Dirkxke's '03 Mini S, Upgrades

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Qruze
Nieuw Lid
Nieuw Lid

29 jun 2011, 19:15

Ha, daar heb ik uwe fiesta regelmatig zien passeren :)

Ik denk dat we hier wel van een mooie upgrade kunnen spreken ;)
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 jul 2011, 22:27

Vandaag de eerste test voor de mini gehad en onmiddellijk de ring als testterrein genomen.

Standaard ic krijgt de warmte niet verwerkt, maar daar is al een andere voor onderweg. (GRS Motorsport)

Ophanging en banden zijn voorlopig nog prima, beeske rijdt zoals ik wil.

Vermogen: net wat te weinig, maar komt in de toekomst nog wel in orde.

Maar de remmen...
Toen ik stopte na een stukje rijden om alles te laten koelen na de ronde over de ring, stonden de schijven pekzwart. De koeling richting schijven moet ik beter krijgen tegen Zolder in augustus.
Alhoewel ze zo heet zijn geweest viel de fading al bij al goed mee en kon ik overal nog goed in de ankers gaan.
Maar op Zolder denk ik niet dat ze het gaan kunnen houden omdat Zolder enorm veeleisend is voor de remmen.

Eens deze week over brainstormen wat we kunnen maken om meer lucht op de schijven te laten uitkomen.

En nog 2 foto's om af te sluiten

Afbeelding

Afbeelding
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 aug 2011, 21:00

Gisteren een leuke dag gehad met mijn eerste km's op het circuit van Zolder.

In de voormiddag begonnen met rondjes rijden met instructeur en achter een pace car. (enorm leerrijk!)
Daarna aan het grote fun verhaal begonnen en begonnen met vrij rijden 2uur lang + nog een uur in de namiddag.

Ik wist op voorhand dat de remmen het totaal niet gingen houden, omdat Zolder enorm belastend is voor de remmen.
Maar omdat ik een setje R56 remmen heb gereserveerd, heb ik ze geen minuut gespaard. (vanvoor waren ze toch bijna op)

Na een aantal instructeur rondjes zagen ze er al zo uit:

Vanvoor:

Afbeelding

Vanachter:

Afbeelding

Na de eerste rondjes vrij rijden in de voormiddag was het onmiddellijk duidelijk dat ze op het einde van de dag niks meer waard zouden zijn.
10-15min rijden en dan een rondje rijden zonder te remmen om ze wat te laten afkoelen en dan nog regelmatig terug het circuit op moeten gaan voor nog een afkoelrondje omdat er nog steeds rook uit de wielkasten kwam :s
Ik had speciaal voor Zolder 2 buizen in mijn bumper vanonder vast gemaakt die lucht geleiden tot in de wielen, maar het heeft niet mogen baten :D

Tijdens het laatste uur vrij rijden in de namiddag is de olie in de remmen zo beginnen te koken en beginnen uitzetten dat mijn remolie reservoir is overgelopen :|

Remmen rapport Zolder 10/08/2011:

Links en rechtsvoor: Schuren en pekzwarte schijven
Rechtsachter: Ijzer op ijzer en zwarte schijf
Linkachter: zwarte schijf, maar voor de rest in orde.

Voor de rest blijft de Mini een über zalige bak om trackdays mee te doen!

Dit weekend en komende week de andere remmen plaatsen incl stalen Goodridge leidingen.
Ben er alleen nog niet uit welke olie ik zou gebruiken.

Iemand een voorkeur voor DOT5 olie?

nog een aantal foto's van gisteren:

Achterblijven Japanse rommel!
Afbeelding

Mijne maat zijn 240pk sterke Ibiza:
Afbeelding

Afbeelding

Face down, Ass up! Thats the way... euh jah :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 aug 2011, 21:06

Haha gaaf man al die foto's en verhalen! Wordt tijd voor andere remmen denk ik ;)
GreyCooperS
Forum Junky

11 aug 2011, 21:06

8)

Gaaf man! Lekker wezen gummen haha

goed bezig...

en een 240PK Ibiza :s >)
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 aug 2011, 21:08

GreyCooperS schreef:8)

Gaaf man! Lekker wezen gummen haha

goed bezig...

en een 240PK Ibiza :s >)
yep yep, incl 50cm "luide knal vlammen" uit de uitlaat als hij goed heet staat onder het rijden >)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 aug 2011, 21:20

Gaaf hoor!

Ik denk da dot5 niet direct nodig is als je betere koeling hebt en een echte BBK. De Tarox set die ik had was beduidend lichter dan de Brembo R56 JCW kit. Een AP, Tarox set oid gaat zeker voldoende warmte afvoer geven. Op Zandvoort remde ik ook de standaard remmerij doormidden en dat was nog op een natte baan...
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 aug 2011, 21:25

Het is niet echt een BBK die ik ga steken. Het zijn de standaard remmen van een R56 S die eronder gaan komen (eerste generatie JCW remmen).

Ik hoop dat deze het toch al wat beter gaan kunnen houden als de R53 remmen. Zullen het de volgende keer wel merken als we nog eens gaan rijden op Zolder.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 aug 2011, 21:33

Mijn eerste gevoel zegt; doe geen moeite. Ik denk dat je die met echt circuitgebruik net zo hard stuk remt.
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 aug 2011, 21:37

peter schreef:Mijn eerste gevoel zegt; doe geen moeite. Ik denk dat je die met echt circuitgebruik net zo hard stuk remt.
Ze zullen voorlopig toch moeten gaan voldoen.
Op dit moment niet de financiën om richting de JCW set te gaan.
Want om alles voor de Belgische keuring in orde te krijgen moet er dan ook nog een ander setje velgen onder komen die over de JCW's passen zonder een spacer.

Nog een foto gevonden van mijn maat zijn Ibiza:

Vlammetje!
Afbeelding
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 aug 2011, 22:22

stefan740 schreef:Ik rij met de R56 S remmen, tarox blokken, goodridge leidingen en dot 5.1. Dat gaat goed zolang je niet een ronderecord wil zetten... Het merk maakt niet zoveel uit maar je hebt mensen die bij dit spul zweren. Maar er zijn ook goedkopere varianten.

Zolder is inderdaad nogal zwaar voor de remmen, al die chicanes waarvoor je bijna stil moet gaan staan :lol: Lekker veel foto's gelijk 8)
Ik ben zelf wat aan het rondkijken geweest en nog een remolie die ik op mini2.com tegenkwam is Motul RBF600 of 660.
Mijne maat met de ibiza had hiervoor een 106GTI met die RBF600 olie en die heeft eigenlijk nooit last van fading gehad ermee op Zolder.
Is wel olie die een paar duiten per 0,5l kost.

De mini is enorm geliefd door fotografen! Al een aantal keer gemerkt en gisteren is het echt overduidelijk geworden :lol:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 aug 2011, 22:37

Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 aug 2011, 22:39

Had ik ff zin in :s

Terug naar “Show your ride”