Mini MINI meet op de Lofoten eilanden Noorwegen
- hawieza
- Leerling Mini lid
Bericht
Mini MINI meet op de Lofoten eilanden Noorwegen
Ik woon en werk momenteel op de Lofoten eilanden in het noorden van Noorwegen. Gelukkig is onze gele cabrio mee en ik rij bijna Always Open hier 200 km boven de poolcirkel
)) Zijn er nog New Mini leden die hier met vakantie naar toe komen? Welkom voor reistips en koffie! Groets, Hans

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Is Marcel Always Open daar niet??
of is die alweer terug?
of is die alweer terug?

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Ik ben over de lofoten gereden, een paar dagen geleden, maar ik zat nogal op een schema.... En de plaatsnaam "Gravdal" heb ik niet voorbij zien komen...
Ik kan niet anders zeggen dat je een bijzonder mooie woonplaats hebt!
Ik kan niet anders zeggen dat je een bijzonder mooie woonplaats hebt!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- hawieza
- Leerling Mini lid
Bericht
@Marcel... Jammer dat ik je gemist heb! Als je hier recent was heb je het ook wel getroffen met het weer
Ik kan je verzekeren dat het hier af en toe ook wel eens dak " closed" weer is. Laatste 1,5 week in ieder geval Always Open!
En zeker: Super mooi hier! Kan iedereen de Lofoten van harte aanbevelen! In zomer én winter, met én zonder dak
)))

Ik kan je verzekeren dat het hier af en toe ook wel eens dak " closed" weer is. Laatste 1,5 week in ieder geval Always Open!
En zeker: Super mooi hier! Kan iedereen de Lofoten van harte aanbevelen! In zomer én winter, met én zonder dak

- hawieza
- Leerling Mini lid
Bericht
@MaVaEe: Ik werk hier als tourguide, vooral voor cruise schepen, en af en toe ook als buschauffeur. Deze zomer voor het eerst, maar het bevalt heel goed, dus ik wil proberen te blijven... Was hier al meermaals geweest in zomer en winter (zie foto's bij m'n profiel) en in zo'n mooie omgeving mogen wonen en werken is super! Hartelijke groet, Hans 

- Barto
- Mod virus alert!
Bericht
Ehhhh, even dromen...
ff gecheckt (correct me if I' m wrong):
Nootdorp --> Lofoten, 8340, Vestvågøy, Nordland, Noorwegen. (Gewoon een locatie in Lofoten gebied..):
Volgens Google:
2.694 km / 1 dag + 9 uur rijden (33 uur = gem 82 km/uur, zonder stop
), dat kan sneller
Mijn Mini doet 1:10 bij rustig rijden,
maakt, enkele reis 2694 km, ongeveer verbruik 270L benzine,
elke 45L even tanken, dus dat is maar 6x tanken.. nou vooruit dan, 8x
Met de boot, door de stad (Oslo), door het platteland, door het bos, de hooglanden in, langs de fjorden, nog meer bos, nog meer bos, weer een boot, Top Gear (special) eat your hart out
Zelfde stuk ook weer terug
5.388 km
540 Liter (12-16x tanken)
wauwie rit
Wel met een heele serie Minis natuurlijk.
(vooraf wel flink langs de garage voor alle reparaties, en alle mods nog even snel uitvoeren)
Damn ... gaaf..
ff gecheckt (correct me if I' m wrong):
Nootdorp --> Lofoten, 8340, Vestvågøy, Nordland, Noorwegen. (Gewoon een locatie in Lofoten gebied..):
Volgens Google:
2.694 km / 1 dag + 9 uur rijden (33 uur = gem 82 km/uur, zonder stop

Mijn Mini doet 1:10 bij rustig rijden,
maakt, enkele reis 2694 km, ongeveer verbruik 270L benzine,
elke 45L even tanken, dus dat is maar 6x tanken.. nou vooruit dan, 8x

Met de boot, door de stad (Oslo), door het platteland, door het bos, de hooglanden in, langs de fjorden, nog meer bos, nog meer bos, weer een boot, Top Gear (special) eat your hart out

Zelfde stuk ook weer terug

5.388 km

540 Liter (12-16x tanken)

wauwie rit

Wel met een heele serie Minis natuurlijk.
(vooraf wel flink langs de garage voor alle reparaties, en alle mods nog even snel uitvoeren)
Damn ... gaaf..
- hawieza
- Leerling Mini lid
Bericht
Haha, mooie droom
!
En dan hoef ik alleen maar voor koffie te zorgen...
Een gemiddelde van 82 km/u ga je in Noorwegen echt niet halen, dus dan zul je in Duitsland wel heeeeeel hard moeten gaan, om op dat gemiddelde uit te komen.
Door Zweden heen of terug kan ook, en sneller, maar dan wel: bos, bos, bos, bos, bos, bos en ook nog... Bos...
Ff langs de garage voor vertrek goed idee, want dichst bij zijnde Mini dealer hier 896 km vandaan
.
Bedankt voor leuke reactie!
Welkom op de Lofoten!
Hans

En dan hoef ik alleen maar voor koffie te zorgen...

Een gemiddelde van 82 km/u ga je in Noorwegen echt niet halen, dus dan zul je in Duitsland wel heeeeeel hard moeten gaan, om op dat gemiddelde uit te komen.
Door Zweden heen of terug kan ook, en sneller, maar dan wel: bos, bos, bos, bos, bos, bos en ook nog... Bos...
Ff langs de garage voor vertrek goed idee, want dichst bij zijnde Mini dealer hier 896 km vandaan

Bedankt voor leuke reactie!
Welkom op de Lofoten!
Hans
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
je moet door Noorwegen en niet teveel via Zweden. Fjorden ---> Mini weggetjes
Gr, Marcel
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik wil nog wel een keer naar de Lofoten moet ik zeggen! Kan je het noorderlicht zien? En ben je al eens wezen ijsduiken? Persoonlijk vind ik het jammer dat het toeristischer lijkt te worden, ik ben nogal van de rust en sereniteit, op zijn tijd 

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Onze sponsors