De Compressie test is uitgevoerd zonder bougies erin en volgas. En dit op dezelfde manier bij alle cillinders. En cillinder 4 had echt heel weinig en cillinder 2 was al na aan het laten.
Dit is ook de reden waarom de computer een misfire herkend op cillinder 4. Elke keer als er in een cillinder het mengsel wordt ontstoken versneld de motor even.. Wij horen gewoon een motor 1 toerental lopen, maar daadwerkelijk accelereert en deaccelereert de motor 2 keer per omwenteling. De ecu kan deze acceleratie meten en wanner de krukas dan niet genoeg accelereerd, herkend die het alszijnde een misfire.
Vind het dan ook jammer dat er niet even een compressietest is uitgevoerd als je niks kunt zien aan de bougies. Bij de mini is dit heel goed te doen en is binen 15 minuten gepiept. Dan heb je een duidelijk beeeld over de kop en afdichting. Nu zijn er extra kosten gemaakt voor nop. En de oude spullen waarschijnlijk ook nog weggegooid ook. wat nog veel erger zou zijn.
Maar vandaag maar eens met de camera de verbrandingskamer geinspecteerd en daar was duidelijk een scheur te zien in 1 van de uitlaat kleppen van Cillinder 2. Het was dus al zinloos om cillinder 4 te bekijken, want die kwam nog slechter uit de compressie test. Maar het was heel moeilijk om fotos te maken hiervan(beeldscherm is verlicht en geeft dus een slechte foto, dus ga ik morgen proberen met een andere camera het zaakje nog eens te bekijken welke meteen fotos kan maken. Is misschien wel leuk voor in het topic.
Morgen zal er dus geheid meer bekend worden.
Jennifer's Cooper....
- JennyStyle
- 4 op een rij!
- Locatie: Nieuw Vennep
Bericht
mclain bedankt voor je uitleg, ik ga ook verhaal halen bij de dealer .... kan je ook aangeven of je dit ook kan verhelpen, en een inschatting van de kosten en tijd om de beschadigde kleppen te vervangen en heb je hiervoor ook een modificatie (sterkere kleppen gezien dit een veel voorkomend probleem is) 

wie het kleine niet eert.....
........is een verwend nest!!
........is een verwend nest!!
- Mclain
- Nieuwsgierig
Bericht
Het Jennifer,
Had het ook al op de mail gezet. Verhelpen kan ik het zeker. Ik heb vandaag al contact gehad met de leverancier van motor onderdelen. Die ging voor mij even wat prijzen uitzoeken en ook even navragen voor die uitlaatkleppen. Schijnen namelijk ook een setje kleppen te zijn die sterker zijn en nauwelijks meer kosten. Want het is inderdaad een voorkomend probleem. Heb al meerdere fotos en verhalen gezien die precies hetzelfde hadden.
Morgen kan ik wat meer zeggen over de kosten en hoe lang het in beslag zou nemen.
Keep you posted.
Had het ook al op de mail gezet. Verhelpen kan ik het zeker. Ik heb vandaag al contact gehad met de leverancier van motor onderdelen. Die ging voor mij even wat prijzen uitzoeken en ook even navragen voor die uitlaatkleppen. Schijnen namelijk ook een setje kleppen te zijn die sterker zijn en nauwelijks meer kosten. Want het is inderdaad een voorkomend probleem. Heb al meerdere fotos en verhalen gezien die precies hetzelfde hadden.
Morgen kan ik wat meer zeggen over de kosten en hoe lang het in beslag zou nemen.
Keep you posted.
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
- Mclain
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik heb het ook even op de mail gezet.. Ik heb navraag gedaan bij 2 revisie bedrijven en een kop revisie met 8 nieuwe kleppen en een koppakkingset en rekbouten komt uit op circa 625 euro.
Een behoorlijke tegenvaller vond ik zelf. Deze Week toevallig een kop van een collega gereviseerd voor ongeveer de helft. Maar daar zijn geen kleppen vervangen en zelfs een dubbele koppakking gemonteerd( voor compressie verlaging voor compressor setup).
Dus behoorlijk prijzig. Ben benieuwd wat het bij een dealer kost.
Een behoorlijke tegenvaller vond ik zelf. Deze Week toevallig een kop van een collega gereviseerd voor ongeveer de helft. Maar daar zijn geen kleppen vervangen en zelfs een dubbele koppakking gemonteerd( voor compressie verlaging voor compressor setup).
Dus behoorlijk prijzig. Ben benieuwd wat het bij een dealer kost.
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
- JennyStyle
- 4 op een rij!
- Locatie: Nieuw Vennep
Bericht
hie kom ik in contact met willem!!?
is dat een optie mclain??? ik zal willem even vragen of hij hem nog heeft en de kleppen hiervan wel goed zijn.peter schreef:Willem heeft volgens mij nog een kop te koop staan voor 100 euro...
hie kom ik in contact met willem!!?
wie het kleine niet eert.....
........is een verwend nest!!
........is een verwend nest!!
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
- JennyStyle
- 4 op een rij!
- Locatie: Nieuw Vennep
Bericht
zeker interesse kost ie dan....JunkyXL schreef:Ik weet / heb er ook nog 1 (nieuw)
Om maar bij interesse (zeker niet de bovengenoemde prijs)
wie het kleine niet eert.....
........is een verwend nest!!
........is een verwend nest!!
- Mclain
- Nieuwsgierig
Bericht
Zal effe ook hier reageren, wel wat laat, maar heb mijn superleuke vriendin meegenomen naar Harry potter.
Een andere kop erop zetten is zeker een goede optie. Dit scheelt behoorlijk in de kosten. Dan krijg je de kosten van de kop(100 euro in dit geval), een koppakking(geen kopset zoals ik zei aan de telefoon, excuses daarvoor) ik meen 80 euro, een set rekbouten 53 euro, en het monteren en nieuwe olie enzo circa 220 euro. Dat is een hele andere prijs van 800+ euro. Dus zeker de moeite waard om een PM te sturen. Het is eventueel mogelijk om het zekere voor het onzekere te nemen en de kop te laten afpersen. Dan wordt er gekeken of alle kleppen enzo goed afsluiten en er geen scheuren in de kop zijn. Dit kost meen ik iets van 40 euro.
En nu ik toch aan het tikken ben, zal ik ook even de technische kant erbij tikken.
De kleppen in de cilinderkop dichten de verbrandingsruimte af waardoor hier een mengsel onder druk kan worden gebracht om vervolgens te ontsteken. De lucht in de kamer zet ontzettend veel uit door de warmte van de verbranding en duwt overal tegenaan. Maar het enige wat toegeeft aan deze druk is de zuiger. Deze wordt dan naar onderen geduwd. Het is dus van belang dat bij het comprimeren van dit mengsel en bij het ontsteken de druk in de kamer blijft, en niet weg lekt.. Dit zou namelijk eeen hoop energie laten wegvloeien en niet worden omgezet in beweging.
Dit is een beetje het basis verhaal. Wat gebeurd er nou als een klep gescheurd is en wat zijn de eventuele gevolgen.
Zoals we weten verbrand de motor een mengsel. Na het ontsteken van het mengsel gaan op een gegeven moment de uitlaat kleppen open en worden de uitlaatgassen naar buiten geduwd. Deze gassen kunnen heel warm worden, zeker bij vollast zien we temperaturen die tot 800 graden oplopen. Aangezien het hele zaakje langs de uitlaat kleppen gaat, worden deze ontzettend warm, zo warm zelfs dat als ze niet goed gekoeld worden ze kunnen verbranden, of zelfs afbreken. De koeling van de klep vind plaats in de kop. Wanneer een uitlaatklep dicht gaat, sluit hij de verbrandingskamer af van de uitlaat door tegen de klepzitting aangetrokken te worden Deze zitting zit dus in de kop en is een stuk koeler dan de klep. De klep transporteerd nu warmte van zichzelf de zitting in, welke dan weer gaat naar de kop. Aangezien de kop gekoeld wordt door koelvlloeistof, is dit een stuk koeler dan de 700-800 graden wat de klep te verduren krijgt.
Wanneer deze klep nu gescheurd is, en dus niet afdicht, gaan uitlaatgassen zelfs in gesloten toestand hierlangs af lekken. De scheur waar dus de gassen langs lekken, krijgt dus constant warme uitlaatgassen te verduren en kan op die plek bijna niet goed gekoeld worden. Verder is het zo dat bij de scheur geen materiaal de zitting raakt waardoor er ook geen koeling plaats vind. Dus uiteindelijk zal die kleine scheur erger en erger worden. Materiaal zal of verder scheuren, verbranden of nog erger opeens breken.
Nu heb ik genoeg verhalen gelezen van gescheurde kleppen, maar gelukkig nog geen tekens gevonden van het feit dat kleppen dan afbreken en dan gemalen worden in de motor. Dus kans dat dit hier gebeurd is klein.
Echter is er nog een gevaar wat zijn kop op doet steken..
Wanneer een cilinder zich vult met mengsel en gaat dat op een gegeven moment comprimeren, kan er een deel van dit mengsel meteen doorvloeien naar de uitlaat door de scheur in de uitlaat klep. Hierdoor kan er onverbrand mensel bij de kat komen. Deze vind dat niet altijd cool. In kleine hoeveelheden verbrand dit mengsel gewoon in de uitlaat, maar bij zware belasting(wanneer de motor dus ook extra peut erin gooit om de koelen), kan er op den duur genoeg naar binnen vliegen om de kat te beschadigen. Dit is nog denk ik lang niet aan de orde, maar mijn tip is dan ook. Probeer het niet te lang uit te stellen, en de tijd dat het uitgesteld wordt, hou de motorbelasting laag tot gemiddeld tijdens die tijd.
Dat was hem weer effe voor nu.. Ga mijn bed eens opzoeken.. Zoals Gerard Ekdom zou zeggen.. Ik ben KAPOT!
Een andere kop erop zetten is zeker een goede optie. Dit scheelt behoorlijk in de kosten. Dan krijg je de kosten van de kop(100 euro in dit geval), een koppakking(geen kopset zoals ik zei aan de telefoon, excuses daarvoor) ik meen 80 euro, een set rekbouten 53 euro, en het monteren en nieuwe olie enzo circa 220 euro. Dat is een hele andere prijs van 800+ euro. Dus zeker de moeite waard om een PM te sturen. Het is eventueel mogelijk om het zekere voor het onzekere te nemen en de kop te laten afpersen. Dan wordt er gekeken of alle kleppen enzo goed afsluiten en er geen scheuren in de kop zijn. Dit kost meen ik iets van 40 euro.
En nu ik toch aan het tikken ben, zal ik ook even de technische kant erbij tikken.
De kleppen in de cilinderkop dichten de verbrandingsruimte af waardoor hier een mengsel onder druk kan worden gebracht om vervolgens te ontsteken. De lucht in de kamer zet ontzettend veel uit door de warmte van de verbranding en duwt overal tegenaan. Maar het enige wat toegeeft aan deze druk is de zuiger. Deze wordt dan naar onderen geduwd. Het is dus van belang dat bij het comprimeren van dit mengsel en bij het ontsteken de druk in de kamer blijft, en niet weg lekt.. Dit zou namelijk eeen hoop energie laten wegvloeien en niet worden omgezet in beweging.
Dit is een beetje het basis verhaal. Wat gebeurd er nou als een klep gescheurd is en wat zijn de eventuele gevolgen.
Zoals we weten verbrand de motor een mengsel. Na het ontsteken van het mengsel gaan op een gegeven moment de uitlaat kleppen open en worden de uitlaatgassen naar buiten geduwd. Deze gassen kunnen heel warm worden, zeker bij vollast zien we temperaturen die tot 800 graden oplopen. Aangezien het hele zaakje langs de uitlaat kleppen gaat, worden deze ontzettend warm, zo warm zelfs dat als ze niet goed gekoeld worden ze kunnen verbranden, of zelfs afbreken. De koeling van de klep vind plaats in de kop. Wanneer een uitlaatklep dicht gaat, sluit hij de verbrandingskamer af van de uitlaat door tegen de klepzitting aangetrokken te worden Deze zitting zit dus in de kop en is een stuk koeler dan de klep. De klep transporteerd nu warmte van zichzelf de zitting in, welke dan weer gaat naar de kop. Aangezien de kop gekoeld wordt door koelvlloeistof, is dit een stuk koeler dan de 700-800 graden wat de klep te verduren krijgt.
Wanneer deze klep nu gescheurd is, en dus niet afdicht, gaan uitlaatgassen zelfs in gesloten toestand hierlangs af lekken. De scheur waar dus de gassen langs lekken, krijgt dus constant warme uitlaatgassen te verduren en kan op die plek bijna niet goed gekoeld worden. Verder is het zo dat bij de scheur geen materiaal de zitting raakt waardoor er ook geen koeling plaats vind. Dus uiteindelijk zal die kleine scheur erger en erger worden. Materiaal zal of verder scheuren, verbranden of nog erger opeens breken.
Nu heb ik genoeg verhalen gelezen van gescheurde kleppen, maar gelukkig nog geen tekens gevonden van het feit dat kleppen dan afbreken en dan gemalen worden in de motor. Dus kans dat dit hier gebeurd is klein.
Echter is er nog een gevaar wat zijn kop op doet steken..
Wanneer een cilinder zich vult met mengsel en gaat dat op een gegeven moment comprimeren, kan er een deel van dit mengsel meteen doorvloeien naar de uitlaat door de scheur in de uitlaat klep. Hierdoor kan er onverbrand mensel bij de kat komen. Deze vind dat niet altijd cool. In kleine hoeveelheden verbrand dit mengsel gewoon in de uitlaat, maar bij zware belasting(wanneer de motor dus ook extra peut erin gooit om de koelen), kan er op den duur genoeg naar binnen vliegen om de kat te beschadigen. Dit is nog denk ik lang niet aan de orde, maar mijn tip is dan ook. Probeer het niet te lang uit te stellen, en de tijd dat het uitgesteld wordt, hou de motorbelasting laag tot gemiddeld tijdens die tijd.
Dat was hem weer effe voor nu.. Ga mijn bed eens opzoeken.. Zoals Gerard Ekdom zou zeggen.. Ik ben KAPOT!

if it doesn't break, your not driving it hard enough.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Ja lekkker onderuit in zo'n filmzaal loungechair een Harry Potter film bekijken is echt slopend
Bedankt voor een mooie uitleg van een stukje voertuigtechniek. Zelfs ik snapte het
Mclain schreef: Ik ben KAPOT!
Ja lekkker onderuit in zo'n filmzaal loungechair een Harry Potter film bekijken is echt slopend

Bedankt voor een mooie uitleg van een stukje voertuigtechniek. Zelfs ik snapte het


Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
had jij geen R53 kop? voor een S dus?JunkyXL schreef:Ik weet / heb er ook nog 1 (nieuw)
Om maar bij interesse (zeker niet de bovengenoemde prijs)
MINI COOPER S R53 pre-facelift


Onze sponsors