Fre's MCS Clubman: announcement

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jul 2011, 17:08

Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2011, 08:59

Thanks, heb er ineens op geboden 8). Ik was al eens langs geweest bij de dealer, maar heb tot op heden nog geen prijs ontvangen van zo'n set...
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jul 2011, 00:14

Dit weekend naar de ardennen gereden en heb me bijna vastgereden bij de oprit van het domein die er erg slecht bij lag. Heb serieus geschuurd onderaan de auto en dat gaf wel nog een redelijke bonk. Ben bang dat ik schade ga rijden zo... de voorste uitlaatdemper ziet er al behoorlijk beschadigd uit en ben bang dat ik mijn oliecarter es ga raken...

Er licht een plas onder mijn auto, maar ik denk dat dat van de airco is... Oliepeil staat nog goed...

Is het een goed idee om een beschermplaat aan te brengen of haalt dat niets uit?
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jul 2011, 00:26

Metalen bodemplaat eronder....? zou dat niet kunnen helpen?

En dan de MINI nog lager schroeven en 's avonds rolling shots maken van de scraping vuurvonken die eronder weg komen 8) :lol:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jul 2011, 00:32

Nee lager ga ik niet meer, ik weet dat ie niet super laag staat in vergelijking met andere hier, maar ik heb de laatste tijd toch al wat "miserie" gehad.

Moest laatst aan mijn 3 inzittenden vragen om uit te stappen want ik geraakte niet over een bult in de weg... :s. Mijn vriendin moest dit weekend ook uitstappen om te coördineren om me over die drempel te helpen. Altijd spannend zo, maar erg handig is het niet...

Bodemplaat denk ik ook aan, maar is dat niet nadelig voor de koeling ofzo? Gaat de uitlaat dan niet veel te warm krijgen?
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jul 2011, 00:45

Laag is leuk en het staat dik, maar als een auto zo laag ligt dat je rekening moet houden met het aantal passagiers in je auto om over een hobbeltje te komen dan zou voor mij de lol er wel af zijn. :? Het is toch wel lekker als het allemaal een beetje rijdbaar blijft. :rijden
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jul 2011, 08:44

Ik schraapte met de Clubman ook altijd over verkeersdrempels als ik met 4 volwassenen in de auto zat. Part of the game. Over het algemeen zag ik de onderkant niet en de onderzijde kan wel iets hebben. :wink:

Zo'n metalen plaat zal wel wat bescherming bieden, maar de temperatuurhuishouding is al niet al te best dus ik zou het niet zo snel doen. Dus dan is omhoog schroeven de enige optie. Of gewoon zo doorrijden natuurlijk.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

11 jul 2011, 08:51

Gewoon geen mensen meer meenemen... :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jul 2011, 08:59

Ik schraap zoiezo over drempels, daarvoor heb ik geen passagiers nodig. Dat schuren in de wielkassen kan me niet veel deren en die lip onder mijn bumper kan er wel tegen. Maar ik was toch wel redelijk verschoten toen ik stapvoets over die drempel reed en het onder mijn voeten hoorde schrapen.

Die koeling was ik al bang voor, en als je openingen moet gaan maken om lucht door te laten heeft je beschermplaat al niet veel nut meer...

Omhoog schroeven heb ik geen zin in, zoals ik em nu gewoon ben vind ik het prima... Als die hoger komt te staan wordt ie er niet mooier op :|
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jul 2011, 09:19

hmm, lastig dus. Je staat natuurlijk ook nog eens op 17" toch? Dat maakt 'm ook nog wat lager...

Ik denk dat Peter's optie de beste is, gewoon geen passagiers meer meenemen... :mrgreen:

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jul 2011, 09:22

Idd en sedert ik op 215/40 rij, is het er niet op verbeterd. Meer wheelgap en overal schrapen :|
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jul 2011, 09:24

naja, goeie reden om 18" te nemen?..

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jul 2011, 09:28

Zijn pas nieuwe banden, die ga ik eerst oprijden. Ik overweeg wel om die fietsbanden in te ruilen voor wat breders... Denk deze set oprijden, multispokes houden voor in de winter en dan een setje alpina's halen. 8j zal de kassen wel lekker vullen denk ik 8). En die 18" zal me wat meer bodemvrijheid geven, maar daar doe ik het uiteraard niet echt voor :mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jul 2011, 09:35

sounds great to me! :mrgreen:

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

11 jul 2011, 09:38

Je kunt ook je 17"nu verkopen nu de banden nog goed zijn, krijg er nog een redelijke prijs voor...

Lekker setje 18x8 zou m mooi staan...maar Alpina's, mmh not sure..picas?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag

Terug naar “Show your ride”