Beste Leden,
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Evert van den Broek, 29 jaar en rij op dit moment een
toyota corolla. Langzaam ben ik aan het kijken voor een andere auto en twijfel eigenlijk tussen
een Mini Cooper S en een Citroën DS3 Racing.
Om erachter te komen welke auto het meest geschikt voor me is ga ik ze natuurlijk beide rijden,
maar van te voren probeer ik alvast wat informatie te verzamelen.
Groeten Evert
Even voorstellen: Mini of DS3??
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
MINI natuurlijk. Ga maar sturen en je zult er zelf ook achter komen.
Succes!

Succes!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Tuurlijk zegt iedereen hier MINI!
Daarnaast:
DS3 Racing is een stuk duurder dan een S, heeft ook meer pk's, maar er zit dezelfde motor in, dus das wel gelijk te trekken
Of koop een S Works
En volgens mij is ie al zo goed als uitverkocht.
Ik heb een aantal keer met een (gewone) DS3 mogen rijden en das zeker niet het oude citroen rijden van vroeger meer hoor. Stuurt best strak en zit goed in elkaar. Opzich een leuke auto, maar ik vind de MINI mooier/beter/leuker

Daarnaast:
DS3 Racing is een stuk duurder dan een S, heeft ook meer pk's, maar er zit dezelfde motor in, dus das wel gelijk te trekken

En volgens mij is ie al zo goed als uitverkocht.
Ik heb een aantal keer met een (gewone) DS3 mogen rijden en das zeker niet het oude citroen rijden van vroeger meer hoor. Stuurt best strak en zit goed in elkaar. Opzich een leuke auto, maar ik vind de MINI mooier/beter/leuker
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Toch is zo'n DS3 Racing ook wel een gaaf ding....
Inderdaad aardig prijzig, maar een vergelijkbare Mini (de Works dus) is nóg duurder. Ook leuk dat het een gelimiteerde oplage is.
Maar als je het me eerlijk vraagt, als ik met een dergelijk budget een nieuwe auto ging uitzoeken, ging ik toch zeker eens bij Renault langs voor zo'n Megane RS

Maar als je het me eerlijk vraagt, als ik met een dergelijk budget een nieuwe auto ging uitzoeken, ging ik toch zeker eens bij Renault langs voor zo'n Megane RS

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
of een Clio RS
MINI Dubman '07 PureSilver

- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo'n DS3 Racing vind ik een gaaf bakkie en hij schijnt ook goed te rijden, maar 35k vind ik wel erg veel voor een compacte Citroën. Natuurlijk zit je met een Cooper S met wat leuke opties al snel op een vergelijkbaar bedrag, maar toch zou dat absoluut mijn keuze zijn ondanks die paar pk's minder. Maar goed, we zijn hier natuurlijk ook niet helemaal objectief.

X2, dat is met 250 pk en een vanafprijs van 33k een behoorlijk scherpe aanbieding en het is een fantastisch rij-ijzer.frankie schreef:Maar als je het me eerlijk vraagt, als ik met een dergelijk budget een nieuwe auto ging uitzoeken, ging ik toch zeker eens bij Renault langs voor zo'n Megane RS

- paddo
- Be Mini
Bericht
De meesten hier zullen je proberen een Mini aan te praten. En terecht
De DS3 is wel een mooi bakkie en snel zat natuurlijk. Als je de autotesten leest blijft de Mini toch beter op het gebied van sturen dus als dat echt je ding is kun je beter voor de Mini gaan. Wat betreft de DS3; ronduit lelijk vind ik de o-zo hippe LED verlichting bij de fransoos (als een snor). LED sucks.

De DS3 is wel een mooi bakkie en snel zat natuurlijk. Als je de autotesten leest blijft de Mini toch beter op het gebied van sturen dus als dat echt je ding is kun je beter voor de Mini gaan. Wat betreft de DS3; ronduit lelijk vind ik de o-zo hippe LED verlichting bij de fransoos (als een snor). LED sucks.
Onze sponsors