Even voorstellen: Mini of DS3??

Stel je hier even voor.
Evert van den Broek
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Even voorstellen: Mini of DS3??

20 jun 2011, 11:20

Beste Leden,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Evert van den Broek, 29 jaar en rij op dit moment een
toyota corolla. Langzaam ben ik aan het kijken voor een andere auto en twijfel eigenlijk tussen
een Mini Cooper S en een Citroën DS3 Racing.

Om erachter te komen welke auto het meest geschikt voor me is ga ik ze natuurlijk beide rijden,
maar van te voren probeer ik alvast wat informatie te verzamelen.

Groeten Evert
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2011, 11:24

Voor de looks alleen al zou ik voor de Mini gaan :D Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Succes met de keuze en welkom hier.
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2011, 11:24

MINI natuurlijk. Ga maar sturen en je zult er zelf ook achter komen. :wink:

Succes!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2011, 11:38

Tuurlijk zegt iedereen hier MINI! :mrgreen:

Daarnaast:
DS3 Racing is een stuk duurder dan een S, heeft ook meer pk's, maar er zit dezelfde motor in, dus das wel gelijk te trekken ;) Of koop een S Works ;)
En volgens mij is ie al zo goed als uitverkocht.
Ik heb een aantal keer met een (gewone) DS3 mogen rijden en das zeker niet het oude citroen rijden van vroeger meer hoor. Stuurt best strak en zit goed in elkaar. Opzich een leuke auto, maar ik vind de MINI mooier/beter/leuker
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2011, 11:39

Toch is zo'n DS3 Racing ook wel een gaaf ding.... :roll: Inderdaad aardig prijzig, maar een vergelijkbare Mini (de Works dus) is nóg duurder. Ook leuk dat het een gelimiteerde oplage is.

Maar als je het me eerlijk vraagt, als ik met een dergelijk budget een nieuwe auto ging uitzoeken, ging ik toch zeker eens bij Renault langs voor zo'n Megane RS :roll:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2011, 11:43

of een Clio RS
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2011, 11:43

Klopt, hij ziet er best wel gaaf uit in die trim! 8)
Alleen kun je geen kleur kiezen, alleen grijs met wit dak, of zwart met oranje dak....
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2011, 11:47

mushrop schreef:of een Clio RS
Dan hou je nog geld over en kun je hem langs Madeno Racing brengen :roll: :mrgreen:
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 jun 2011, 11:56

Een Franse of een Duitse auto??
Niet zo moeilijk lijkt me:

Kijk alleen al maar naar de afschrijving en de onderhoudskosten van een Franse.

Suc6
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2011, 11:57

Zeg, zijn we die jongen op een MINI forum nu in een andere auto aan't praten?? :roll: :s :mrgreen:

Das wel gaaf, Clio RS met Madeno Tuning.... :mrgreen:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2011, 12:02

serapsu schreef:en de onderhoudskosten van een Franse.

Suc6
Ja, vraag forumlid Speedy eens naar z'n onderhoudskosten van z'n S :roll: :roll: :|

En trouwens, wij rijden een Engelse auto (met Duits bloed en een Frans hart :mrgreen: )
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2011, 12:04

Frankie je bent echt verkeerd bezig op dit forum!! :mrgreen:

Waarom heb jij egenlijk een MINI weer gekocht??
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2011, 12:29

Zo'n DS3 Racing vind ik een gaaf bakkie en hij schijnt ook goed te rijden, maar 35k vind ik wel erg veel voor een compacte Citroën. Natuurlijk zit je met een Cooper S met wat leuke opties al snel op een vergelijkbaar bedrag, maar toch zou dat absoluut mijn keuze zijn ondanks die paar pk's minder. Maar goed, we zijn hier natuurlijk ook niet helemaal objectief. :wink:
frankie schreef:Maar als je het me eerlijk vraagt, als ik met een dergelijk budget een nieuwe auto ging uitzoeken, ging ik toch zeker eens bij Renault langs voor zo'n Megane RS :roll:
X2, dat is met 250 pk en een vanafprijs van 33k een behoorlijk scherpe aanbieding en het is een fantastisch rij-ijzer.
Afbeelding
paddo
Be Mini
Be Mini

20 jun 2011, 12:53

De meesten hier zullen je proberen een Mini aan te praten. En terecht :mrgreen:

De DS3 is wel een mooi bakkie en snel zat natuurlijk. Als je de autotesten leest blijft de Mini toch beter op het gebied van sturen dus als dat echt je ding is kun je beter voor de Mini gaan. Wat betreft de DS3; ronduit lelijk vind ik de o-zo hippe LED verlichting bij de fransoos (als een snor). LED sucks.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2011, 12:56

Sven schreef:Frankie je bent echt verkeerd bezig op dit forum!! :mrgreen:

Waarom heb jij egenlijk een MINI weer gekocht??
Toevalligheidje :mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “Who are U?”