Guys,
Ik zie dit ding te pas en te onpas op sites voorbij komen, maar zie het eigenlijk nergens in fora of zo terug komen, daadwerkelijk geinstalleerd..
Iemand hier ervaring mee?
Bypass Valve
Detroit Tunes Bypass Valve
- GreyCooperS
- Forum Junky
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ze zeggen dat de klep beter sluit en er gaat een iets strakkere veer in zodat de klep eerder sluit en je dus bij een lagere gaspedaalstand al wat meer compressordruk hebt. Hierdoor kan wel je verbruik omhoog gaan.
Dit kun je ook zelf doen en heb ik ook zelf gedaan. De bypasvalve kun je open maken en een dikke ring onder de standaard veer doen.
Bij flink getunede motoren is het niet aan te raden want de boordcomputer denkt soms dat er wat mis is omdat je te vroeg al wat teveel torque hebt en gaat in de noodloop. Met een herstart is het opgelost.
Soms heb ik daar met de Blauwe ook last van, zeker als ik 102 octaan heb getankt. Om die reden haal ik hem er weer uit als de gelegenheid zich voor doet.
De gasklep moet er uit en dan kun je erbij. De slang van de luchtinlaatbuis afhalen kan lastig zijn als alles al lang vast zit. Die is van plastic en kan afbreken. Dat is mij gebeurd bij de Cabrio.
Dit kun je ook zelf doen en heb ik ook zelf gedaan. De bypasvalve kun je open maken en een dikke ring onder de standaard veer doen.
Bij flink getunede motoren is het niet aan te raden want de boordcomputer denkt soms dat er wat mis is omdat je te vroeg al wat teveel torque hebt en gaat in de noodloop. Met een herstart is het opgelost.
Soms heb ik daar met de Blauwe ook last van, zeker als ik 102 octaan heb getankt. Om die reden haal ik hem er weer uit als de gelegenheid zich voor doet.
De gasklep moet er uit en dan kun je erbij. De slang van de luchtinlaatbuis afhalen kan lastig zijn als alles al lang vast zit. Die is van plastic en kan afbreken. Dat is mij gebeurd bij de Cabrio.
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Mhh...en bij gewone stervelinge motoren, Berthil? Levert het wat op of meer een leuke gadget...want ben wel een beetje klaar met motoren die in noodloop en zo schieten, na mn vorige Mini 

- Rob
- 4 op een rij!
Bericht
Sinds 2004 heb ik deze er op zitten, installatie is relatief eenvoudig. reden was dat bij gas loslaten mijn mcs destijds wat schokkerig reageerde, dat was na installatie van deze valve over. In hoeverre dit nu nog speelt met andere software etc weet ik niet. Van extra vermogen niet veel gemerkt.
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
mhh samen met die van Peter en die van mijzelf hebben we er dan al drie...
Ik zal eens bellen of we beetje korting kunnen krijgen
Edit: ff een mal verzonden of ze wat korting willen geven en bij welke aantallen.
Ik zal eens bellen of we beetje korting kunnen krijgen

Edit: ff een mal verzonden of ze wat korting willen geven en bij welke aantallen.
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Is het bij mij aan te raden?
pre-facelift MINI, ca. 84000 km dus heeft het jojo effect.
Kan rustig (normaal) rijden, of vol gas accelereren zonder jojo.
Met half gas acceleratie is het een beetje jojo effect
Tuning:
15% pully / cat cams nokkenas / GP-IC / oliekoeler etc.
niet extreem maar toch rond de 230pk
Berthil schreef:Ze zeggen dat de klep beter sluit en er gaat een iets strakkere veer in zodat de klep eerder sluit en je dus bij een lagere gaspedaalstand al wat meer compressordruk hebt. Hierdoor kan wel je verbruik omhoog gaan.
Is het bij mij aan te raden?
pre-facelift MINI, ca. 84000 km dus heeft het jojo effect.
Kan rustig (normaal) rijden, of vol gas accelereren zonder jojo.
Met half gas acceleratie is het een beetje jojo effect
Tuning:
15% pully / cat cams nokkenas / GP-IC / oliekoeler etc.
niet extreem maar toch rond de 230pk
MINI COOPER S R53 pre-facelift

Onze sponsors