Mush's 130i...is weer verkocht!

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jul 2011, 18:10

Die gast van die 325 heeft blijkbaar geen haast om dat ding te verkopen, want hij zou me terugbellen voor een afspraak....nog steeds niks gehoord, jammer voor hem..

Vandaag wezen kijken bij 2 325's en een 320. Eentje was net verkocht (een witte, zag er wel redelijk goed uit..) en een zilvergrijze uit 1987. Deze dus: http://link.marktplaats.nl/454651862

Zag er op zich wel ok uit, maar best een hoge km.stand. Verder leek de lak linksachter wat kreukelig (schade?), de voorbumper en onderstrip zaten niet helemaal lekker en de achterbumper had in het midden een duwtje gehad en zat er ook niet helemaal lekker op. Verder wat kleurverschil tussen de verschillende plaatdelen en nog wat andere dingetjes. Olieverbuik lag rond de 1 liter per 5000km. Ik kreeg niet echt hoogte van de verkoper en hij wilde ook niet zakken met de prijs.

Dus weer in de auto gestapt en naar deze wezen kijken: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vjnfnpelqzn1

Technisch een frisse auto, weinig km's (tot zover je er vanuit kan gaan dat de km.stand klopt...), kap is 2 jaar geleden vervangen, nieuwe remmen en banden en hij heeft bij 100dkm nieuwe distributie, nieuwe kop, waterpomp etc gehad. Optisch niet de mooiste met wat kleine parkeerdeukjes in het linkerportier en hier en daar een plekje. Wat beginnende roest aan de krikpunten (werkte hij wel elk jaar prefentief bij) en roest aan het linkerachterspatbord. Interieur was best netjes, de stiknaden aan de bovenzijde van de achterbank waren al eens gerepareerd. Al met al geen gek ding. Prijs was ook onderhandelbaar en we zaten al aardig in elkaars richting.

Eigenlijk is het best moeilijk om een echt hele goede te vinden. Er is altijd wel iets; of er zit de verkeerde motor in, of ze hebben een hoge km.stand, of roest, of schade, of een duister verleden etc.... Maar ik heb niet de illusie dat ik voor dit geld een puntgave ga vinden, maar wil wel het meeste waar voor m'n geld. Op dit moment staat die uit Geldrop bovenaan het lijstje. Ik ga nog eens goed nadenken en kijken wat het kost om de roestschade aan achterspatbord en beginnende roest aan de dorpels te laten herstellen.

To be continued...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jul 2011, 18:15

Ik zou gewoon voor die 320i gaan.

Het is tegenwoordig echt niet gemakkelijk meer om een fatsoenlijke E30 te vinden en al helemaal niet in perfecte staat. Ze worden zeldzamer én duurder!

De onze heeft ook hier en daar een deukje, wat krassen rondom (en in de passagiersramen), de kap is aan vervanging toe, het interieur begint te slijten en de stoelen zitten niet zo goed meer in elkaar.

Je moet gewoon ergens mee beginnen..
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jul 2011, 18:33

Die laatste vind ik persoonlijk de mooiste!
Goede kleur, en dikke bumpers ;) Ziet er zo op de foto's netjes uit! 8)

En wat je zelf zegt... tis moeilijk een goede te vinden. Die auto's zijn natuurlijk ook al een stuk ouder dus door de jaren veel meer kans op evt plekjes en meer slijtage...
En iemand die weet dat ie een mooie heeft, vraagt meteen een boel geld :(
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jul 2011, 18:57

Mooie bumpers? Zijn standaard NFL-bumpers.. :P

Kan je nog aanvullen/vervangen met een M-Tech II kitje maar die worden ook alsmaar zeldzamer, alzeker de zijkanten voor een cabrio.

Of zoals bij ons, een iS-lipje onder de voorbumper 8) Die is nog nieuw verkrijgbaar dacht ik :)
GreyCooperS
Forum Junky

05 jul 2011, 19:18

Lekker bezog Rob..hoop dat je snel een nette (het liefst een 6 cyl) op de kop kan tikken...

..mn buurman staat echt elke freaking dag zn cabrio te poetsen en nu zie ik m al drie dagen niet meer :s

Maar ik houd m in de gaten voor je...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2011, 00:04

Ik vind deze bumpers, ookal zijn ze standaard, mooier dan die smallere... en met chrome... ;) Hier zit ook nog een soort van onderbumper onder..

Deze dikkere bumpers vind ik zo'n E30 beter staan dan die jaren 80 stijl bumpers :D 8)
Die blauwe oogt naar mijn idee dan ook dikker :wink:
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2011, 11:19

Als ik uit die twee moet kiezen, zou ik optisch voor de 2e gaan (van autoscout)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2011, 11:24

Ik hoor idd veel van mensen dat ze de facelift mooier vinden, met name door de vollere achterbumper. Persoonlijk vind ik het eerste type mooier, vind die achterkant zo lekker puur.

Nou ja, uiteindelijk gaat het om gewoon een goed exemplaar. Ik ga vandaag die meneer uit Geldrop nog maar eens bellen.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2011, 17:59

maandag ook nog even naar deze kijken: http://link.marktplaats.nl/463387238

en ik denk dat ik dan ook gelijk even naar deze ga kijken, staat iets van 20km vederop: http://link.marktplaats.nl/457467273

ach ja, het houdt je van de straat zal ik maar zeggen.... :lol: Maar het is wel erg leuk om mee bezig te zijn. Zijn er al mensen die iets tegen zijn gekomen?

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2011, 18:45

mushrop schreef:maandag ook nog even naar deze kijken: http://link.marktplaats.nl/463387238
Deze smoelt wel heel goed! Prijs is redelijk en nog onderhandelbaar. Nieuw kappie erop en dan staat er een hele stoere kar!
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2011, 19:37

Ik heb gehoord van een erg nette 325i pre-facelift maar met M-Tech (I dus, redelijk zeldzaam) voor 5000 euro en heb achter meer info gevraagd maar die heb'k nog ni.

Als die rode airco én stoelverwarming heeft, dan is dat verdomme goedkoop want het zijn zéér zeldzame opties op een cabrio.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2011, 19:50

Die zwarte is innd wel gaaf! Die had ik ook gespot! ;)

Die rode ziet er ook niet verkeerd uit, maar heeft wel veel gelopen.... Ik denk dat die zwarte dan een mooiere/betere optie is, ook gezien de reparaties etc aan die zwarte.... :wink:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2011, 19:52

Die eerste schijnt nog wat werk aan te zitten. Heb al een goed voorstel van m gehad.

Alle e30's die ik tot nu heb gezien hadden stoelverwarming. Die rode heeft een airco maar die moet afgevuld worden (als dat het is).

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2011, 21:24

Die airco is misschien niet eens met R134A te vullen. Volgens mij was het toen nog andere vloeistof. Ga er vanuit dat je die niet werkend gaat krijgen voor normaal geld.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2011, 21:37

Nee klopt Peter, ik denk dat ik daar maar vanuit moet gaan.

Afbeelding

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”