Ai.. dat heb ik ook gehad..
Geen druppel olie in het blok, en bij opnieuw starten en geratel en gerammel waar je akelig van wordt, lijkt rechtsvoor te zitten maar zal hoogstwaarschijnlijk van je krukas en drijfstanglagers zijn. Als dat zo is, dan zijn het fikse probleempjes..
Als de olie er af gelaten is, en er zit ijzerslijpel in, dan vrees ik er voor
Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zit te bedenken dat het toch de laatste keer is geweest met de lenterit zuid holland dat ik mijn olie heb gekeken.
En dat is nu zo'n 6000 km terug denk ik. Echt zo stom!!
Begin me steeds meer te beseffen dat het misschien wel inderdaad het einde is van de mini...
Heb vanavond wel even alles bij elkaar zitten schreeuwen, maar ja...
Spul zal toch eerst compleet uit elkaar moeten om duidelijkheid te krijgen.. en wat de kosten voor reparatie zullen zijn.
Heb geen idee waar ik aan moet denken...

En dat is nu zo'n 6000 km terug denk ik. Echt zo stom!!
Begin me steeds meer te beseffen dat het misschien wel inderdaad het einde is van de mini...
Heb vanavond wel even alles bij elkaar zitten schreeuwen, maar ja...
Spul zal toch eerst compleet uit elkaar moeten om duidelijkheid te krijgen.. en wat de kosten voor reparatie zullen zijn.
Heb geen idee waar ik aan moet denken...

Laatst gewijzigd door sander_r53 op 19 jun 2011, 01:12, 2 keer totaal gewijzigd.
- Barto
- Mod virus alert!
Bericht
Tjonge Sander,
Echt wat een slecht nieuws man. Ik hoop voor je dat het meevalt. Waag eens een belletje naar Beek (maandag). Niet echt in de buurt voor je, maar zij hebben zoveel ervaring en wellicht kunnen zij je fixen met een gouden tip, enige duidelijkheid of vervangende onderdelen...
veel succes
(doet mij er aan herinneren dat ik ook te lang geleden naar de olie heb gekeken
)
Echt wat een slecht nieuws man. Ik hoop voor je dat het meevalt. Waag eens een belletje naar Beek (maandag). Niet echt in de buurt voor je, maar zij hebben zoveel ervaring en wellicht kunnen zij je fixen met een gouden tip, enige duidelijkheid of vervangende onderdelen...
veel succes
(doet mij er aan herinneren dat ik ook te lang geleden naar de olie heb gekeken

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb Beek toen ook gebeld, is het een tik die meegaat met de toeren?
Een blok vervangen is als de drijfstang en krukaslagers naar de haaien zijn de enige optie, en dat kan aardig in de papieren lopen als je geen handige harrie bent. Ik vond het zelfs met een pa die wel handig was, en een goedkoop GP blok nog een dure grap..
Ik peil de olie sindsdien elke twee weken. En ooit is er sporadisch zo'n moment dat er ineens weer een halve liter olie in moet en je daarna weer een hele tijd niets meer hoeft te doen
Een blok vervangen is als de drijfstang en krukaslagers naar de haaien zijn de enige optie, en dat kan aardig in de papieren lopen als je geen handige harrie bent. Ik vond het zelfs met een pa die wel handig was, en een goedkoop GP blok nog een dure grap..
Ik peil de olie sindsdien elke twee weken. En ooit is er sporadisch zo'n moment dat er ineens weer een halve liter olie in moet en je daarna weer een hele tijd niets meer hoeft te doen
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn gevoel zegt dan dat het allerlei losse deeltjes moeten zijn die soms even dwars zitten... hoop het niet maar ben er bang voor..
Ja en nee... De tik is er stationair niet... en vanaf 2000 begint ie te rammelen en te ratelen.. bij gas los is het meteen weg... meer gas dan 2000 heb ik niet durven geven... het gaat soms even met de toeren mee, maar is niet consequent. Met vlagen valt de tik ook even ineens weg en klinkt ie normaal.Daveke schreef:Ik heb Beek toen ook gebeld, is het een tik die meegaat met de toeren?
Mijn gevoel zegt dan dat het allerlei losse deeltjes moeten zijn die soms even dwars zitten... hoop het niet maar ben er bang voor..
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als ie op Min staat kan er bijna een liter bij en totaal kan er net geen 5 in
Klinkt vreemd, met die kapotte lagers had ik echt een hele vervelende ratel die continu aanwezig was. Ik verdenk momenteel m'n aandrijfassen/homokineten en/of versnellingsbak en/of koppeling van probleempjes. Motorisch klinkt ie gelukkig nog fris en fruitig!
Klinkt vreemd, met die kapotte lagers had ik echt een hele vervelende ratel die continu aanwezig was. Ik verdenk momenteel m'n aandrijfassen/homokineten en/of versnellingsbak en/of koppeling van probleempjes. Motorisch klinkt ie gelukkig nog fris en fruitig!
- Barto
- Mod virus alert!
Bericht
thx vd reactie guys,
ik kan jullie niet veel verder helpen met de discussie (oplossing). Ik kom niet verder dan WD-40. Als ik het daarmee niet kan fixen moet ik aan de telefoon
.
Maar ik wens Sander natuurlijk wel het beste..
PS idd er gaat officieel 4.5 L olie in de bak (net geen 5
).
ik kan jullie niet veel verder helpen met de discussie (oplossing). Ik kom niet verder dan WD-40. Als ik het daarmee niet kan fixen moet ik aan de telefoon

Maar ik wens Sander natuurlijk wel het beste..
PS idd er gaat officieel 4.5 L olie in de bak (net geen 5

- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Hoi:
Als je eerst ff flink hebt gereden en daarna de ratel hebt gekregen en er
GEEN olie meer in het blok zit dan ben ik ook bang dat je krukaslagers de
oorzaak zijn.
Waarschijnlijk zul je wel op zoek moeten naar een nieuw/ander motorblok.
Misschien dat ik je wel kan helpen met ander blok en /of inbouw/uitbouw.
Over de kosten valt nog niet zo veel te zeggen want je moet erst een blokje hebben.
Daveke weet er denk ik wel meer van want die heeft een soortgelijke ervaring.
GR Roy
Als je eerst ff flink hebt gereden en daarna de ratel hebt gekregen en er
GEEN olie meer in het blok zit dan ben ik ook bang dat je krukaslagers de
oorzaak zijn.
Waarschijnlijk zul je wel op zoek moeten naar een nieuw/ander motorblok.
Misschien dat ik je wel kan helpen met ander blok en /of inbouw/uitbouw.
Over de kosten valt nog niet zo veel te zeggen want je moet erst een blokje hebben.
Daveke weet er denk ik wel meer van want die heeft een soortgelijke ervaring.
GR Roy
- GreyCooperS
- Forum Junky
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zit hier dus nu serieus met de tranen in de ogen..
Kan het als student nu zeker niet betalen dit...
Altijd zuinig op het blokje geweest... veelvuldig de olie ververst... de perfecte olie... altijd lekker lang warm draaien voordat er überhaupt wat gas gegeven werd... (en de laatste tijd GEEN oliepeil gekeken). Wat ben je dan voor een aap.
@spenki, super bedankt voor je aanbod. Mochten er ergens mogelijkheden zijn in financiële zin.. dan zal ik zeker contact opnemen...
Mannen bedankt voor het meeleven...

Kan het als student nu zeker niet betalen dit...
Altijd zuinig op het blokje geweest... veelvuldig de olie ververst... de perfecte olie... altijd lekker lang warm draaien voordat er überhaupt wat gas gegeven werd... (en de laatste tijd GEEN oliepeil gekeken). Wat ben je dan voor een aap.
@spenki, super bedankt voor je aanbod. Mochten er ergens mogelijkheden zijn in financiële zin.. dan zal ik zeker contact opnemen...
Mannen bedankt voor het meeleven...

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht

Gp blok uit polen.... maar denk dat een nieuw blok wel wat kosten moetspeedy schreef:tering zeg![]()
![]()
wat kost een blok voor een r53 ongeveer dan?
sterkte Sander

burn rubber not your soul

Onze sponsors