Frankie's R55 S
- GreyCooperS
- Forum Junky
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kom ik net van het werk, rijdt er een andere Clubman S voor me met handelsplaten. Even gesport, opvallend dat die S wat rookte onder vollast en bij hogere toeren en ik kon redelijk eenvoudig bijblijven. Kan 2 dingen betekenen, of die gast kom niet rijden, of mijn torretje is nog wat gezonder
Ik hoop natuurlijk het laatste
Trouwens de eerste keer dat ik echt aan het sporten geweest ben, en dat in bijna 2 maanden

Trouwens de eerste keer dat ik echt aan het sporten geweest ben, en dat in bijna 2 maanden

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Oke, de eerste problemen zijn ook een feit. Net halverwege bij de terugweg van kantoor naar huis *plong* temperatuurwaarschuwingslampje springt aan. Nou is dat maar een ritje van 4km, beetje aan de korte kant voor een oververhitte motor, dus dat geloofde ik niet echt
. Direct de verwarming aangezet, yup, daar komt gewoon warme lucht uit, dus er zit nog koelvloeistof in...
Thuisgekomen blijft de fan erg lang draaien, koelvloeistof niveau, check en ok. Vloeistof was wel warm maar echt nog lang niet "gekookt" en zowel de leiding als retourleiding waren ook temperatuur dus wordt ook gewoon lekker rondgepompt. Oliepeil, check en ok.
Beetje gezocht op internet, bepaalde zekering komt wel eens voor bij de vroege modellen R56 S, maar onder de kap zijn alle zekeringen ok. Daarnaast vond ik op NAM wat over de temperatuursensor die in de thermostaat zit, dat is de hoofdverdachte! Dus die ga ik vervangen. Ik heb wel Europlus garantie maar het onderdeel is maar €15 en ik vermoed dat ik vervolgens een veelvoud aan arbeidsloon kwijt ben
Iemand anders wel eens gehad?

Thuisgekomen blijft de fan erg lang draaien, koelvloeistof niveau, check en ok. Vloeistof was wel warm maar echt nog lang niet "gekookt" en zowel de leiding als retourleiding waren ook temperatuur dus wordt ook gewoon lekker rondgepompt. Oliepeil, check en ok.
Beetje gezocht op internet, bepaalde zekering komt wel eens voor bij de vroege modellen R56 S, maar onder de kap zijn alle zekeringen ok. Daarnaast vond ik op NAM wat over de temperatuursensor die in de thermostaat zit, dat is de hoofdverdachte! Dus die ga ik vervangen. Ik heb wel Europlus garantie maar het onderdeel is maar €15 en ik vermoed dat ik vervolgens een veelvoud aan arbeidsloon kwijt ben

Iemand anders wel eens gehad?
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nope, nooit gehad en ook nog niet eerder gehoord. Ben benieuwd. Hoop dat het de temperatuursensor is!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee, alleen onderdelen staat in de voorwaarden die ik heb ontvangen. Het is ook geen echte garantie, maar meer een verzekering. Bij echt grote mankementen is dat natuurlijk wel handig.
Maar de auto is net uitgelezen en de foutmelding is: temperatuursensor koelvloeistof.
Maar de auto is net uitgelezen en de foutmelding is: temperatuursensor koelvloeistof.

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou, net gebeld met de dealer voor het onderdeel, dat is €10,88, dus dat valt mee
En als ik zo een beetje de positie van het thermostaathuis bekijk, kan ik me niet voorstellen dat het meer dan een uurtje werk is voor een geoefende monteur. Dus dat betekent 2 uurtjes voor mij

En als ik zo een beetje de positie van het thermostaathuis bekijk, kan ik me niet voorstellen dat het meer dan een uurtje werk is voor een geoefende monteur. Dus dat betekent 2 uurtjes voor mij

- GreyCooperS
- Forum Junky
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hehe, ik heb zo'n zelfde adresje als jij. Ik rij op zaterdag naar m'n garage, daar begin ik hoopvol zelf aan het klusje. Na wat vloeken komt de eigenaar vervolgens helpen, ga ik de lunch halen voor ze en als ik terug kom zit alles weer in elkaar is het klusje geklaard

Onze sponsors