Even kort samenvatten wat er een uur geleden ongeveer gebeurde:
Ik stap in de MINI en vertrek naar de voetbaltraining: niks aan het handje. Ik doe mijn zijraam omlaag om met een "super-de-luxe" magneetkaart de poort van de garage waarin de MINI slaapt te openen zodat ik naar buiten kan rijden, ik ben tenslotte op weg naar de voetbaltraining (tot zover nog steeds niets aan het handje). De poort opent zich, ik vertek en bij het vertrekken geef ik, zoals altijd, een nonchalant tikje tegen het knopje om mijn raam weer dicht te doen: een verkoudheid is immers ook niet alles. Bij het omhoog komen van het raam hoor ik wanneer het raam bijna helemaal dicht is een scherp knappend geluid (alsof het raam ergens tegen klemt en zich er uiteindelijk toch in weet te frotten), het klonk ongeveer zo: "knak"

Als vertrouwde forumganger ben ik hier meteen gaan zoeken om te kijken of het een bekend probleem is en of het eventueel met enkele huis-tuin-en keukentips te verhelpen valt. Verder dan: geef hier en daar eens een klap op het portier of probeer de boel te resetten met de twee hendeltjes ben ik niet gekomen (ook niet op www.mini2.be).
Wanneer ik nu het raam probeer te sluiten met het hendeltje hoor ik de motor in het portier draaien, dus dat ding doet het nog lijkt me. Ik heb het vermoeden dat het raam en het "ding"waarmee het raam via dat motortje in het protier wordt aangedreven los is gesprongen (dat verklaart mogelijk het knappende geluid waar ik eerder melding van maakte).
Herkent iemand dit probleem met het zijraam en wat was bij hem of haar uiteindelijk de oorzaak en de bijbehorende oplossing?
Cheers?
Jochen