Mclain stelt zich voor

Stel je hier even voor.
Mclain
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Mclain stelt zich voor

12 jul 2011, 17:32

Hey people,

Via google ben ik op deze site terecht gekomen, en aangezien ik me aan het orienteren ben om een mini aan te schaffen, leek het me niet geheel onverstandig om me aan te melden.

Mijn naam is Michel en ik ben inmiddels al 31 jaar.. Ik heb altijd autos als Hobby gehad, en een aantal jaren geleden heb ik dan ook mijn hobby omgezet in werk. Voorheen heb ik altijd in de ICT sector gezeten en was ik constant bezig met het sleutelen aan mijn eigen autos. Van motor revisies tot chiptuning.

Als eerte auto begon het goed.. Renault 5 GT Turbo met 130 PK en 204 nm aan koppel. Om als 18 jarige mee te beginnen niet slecht. In de loop van de jaren heb ik dan nog een aantal R5-jes gehad, waaronder ook 1 voor rally mee te rijden. Deze auto heb ik motorisch helemaal zelf gemaakt naar mijn wens, en daarna de carburateur zelf omgebouwd naar een group A en uiteraard ook zelf afgesteld. Dit gaf een mooi resultaat van 135 PK en een koppel van dik 230 NM.. Uiteraard zelf gemeten met behulp van Gtech. Dus ik zat al aardig in het wereldje. Maar als werk repareerde ik computers en laptops.

Daarna is het wagen park nog uitgebreid geworden naar een aantal Renault 21 turbo's met vermogens oplopend tot 230 PK, en uiteindelijk heb ik dan ook nog een Subaru Impreza gehad. Dit ging niet hard genoeg en heb ik er uiteindelijk 280 PK weten uit te persen.
Maar mijn had toen ook nog een kleinere auto(renault Clio 16V) en daarmee ging ik toch altijd mee binnendoor als ik ergens heen moest. Uiteeindelijk heb ik mijn impreza verkocht en een peugeot 106 ervoor terug genomen. Uiteraard een GTI. het sturen was zo direct en spartaans, dat ik helemaal verliefd was.B Ben toen nog dieper de chiptuning ingedoken en uiteraard mijn eigen auto gechipped. Maar peugeot heeft 1 zwakke plek, en dat is de bak. Type MA5.. ook wel bekend als de Midland hier. uiteindelijk ben ik via een goede kennis van me,. terecht gekomen om te beginnen bij een revisie bedrijf. Hier ben ik nu al een aantal jaren in dienst en daar reviseer ik automaten en handbakken. Daarnaast doen we nog wat leuke projecten waar niemand zich aan durft te geven. neem een Hummer H2 met supercharger ombouwen naar een 4l85E bak.

Of een oude 1988 SL500 voorzien van een vol electronische 5 gang automaat met standalone stuureenheid en dit alles zo bouwen dat de auto nu kan gereden worden als een sequentiele bak met schakeltijden van 0,2 sec. Daar waar dmercedes standaard niet onder de 0.7 seconde kan komen.

Nu heb ik dan nog een 106 voor op de weg, een 106 als rally auto , en ik ben nog bezig met een 106 turbo te bouwen. Deze zal een vermogen gaan krijgen van circa 260 PK.

Maar door mijn werk repareer ik nogal wat mini's, en ik ben wel erg gekieteld geworden van het stuur gedrag. En mijn vriendin vind het ook een heel leuk autootje, dus ik ben nu aan het kijken om een eigen mini aan te schaffen. het zal niks zijn van binnen nu en 2 weken, maar het is zeker een dingetje wat er wellicht aan zit te komen. Dus dat is het wel ongeveer in het kor.

Gr

Michel
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jul 2011, 17:40

Welkom Mclain!!
WOW, wat een gave historie heb je daar even opgeschreven.
Impressive. Je weet iig goed wat je wilt van een auto.
De juiste MINI kan dat ongetwijfeld geven.

Veel plezier met de zoektocht !!
Kijk ook eens op http://www.newminiclub.nl/forum/viewforum.php?f=81
Daar staat van alles te koop. Van R50 tot en met GP.

Tot meets !!
Cor
Be Mini
Be Mini

12 jul 2011, 17:45

welkom Michel,
ik denk dat jij je ei wel kwijt kan ,hier op het forum.

en succes met de zoektocht naar een mooie Mini.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jul 2011, 21:47

Welkom Michiel!

leuk verhaal zeg! Knappe historie heb je!!

Veel plezier op het forum!
succes met je zoektocht naar een MINI ;) gaat vast en zeker lukken.

Groet,

Mark
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jul 2011, 23:20

Hallo Michel,

Welkom bij de club en..... :lol:

.............................heel veel succes met het zoeken naar een MINI voor je vriendin :P :) :D
Mclain
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

12 jul 2011, 23:56

Ja, het zal uiteindelijk een auto worden voor mijn vriendin.. Die vind het echt helemaal top qua looks enzo.. En ik ben er ook wel van onder de indruk, maar mij heeft die versteld laten staan door zijn rijgedrag.

Heb er nu 1 staan op het werk met een bak probleem. Mijn vriendin heeft hem gezien en vond hem ook helemaal te gek. Creme-wit met zwarte strepen en grote velgen.

Wel vond ik hem erg rauw lopen stationair, en ook onderin niet echt vloeiend.. Nu heb ik hem uitgelezen en misfire cyl 4.. De eigenaar wist me te melden dat de dealer al nieuwe bougies, kabels en ontstekingsmodule heeft geplaatst 2 weken geleden voor dit probleem...
Dus ik ga morgen maar eens de compressiemeter uithalen en kijken wat die doet. Vrees voor de kleppen..
Maar echt.. Hele leuke bolides
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jul 2011, 00:31

Okey dan! Welkom! :D

Leuke intro, iemand met verstand van zaken! 8)

Veel plezier hier!
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jul 2011, 11:55

Misfires doen pijn, dat kan nogal een klus zijn :/

Welkom verder en als ik je verhaal zo lees, dan ga je denk ik voor een R53, die is puurder, rauwer, stuurt nog directer en reageert nog net even vlotter op het gas dan de nieuwere R56.

R53 is de 'oude' hatchback, gebouwd tot 2006 en voorzien van kompressor. De R56 is het model vanaf 2006, met turbo. De laatste is beter gebouwd, biedt meer rijcomfort en is een heel pietsje groter. Maar voor het pure rijplezier koop je de 'oudere' Mini Cooper S. :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 jul 2011, 21:01

Ha Mclain, jij ook hier. Welkom (namens ex 106-er). Nog zelfde nickname als op het 106 gti teamextremeforum? :wink:
Deze is wel wat voor je http://goo.gl/Tlgkw :mrgreen:
Succes met je aanschaf.
Mclain
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

14 jul 2011, 23:27

Squeek schreef:Ha Mclain, jij ook hier. Welkom (namens ex 106-er). Nog zelfde nickname als op het 106 gti teamextremeforum? :wink:
Deze is wel wat voor je http://goo.gl/Tlgkw :mrgreen:
Succes met je aanschaf.
Zeker nog dezelfde naam.. Heb ik al bijna 16 jaar nu.. En ben nog steeds 106 rijder.. Maar een mini zou me wel kunnen bevallen. Het stuurt directer dan mijn eigen rally auto... Dus ga maar na.

Eerst effe goed orienteren wat de verschillen zijn en wat mij het beste zou kunnen bevallen. Als echte sleutelaar ben ik natuurlijk veel meer gebaat met ene met motorschade en/of bakschade. Hoeft dan niet eens een compressor/Turbo te zijn.. Ik heb nog een T04 liggen van mijn oude Impreza. En ik heb gezien.. Daar is heel veel plek voor. Drive by wire eraf, KDFI erop, decompressieplaatje maken en gaan. :D
JeroenV
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 jul 2011, 09:08

Jij klinkt als een geweldig leuke toevoeging aan onze gezellige club Minifanaten, van harte welkom!
"Dance like the picture's not being tagged. Love like you've never been unfriended. Tweet like no one's following."
JennyStyle
4 op een rij!
4 op een rij!

15 jul 2011, 11:01

Hi Michel,

Leuk dat je lid bent geworden van het forum.. enne nu je vriendin verliefd is geworden op mijn MINI... ja het is dus mijn mini met de bak problemen waar hij mee bezig is.. :? .... zien we je hier vast regelmatig op het forum..

Ik ben ervan overtuigd dat mini-me straks weer als een zonnetje loopt, ik heb vertrouwen in je Michel !!

Enne nogmaals welkom! :mrgreen:

greetz,
Jennifer (en Freddy)
wie het kleine niet eert.....
........is een verwend nest!!
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jul 2011, 13:47

Welkom hier en succes met het zoeken naar een geschikte mini...... :D
burn rubber not your soul

Afbeelding
Mclain
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

18 jul 2011, 15:06

Ik wil binnenkort toch eens wat proefritjes gaan maken in een R53 en een R50..
R53 spreekt mij inderdaad meer aan.. Maar ik ben eigenlijk een echte Turbo man.. Dus een R50 ombouwen naar een Turbo lijkt mij ook een heel leuk projectje zo. Wel uiteraard alles uit eigen stal, geen prefab kitjes.

Ik heb nog een 106 Rally bak liggen met een sper diff en sterkere tandwielen.. Zou dan mooi in de midland bak passen ;). En nog een TD04, en een KDFI... Dus toch maar eens even kijken hoe wat en waar :P

Keep you posted

Terug naar “Who are U?”