Bovenkant kunststof deel boven wielkast sluit niet goed aan

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
mlangenberg
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Bovenkant kunststof deel boven wielkast sluit niet goed aan

20 jun 2011, 22:55

Gisteren zag ik tijdens het tanken dat het kunststof deel boven de wielkast niet helemaal goed meer aansluit.

Afbeelding

Er zit nu wat speling op.
Nu heb ik al in de wielkast zitten voelen en daarachter zit wel een moertje, maar die zit wel goed vast.
Het lukt me niet helemaal om uit te vogelen hoe dit nu bevestigd zou moeten zitten. Het lijkt wel of het een los deel is, wat klemt op het deel wat aan de wielkast zit.

Is dit te herstellen? Ik wil natuurlijk niet dat hier allerlei vuil achter gaat verschuilen.

Let niet op de witte 'uitslag'. Ik ben de vorige keer iets te enthousiast met de wax geweest.
JorisD
Be Mini
Be Mini

20 jun 2011, 23:01

Volgens mij kun je het lijmen... dat is mij in ieder geval ooit verteld...
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

20 jun 2011, 23:09

Dat zit met drie clips en twee 'schroefjes' vast.
Misschien is er een clipje afgebroken of is het schroefje uit het plastic gebroken want dat zit allemaal niet zo vast. Als je het zeker wil weten moet je aan de binnenkant de twee plastic moertjes losdraaien en de afdekking er af trekken. Grote kans dat daarbij of de boutjes afbreken want die roesten en/of de plastic clipjes afbreken. Op realoem kun je bestelnummers zien om dat te bestellen om achter de hand te hebben. Niet te lang mee wachten want dat plastic trilt op je lak en veroorzaakt krasjes.
mlangenberg
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

21 jun 2011, 13:32

Heb even een afspraak bij MINI Smudde gemaakt om het opnieuw te laten bevestigen. Zit het straks weer lekker strak. 8)

Thanks
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 jun 2011, 19:50

Mocht je die witte waxresten van je kunstof willen verwijderen dan kan ik je Dasty ontvetter (de gele, alleen verkrijgbaar bij de Wibra) aanbevelen. Verwijderen van waxresten is me alleen nog maar met dit spul gelukt.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 jun 2011, 19:52

mlangenberg schreef:Heb even een afspraak bij MINI Smudde gemaakt om het opnieuw te laten bevestigen. Zit het straks weer lekker strak. 8)
Is goed, dan schrijf ik bij een volgende vraag dat je naar de dealer moet want simpeler dan dit kan bijna niet :)
Scheelt een hoop getik.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jun 2011, 01:28

Niet iedereen is zo handig als jij Berthil ;) Is misschien maar goed ook, anders hadden de dealers ook geen werk meer :lol:

Maar iig bedankt voor het antwoord, misschien moet ik hier ook eens naar gaan kijken, heb je het niet voor niks getikt :wink:
Jobraay
Enthousiast
Enthousiast

22 jun 2011, 10:13

Nou dit is toch wel erg erg makkelijk,
Boutjes los, rand voorzichtig lostrekken, nieuwe klemmetjes bestellen
En weer terugdrukken

Mocht dit niet voldoende zijn dubbelzijdige tape bijvoegen
Wil je zekerheid doe je wanneer je de nieuwe klemmetjes hebt gemonteerd wat dubbelzijdige tape dan zit t super strak
mlangenberg
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jun 2011, 22:04

Berthil schreef:
mlangenberg schreef:Heb even een afspraak bij MINI Smudde gemaakt om het opnieuw te laten bevestigen. Zit het straks weer lekker strak. 8)
Is goed, dan schrijf ik bij een volgende vraag dat je naar de dealer moet want simpeler dan dit kan bijna niet :)
Scheelt een hoop getik.
Sorry Berthil, ik was gewoon bang dat het mis zou gaan met bevestigen en ik alsnog het zou moeten laten doen. Ik bezocht de dealer even (praktisch naast m'n werk) om in ieder geval de klemmetjes te bestellen.
Toen ze aangaven dat het met 10 min. gerepareerd was leek het mij niet het risico waard om het misschien te verprutsen. Ook omdat je aangaf dat er misschien boutjes en/of meerdere klemmetjes kunnen breken bij het lostrekken.
spenki
Sponsor
Contacteer:

23 jun 2011, 22:12

Voor zulke dingetjes mag je ook bij Spenki komen hoor :mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “Exterieur”