Detroit Tunes Bypass Valve

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

Detroit Tunes Bypass Valve

08 jul 2011, 14:16

Guys,

Ik zie dit ding te pas en te onpas op sites voorbij komen, maar zie het eigenlijk nergens in fora of zo terug komen, daadwerkelijk geinstalleerd..

Iemand hier ervaring mee?

Bypass Valve
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

08 jul 2011, 14:20

Geen idee maar als je er 1 gaat bestellen dan kan je er ook 1 voor mij mee laten komen.

Baat het niet dan schaadt het niet.... :wink: :mrgreen:
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

08 jul 2011, 14:27

:lol:

Enig idee hoe lastig dit is te installeren?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13496
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

08 jul 2011, 14:30

Ze zeggen dat de klep beter sluit en er gaat een iets strakkere veer in zodat de klep eerder sluit en je dus bij een lagere gaspedaalstand al wat meer compressordruk hebt. Hierdoor kan wel je verbruik omhoog gaan.

Dit kun je ook zelf doen en heb ik ook zelf gedaan. De bypasvalve kun je open maken en een dikke ring onder de standaard veer doen.
Bij flink getunede motoren is het niet aan te raden want de boordcomputer denkt soms dat er wat mis is omdat je te vroeg al wat teveel torque hebt en gaat in de noodloop. Met een herstart is het opgelost.
Soms heb ik daar met de Blauwe ook last van, zeker als ik 102 octaan heb getankt. Om die reden haal ik hem er weer uit als de gelegenheid zich voor doet.

De gasklep moet er uit en dan kun je erbij. De slang van de luchtinlaatbuis afhalen kan lastig zijn als alles al lang vast zit. Die is van plastic en kan afbreken. Dat is mij gebeurd bij de Cabrio.
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

08 jul 2011, 14:44

Mhh...en bij gewone stervelinge motoren, Berthil? Levert het wat op of meer een leuke gadget...want ben wel een beetje klaar met motoren die in noodloop en zo schieten, na mn vorige Mini :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 dec 2005, 09:50

12 jul 2011, 17:12

Sinds 2004 heb ik deze er op zitten, installatie is relatief eenvoudig. reden was dat bij gas loslaten mijn mcs destijds wat schokkerig reageerde, dat was na installatie van deze valve over. In hoeverre dit nu nog speelt met andere software etc weet ik niet. Van extra vermogen niet veel gemerkt.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

12 jul 2011, 18:39

Ik heb mn gasklep zelf uit gedraaid, of ja, laten doen. Kostte me niks, en of het effect heeft weet ik niet, maar omdat het geen centen heeft gekost en ter plekke met de cilinderkop bewerken gedaan is was het mooi meegenomen
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13496
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

12 jul 2011, 20:47

Gasklep is wat anders dan de bypass valve :)
Ik heb ook nog een 62mm M7 gasklep liggen maar die geeft steeds foutmeldingen.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

12 jul 2011, 21:02

Och ja, dat is da klepje wat wel eens blijft hangen en dan te weinig druk geeft..

Mhh, Als iemand die bestelt - voor mij ook een!
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

12 jul 2011, 21:04

mhh samen met die van Peter en die van mijzelf hebben we er dan al drie...
Ik zal eens bellen of we beetje korting kunnen krijgen :lol:

Edit: ff een mal verzonden of ze wat korting willen geven en bij welke aantallen.
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

12 jul 2011, 21:44

TOP! :mrgreen:
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

13 jul 2011, 18:18

AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

14 jul 2011, 15:07

Berthil schreef:Ze zeggen dat de klep beter sluit en er gaat een iets strakkere veer in zodat de klep eerder sluit en je dus bij een lagere gaspedaalstand al wat meer compressordruk hebt. Hierdoor kan wel je verbruik omhoog gaan.

Dit kun je ook zelf doen en heb ik ook zelf gedaan. De bypasvalve kun je open maken en een dikke ring onder de standaard veer doen.
Bij flink getunede motoren is het niet aan te raden want de boordcomputer denkt soms dat er wat mis is omdat je te vroeg al wat teveel torque hebt en gaat in de noodloop. Met een herstart is het opgelost.
Soms heb ik daar met de Blauwe ook last van, zeker als ik 102 octaan heb getankt. Om die reden haal ik hem er weer uit als de gelegenheid zich voor doet.

De gasklep moet er uit en dan kun je erbij. De slang van de luchtinlaatbuis afhalen kan lastig zijn als alles al lang vast zit. Die is van plastic en kan afbreken. Dat is mij gebeurd bij de Cabrio.


Is het bij mij aan te raden?
pre-facelift MINI, ca. 84000 km dus heeft het jojo effect.
Kan rustig (normaal) rijden, of vol gas accelereren zonder jojo.
Met half gas acceleratie is het een beetje jojo effect

Tuning:
15% pully / cat cams nokkenas / GP-IC / oliekoeler etc.
niet extreem maar toch rond de 230pk
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

14 jul 2011, 18:22

Gewoon nemen man. Doe ik ook.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”