Over het algemeen heeft een CAI niet zo'n effect dat direct de software aangepast hoeft te worden. De computer is slim genoeg dat zelf af te regelen. Zelfde geldt voor een uitlaat.Floor-is schreef:Heb je nou eerst die CAI er in gelepeld en daarna de tune gedaan? Anders moet je misschien weer terug om het goed te laten doen na deze aanpassing...
Je hebt immers een warm air intake vervangen
Quinten's R53 m7 cai p 32
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
- Quinten
- Be Mini
Bericht
jaa ik merkte wel verschil hoor! zeker van de 150 naar de 200
dan merk je pas wat voor verschil het maakt.
maar ik merk ook wel dat een oliekoeler nu de volgende must is:P
dus die gaat er na mijn vakantie, volgende week, aan komen!
Adriaan schreef:Hoe is je software, merk je verschil?
- Quinten
- Be Mini
Bericht
ja precies, ik heb de software laten doen, nu moet ik alleen die bak van m7 nog even inbouwen, al met al gaat het wel een mooi verschil opleveren!
frankie schreef:Over het algemeen heeft een CAI niet zo'n effect dat direct de software aangepast hoeft te worden. De computer is slim genoeg dat zelf af te regelen. Zelfde geldt voor een uitlaat.Floor-is schreef:Heb je nou eerst die CAI er in gelepeld en daarna de tune gedaan? Anders moet je misschien weer terug om het goed te laten doen na deze aanpassing...
Je hebt immers een warm air intake vervangen
ja precies, ik heb de software laten doen, nu moet ik alleen die bak van m7 nog even inbouwen, al met al gaat het wel een mooi verschil opleveren!
- Quinten
- Be Mini
Bericht
ik ben trouwens ook bij snelweggebruik van 9,1l/100km naar 8,0l/100km gegaan, dus dat is ook mooi meegenomen!
Quinten schreef:Adriaan schreef:Hoe is je software, merk je verschil?
ik ben trouwens ook bij snelweggebruik van 9,1l/100km naar 8,0l/100km gegaan, dus dat is ook mooi meegenomen!
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- GreyCooperS
- Forum Junky
- sam`spimpmini
- Be Mini
Bericht
mooi buurmaan
......
je bedoelt de fiscositeit van de olie en de temperatuur van de inlaat lucht is een stuk constantter omdat er alleen maar lucht uit het paravaan kan gezogen worden.....Quinten schreef:franklyn85 schreef:nice dude ziet er goed uit nou nog even oliekoeler he.........
jaaaaa zeker, dat is het volgende wat hij echt nodig heeft! en dan samen tegelijk monteren, gaat veel helpen, houden die blokies het vermogen weer wat langer vast!
mooi buurmaan
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors