MTH

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

12 feb 2006, 15:04

Peter schreef:Als er weer is een dynodag is bij Van Beek zal ik proberen mee te doen.
Heb het idee dat er nog wel een 2e testbankdag gaat komen. Was een goed idee van Maaij halverwege november vorig jaar!
Was erg leerzaam, leuk en gezellig gisteren.

Weer even on-topic.
kwam op internet ook een grafiek tegen dat een Cooper met tuning van 115 naar 122 ging (tune your mini @ home) dus dat komt overeen met ons resultaat.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13494
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

12 feb 2006, 18:25

Interessante PDF van het NAM topic. De standaard JCW is iets lager de standaard JCW van MINIJCW. De MTH maar verder standaard ziet er niet verkeerd uit. Mijn pk's zijn daarbij dus véél te laag, hier klopt dus iets niet. Ik ga dus contact opnemen met MTH hoe dit kan.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

12 feb 2006, 23:47

Ik heb ook al een mailtje richting MTH verstuurd. Kijken wat ze zeggen :)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

13 feb 2006, 01:45

Wat ik dus raar vind aan de resultaten van de testbank. Het aantal pk's is ongeveer gelijk van de Cooper. Tussen de standaard, MTH tunerfile en MTH manifold is weinig tot geen verschil. Bij de koppel zie je ook al bijna geen verschillen (Moet het nog 1 keer goed nakijken).
Waarom zijn de verschillen zo klein?

MTH manifold 122 pk
MTH Tunerfile 122pk, 119 pk
Stock 120 pk
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

13 feb 2006, 01:50

Toch schijnt iedereen het te merken wanneer de MINI getuned is. :?
Zou het soms tussen de oren zitten?

@Maaij:
Voordat je de spruitstuk verving, had je toen al MTH tuning?
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

13 feb 2006, 06:38

Maaij schreef:MTH manifold 122 pk
MTH Tunerfile 122pk, 119 pk
Stock 120 pk
Kheb gisteren grafiek nog eens goed bekeken...

90 Kw = 122,4 Pk bij 5.500 toeren
Max. koppel is 160 Nm bij 5.000 toeren

en dan is mijn MINI vzv een Pipercross & Laser Exhaust... :cry:

:evil:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

13 feb 2006, 08:30

Mini Poeper schreef:Toch schijnt iedereen het te merken wanneer de MINI getuned is.
Zou het soms tussen de oren zitten?
Ja, de "hick-ups" zijn er idd uit.

Het wachten is op de totaal grafiek van alle MINI's.

Ons MINI wijkt bijna niet af van een standaard Parklane.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

13 feb 2006, 08:58

De Hick-Up's worden eruit gehaald bij de Standard Tuner File en stijgt tot de 125 pk.
De Tuner Software File zorgt voor een vermogen van 135 pk.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

13 feb 2006, 09:50

Mini Poeper schreef:De Hick-Up's worden eruit gehaald bij de Standard Tuner File en stijgt tot de 125 pk.
De Tuner Software File zorgt voor een vermogen van 135 pk
Dat dacht ik ook :wink:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

13 feb 2006, 10:39

Arjan schreef:
Mini Poeper schreef:De Hick-Up's worden eruit gehaald bij de Standard Tuner File en stijgt tot de 125 pk.
De Tuner Software File zorgt voor een vermogen van 135 pk
Dat dacht ik ook :wink:
Dat heb ik ook besteld en betaald, maar blijkbaar toch NIET gekregen!!! :evil:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

13 feb 2006, 10:53

Arjan schreef:Ons MINI wijkt bijna niet af van een standaard Parklane.
Vergeet ook niet dat jullie Mini wel een jaartje of wat ouder is dan de Park Lane en dat de fabriek ook niet stil zal zitten. Wat dat betreft zou ook een standaard '03 Cooper of zoiets wel aardig geweest zijn om erbij te hebben.
Dat heb ik ook besteld en betaald, maar blijkbaar toch NIET gekregen!!!
Of wel gekregen, maar haalt die tuner file "gewoon" die 135 pk niet (nou ja, gewoon... gewoon voor iemand die wel vaker is tegengekomen dat vermogensclaims niet gehaald worden - dat je bij kans wordt bijgehaald door een standaard motor is wel heel zuur).
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

13 feb 2006, 11:23

Even iets anders: bij welk toerental zou het opvermogen van de diverse tunerfiles bereikt moeten worden?
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13494
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

13 feb 2006, 12:52

Als het goed is heb ik vanavond de grafiek wel klaar. Ik denk dat ik aparte vermogens- en koppelgrafieken ga maken voor de Coopers en S-en zodat verschillen wat beter zichtbaar zijn. Er zitten altijd verschillen tussen opgegeven waardes van fabrikanten en het werkelijk vermogen, ook JCW van MINIJCW haalt zijn 210 pk niet die door Works wordt opgegeven. Maar het kan inderdaad dan niet zo zijn dat een standaard MINI zo dicht bij een MTH MINI ligt.

Intussen heeft Volker al gereageerd op mijn e-mail waarin ik de uitkomst van onze testbankdag heb weergegeven, en kort al mijn grafiek, van Werner en JCW in een vergelijkingsgrafiek gezet. Ook heb de teleustelling van alle Cooper rijders met MTH verwoord. Dit is zijn antwoord:

"Also etwas stimmt da aber ganz und gar nicht. Wir
machen SW Entwicklung seit über 20 Jahren und es funktioniert. Wir
werden alles daran setzen um fest zu stellen was da nicht stimmt. Ich
schaue, ob ich noch heute etwas organisieren kann und melde mich so
schnell wie möglich."

Ook heb ik zijn telefoonnummer gekregen om hem direct te bellen, ik ga hem vanmiddag bellen. Als de mensen waarvan ik de resultaten heb gedownload dat willen zal ik die resultaten ook bespreken.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

13 feb 2006, 12:59

Berthil schreef:Als het goed is heb ik vanavond de grafiek wel klaar. Ik denk dat ik aparte vermogens- en koppelgrafieken ga maken voor de Coopers en S-en zodat verschillen wat beter zichtbaar zijn. Er zitten altijd verschillen tussen opgegeven waardes van fabrikanten en het werkelijk vermogen, ook JCW van MINIJCW haalt zijn 210 pk niet die door Works wordt opgegeven. Maar het kan inderdaad dan niet zo zijn dat een standaard MINI zo dicht bij een MTH MINI ligt.

Intussen heeft Volker al gereageerd op mijn e-mail waarin ik de uitkomst van onze testbankdag heb weergegeven, en kort al mijn grafiek, van Werner en JCW in een vergelijkingsgrafiek gezet. Ook heb de teleustelling van alle Cooper rijders met MTH verwoord. Dit is zijn antwoord:

"Also etwas stimmt da aber ganz und gar nicht. Wir
machen SW Entwicklung seit über 20 Jahren und es funktioniert. Wir
werden alles daran setzen um fest zu stellen was da nicht stimmt. Ich
schaue, ob ich noch heute etwas organisieren kann und melde mich so
schnell wie möglich."

Ook heb ik zijn telefoonnummer gekregen om hem direct te bellen, ik ga hem vanmiddag bellen. Als de mensen waarvan ik de resultaten heb gedownload dat willen zal ik die resultaten ook bespreken.
Ik heb hetzelfde mailtje gekregen van Volker, maar dan in het Engels. Voor mensen die geen Duits spreken :)
Thanks for this info. I am also in contact with Berthil. Something is
very wrong there. We do SW development for well over 20 years and what
we do works. So I will try to organize something to have this sorted
out a.s.a.p. and will contact you and Berthil as soon as I can with a
solution.

You are also welcome to contact me on XXXXXX
MTH gaat het zaakje nu nakijken. @Berthil: Als je de grafiek van de Cooper hebt, dan wil ik die graag hebben. Kan ik het gelijk naar MTH sturen.
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

13 feb 2006, 13:02

Berthil, begrijp ik nu goed dat jij alle data hebt van de testbankdag? Ik had begrepen dat ik zelf e.e.a. moest doorsturen maar heb nog niks gezien.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”