna nog wel even opnieuw laten inleren. (voor een optimale afstelling)
Kan je die ook zelf resetten...???
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2006, 21:37

Hans, Welkom terug!!
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2006, 21:41

LUV2XLR8 schreef:
werner schreef:Je moet de ECU daarna nog wel even opnieuw laten inleren. (voor een optimale afstelling)
Kan je die ook zelf resetten...???
Je zou hem kunnen resetten maar dan moet de ECU zich weer opnieuw instellen.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

04 feb 2006, 15:02

Hier een link met meer info: http://www.mini2.com/forum/showthread.php?t=100632
In order to reset the ecu follow the procedure below
1) With the key in the off position press and hold the speedo reset button, turn the key to position one and the screen will say test and a number.
2) Go through the list by pressing the reset button upto test 19 and then wait.
3) The display should then say"log i-off" then "log i-on" over and over again....when "log i- off" appears again press the reset button ....and now you are in the system software.
4) Scroll upto 21.0 Software reset. When reset appears press the button again and you will get a beep and you're speedo needle may vibrate a little (this is normal).
5) Turn ignition off then back on to position 2 for 10 secs then start your car and hey presto its done.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 feb 2006, 12:35

Peter schreef in dit topic schreef:Ik had deze thread gevonden. Gaat over een aantal Duitse MINI?s. De verschillen tussen de wielpk's en de krukaspk's zijn alleen wel erg groot! Ruim 20-25% verlies...
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... hp?t=54126
Is dit deels een verklaring voor de resultaten van gisteren?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 feb 2006, 14:35

Als er weer is een dynodag is bij Van Beek zal ik proberen mee te doen.
Op de bank waar ik een half jaar geleden ben geweest had ik 160 wielpk en 185 krukaspk. Dit betekend ongeveer 14% velies in de aandrijflijn. Dit is gemiddeld voor een VOORwiel aangedreven auto. Een ACHTERwiel aangedreven auto gaat meestal richting de 18-20% verlies.
Ik heb de 350Z ook is op de bank gehad (dynobank bij het K&N development center in Eindhoven) en daar kwam ik op 220 achterwielpk en 273 krukaspk. Dit komt overeen met zo'n 20% verlies.

Verliezen bij de Duitse testdag waren enorm....

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”