Kevert op zoek naar een Mini

Stel je hier even voor.
Kevert
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

19 jul 2011, 08:22

Wederom bedankt voor alle nuttige reacties. Goed om te weten dat het probleem met de versnellingsbak in principe niet geldt voor de S.

Ik ga vanmiddag de reis naar Groningen maken en zal vanavond verslag doen.
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 jul 2011, 09:06

Even voor een eventuele koop goed (laten) checken op schade.
Maar dat geldt voor iedere tweedehands auto.
Kevert
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

19 jul 2011, 17:54

Zo onderweg terug uit het hoge noorden. Deal is rond! Denk dat ik een hele mooie deal heb kunnen maken. Heb een voorbehoud gemaakt dat ik nog wel even wat info wil inwinnen bij BMW (dealer).

Nu weer de weg op. Later meer....
Laatst gewijzigd door Kevert op 19 jul 2011, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jul 2011, 19:16

ik vind dit ook een heel interresant onderwerp zijn er nog echt belangrijke punten waar je op moet letten bij het aanschaffen van een 2e hands R53? van 2002 tot 2004?
Kevert
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

19 jul 2011, 19:54

Zo thuis aangekomen. Ik heb een paar foto's genomen van een aantal details.

Onder de motorkap had ik met name interesse in de 'kokers' waar de schokbrekers in zitten. Is dit de normale afwerking?
Afbeelding
Afbeelding
[imghttp://i1217.photobucket.com/albums/dd399/Evert1978/4ad8f744.jpg][/img]
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast nog foto's van dit:
Afbeelding
Afbeelding

Zou het een jcw kunnen zijn?

Morgen op basis van chasisnummer maar eens kijken of ik bij mini/BMW wat meer te weten kan komen.

Auto wordt in ieder geval afgeleverd met:
grote beurt incl alle vloeistoffen, filters en bougies
Nieuwe uitlaatdemper
Multiriem
Nieuwe ruitewissers
Wiellager rechtsvoor
Uitlijnen
6 maanden Bovag garantie

Erg vriendelijke mensen daar in Groningen!

Ik ben zeer tevreden met de nieuwe aanwinst, in mijn ogen een koopje! :D :D

:icon_top:
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 jul 2011, 20:09

Stuur anders een mailtje naar BMW-KIS [email protected] met kenteken en chassisnummer. Dan krijg je een lijst terug van BMW met de gegevens hoe deze auto ooit is afgeleverd.

Ik heb altijd iets van "if it's too good to be true, it probably is". :roll:
Kevert
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

19 jul 2011, 20:18

Thanks voor de tip! Mail is verstuurd, we zullen het zien.
GreyCooperS
Forum Junky

19 jul 2011, 20:27

Er zit zo te zien geen JCW plaatje met uniek serie nummer op..(waar je nu het rode Digi-tec) plaatje zit...die zou er wel moeten zitten...Als het een originele JCW is, of met dealer na-inbouw, moet er ook een certificaat bijzitten.

Je hebt kans dat die getuned is door Digi-tec (plaatje zit er vast niet voor niets op) en dat die het plaatje verwijderd hebben...blijft over het certificaat...

Over de afwerking...geen idee :lol: ziet er niet zo netjes uit, maar ik ben niet technisch..
Vind wel die strepen op de intercooler vreemd...sluit de motorkap niet lekker, of zit er een andere scoop op?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jul 2011, 20:52

Afwerking is standaard zo "gesmeerd".

Het lijkt erop dat het een JCW is! Zo wel lekker zijn...

In ieder geval op KORTE termijn een afspraak bij Beek maken om de MINI te rollen en de software te controleren. De Digitec software is niet geweldig. Gelukkig lekker dichtbij vanuit Rotterdam.

TOP aankoop als ik het zo zie.
GreyCooperS
Forum Junky

19 jul 2011, 21:54

Jeetje, Peter... Heb je aandelen in die auto of zo? :roll:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2011, 00:57

Zoals ik de auto bekijk, voor zover ik het kan zien:

Buitenkant:
Uitlaat is standaard met JCW sierstukken... Te zien aan de laatste pot en dat de sierstukken ietwat uitsteken.
Orignele Aero achterbumper met pdc, werkt deze ook echt?
Waarschijnlijk originele witte achterlichten en 3e remlicht; achteraf gemonteerd.
Haaievin op't dak
Nog nette witte velgen, of is dat alleen deze? Als ze mooi wit zijn zijn ze waarschijnlijk goed onderhouden (of pas gespoten)
Facelift xenon, super upgrade 8)
Aero grille, ook origineel, staat wat ruiger
Kentekenplaat hangt ietsje hoger volgens mij, maar das geen ramp

Binnenkant
Volleder, stoelverwarming, vol autom. airco, navi, extra metersetje onderin, facelift stuur met knoppen, harman kardon, iets in de rechter bekerhouder wat ik niet weet wat het is? ;) Lekker vol in de opties dus.

Onder de kap:
Works afdekkap.
Digitec software plaatje, zit dit er nog op?
Luchtfilter? K&N sticker?

Afwerking weet ik niet hoe het zit? Vind de kleur een beetje raar overkomen, maar dat kan aan mij liggen, dat gesmeerde hoort wel :)
Linksvoor (vanuit de stoel gezien) zitten de schroeven op een iets andere plek? Waarom? Hoeft overigens niets te betekenen! Misschien is wel een veerpootbrug gemonteerd geweest of nieuwe schokdempers?

Conclusie:
Een hele volle S, en als ik hem zo zie is ie denk ik wel van een liefhebber geweest. Al denk ik niet dat het ook een echte Works is ;)
Heeft ie geen schade gehad?

Als alles klopt, topaankoop! 8)
Marcel Always Open
Cabrio-King

20 jul 2011, 08:21

lage prijs voor een S-JCW. Als er niets mis mee is, heb je goede slag geslagen.

Je radio ondersteunt geen mp3. De rest is allemaal al genoemd. Ik zou navragen of de airco wel eens bijgevuld is (anders heb je nog wat kosten eraan komen misschien).
Mijn vraag zou ook zijn waarom het onder de kap op diverse onderdelen zo belachelijk schoon is. Dat is niet iets wat je echt gaat poetsen?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Kevert
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 jul 2011, 08:28

@Sven: dank voor je uitgebreide reactie en analyse van de auto. Ik denk dat je op alle punten gelijk hebt.

Of de auto getuned is door Digi-TEC ga ik proberen uit te zoeken.
Alle velgen zijn netjes, slechts eentje heeft stoeprandschade waarbij het wit ongeveer 3 cm verdwenen is.
Bolletje in de bekerhouder is volgens mij de speaker van de carkit dit in de auto zit.
Ik heb geen sporen van grote schades kunnen ontdekken. Mogelijk heeft hij rechtsachter wel een keer een tikje gehad, want dat deel is volgens mij een keer gespoten (zit een klein lopertje op het randje van het achterlicht).
Ook uit inspectie die de dealer had gedaan kwamen alleen de zaken naar voren die ze voor aflevering gaan herstellen)
Het gaat volgens mij ook om jcw sierstukken. De rechterachterdemper is namelijk behoorlijk geroest en een jcw uitlaatsysteem is van rvs als ik me niet vergis.

Nog anderhalve week wachten en dan ophalen. Zin in!
Kevert
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 jul 2011, 08:42

Zo krijg net de KIS info binnen. Erg snel, mooie service van mini/BMW.

Chassisno TD16272 COOPER S                                                                                                                                                                                                                           
Productiedatum 20030615                                                                                                                                                                                                                                         
Prijsdatum 20030624                                                                                                                                                                                                                                             
Cylinder Inhoud 1598                                                                                                                                                                                                                                        
Transmissie Handgeschakeld                                                                                                                                                                                                                                        
Vermogen (kW) 120                                                                                                                                                                                                                                          
Gewicht 1115                                                                                                                                                                                                                                                
Brandstof Benzine                                                                                                                                                                                                                                               
Energielabel G                                                                                                                                                                                                                                                  
Code Omschrijving                           Netto CatPrijs BTW BPM Cons.Prijs                                                                                                                                                                                   
RE31 COOPER S 17779 3378 7643 28800                                                                                                                                                                                                               
870 Electric Blue metallic 317 60 143 520                                                                                                                                                                                                  
T6PN Leather Gravity Pantherblack/Pantherblack 660 125 298 1083                                                                                                                                                                              
210 Dynamische Stabiliteits Controle (DSC III) 274 52 123 449                                                                                                                                                                             
249 Multifunctioneel stuurwiel 0 0 0 0                                                                                                                                                                                             
262 Hoofdairbags (ITS) 257 48 -143 162                                                                                                                                                                                                     
314 Elektrisch verwarmde buitenspiegels 52 9 23 85                                                                                                                                                                                    
327 White bonnet stripes 69 13 31 113                                                                                                                                                                                                   
346 Chroom pakket 69 13 31 113                                                                                                                                                                                                          
359 Visibility package 231 43 104 379                                                                                                                                                                                                     
369 Lichtmetalen wielen S-Spoke, 17" 0 0 0 0                                                                                                                                                                                       
382 Dak en spiegelkappen in wit 0 0 0 0                                                                                                                                                                                            
384 Lichtmetalen wielen in wit uitgevoerd 0 0 0 0                                                                                                                                                                                  
405 Verchroomde buitenspiegelkappen 43 8 19 70                                                                                                                                                                                        
420 Extra getint glas achter 137 26 61 224                                                                                                                                                                                               
423 Velours matten 0 0 0 0                                                                                                                                                                                                         
428 Gevarendriehoek en verbanddoos 0 0 0 0                                                                                                                                                                                         
432 Regensensor en autom. dimmende binnenspiegel 0 0 0 0                                                                                                                                                                           
441 Rokers uitvoering 0 0 0 0                                                                                                                                                                                                      
450 Zithoogteverstelling passagierzetel 0 0 0 0                                                                                                                                                                                    
493 Opbergpakket 0 0 0 0                                                                                                                                                                                                           
494 Elektrisch verwarmde voorzetels 241 45 108 395                                                                                                                                                                                        
502 Koplampsproeiers 0 0 0 0                                                                                                                                                                                                       
508 Park Distance Control (PDC) 257 48 116 421                                                                                                                                                                                            
520 Mistlampen voor 0 0 0 0                                                                                                                                                                                                        
522 Xenon lampen voor dimlicht 0 0 0 0                                                                                                                                                                                             
534 Airconditioning, automatisch 0 0 0 0                                                                                                                                                                                           
550 Boordcomputer (compact) 0 0 0 0                                                                                                                                                                                                
564 Binnenverlichtingspakket 0 0 0 0                                                                                                                                                                                               
609 Navigatiesysteem Professional 1534 291 693 2518                                                                                                                                                                                          
657 Radio Boost 0 0 0 0                                                                                                                                                                                                            
672 CD wisselaar (6 selecties) 343 65 155 563                                                                                                                                                                                             
674 Harman-Kardon sound system 446 84 201 732                                                                                                                                                                                             
801 Duitsland uitvoering 0 0 0 0                                                                                                                                                                                                   
863 Dealergids 0 0 0 0                                                                                                                                                                                                             
872 CHILI 1535 291 693 2520                                                                                                                                                                                                                  
879 Boordliteratuur Duits 0 0 0 0                                                                                                                                                                                                  
895 Extra ventilatie 0 0 0 0                                                                                                                                                                                                       
915 AG Intern 0 0 0 0                                                                                                                                                                                                              
                 Totaal bedragen 24244 4599 10299 39147       
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2011, 09:58

GreyCooperS schreef:Jeetje, Peter... Heb je aandelen in die auto of zo? :roll:
:lol:

Het lijkt een echte auto met goede opties en leuke modificaties... Hij zal in de 8 jaar dattie al rond rijdt best wel wat hebben meegemaakt. Opzich niets vreemds.

Als het een JCW zou zijn geweest, was dat mooi meegenomen.

Het blijft een goede deal voor de auto!

Terug naar “Who are U?”