Ik was aan het rijden mijn olie net geen 130 graden en hij viel weg toen zag ik rook men water was ook al hard aan't koken. keek ik naar men temperatuur 120 graden. had net oliekoeler gestoken bij beek. maar die koelt toch niet echt meer blijkbaar dan origineel heb ik de indruk want daarvoor kreeg ik hem ook al zo warm ongeveer, niet dat het goed is.
nu laat ik met de kap open de motor terug afkoelen door de fan (niet draaiend) een 10 min later start ik hem weer komt daar veel lawaai uit de cilinderkop precies. heb men motor dan maar afgelegd omdat ik vrees dat het een klep is en miss een zuigerveer ? mits hij wel te warm gelopen is.. ? iemand enige ervaring hiermee ?
Te warm en daarna geluid uit de kop
- Den_Oli
- Leerling Mini lid
- Locatie: Kapellen
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
hoeveel olie zit er nog in?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Ik ga er van uit dat beek ook het oliepeil gecontroleerd heeft nadat de koeler is gemonteerd.
Als ik stevig doorrij met 20/25 graden buitentemp dan komt mijn olie met extra koeler van Setrab niet boven de 100 graden!
Het geratel kan ook komen doordat de kettingspanner van de distributie stuk is.
Re: te warm en daarna geluid uit de kop
Raar verhaal, welke oliekoeler is er op gegaan?Den_Oli schreef:Ik was aan het rijden mijn olie net geen 130 graden en hij viel weg toen zag ik rook men water was ook al hard aan't koken. keek ik naar men temperatuur 120 graden. had net oliekoeler gestoken bij beek. maar die koelt toch niet echt meer blijkbaar dan origineel heb ik de indruk want daarvoor kreeg ik hem ook al zo warm ongeveer, niet dat het goed is.
nu laat ik met de kap open de motor terug afkoelen door de fan (niet draaiend) een 10 min later start ik hem weer komt daar veel lawaai uit de cilinderkop precies. heb men motor dan maar afgelegd omdat ik vrees dat het een klep is en miss een zuigerveer ? mits hij wel te warm gelopen is.. ? iemand enige ervaring hiermee ?
Ik ga er van uit dat beek ook het oliepeil gecontroleerd heeft nadat de koeler is gemonteerd.
Als ik stevig doorrij met 20/25 graden buitentemp dan komt mijn olie met extra koeler van Setrab niet boven de 100 graden!
Het geratel kan ook komen doordat de kettingspanner van de distributie stuk is.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
hoeveel rij is die Setrab oliekoeler b.t.w als ik vragen mag....?
Re: te warm en daarna geluid uit de kop

werner schreef:Raar verhaal, welke oliekoeler is er op gegaan?Den_Oli schreef:Ik was aan het rijden mijn olie net geen 130 graden en hij viel weg toen zag ik rook men water was ook al hard aan't koken. keek ik naar men temperatuur 120 graden. had net oliekoeler gestoken bij beek. maar die koelt toch niet echt meer blijkbaar dan origineel heb ik de indruk want daarvoor kreeg ik hem ook al zo warm ongeveer, niet dat het goed is.
nu laat ik met de kap open de motor terug afkoelen door de fan (niet draaiend) een 10 min later start ik hem weer komt daar veel lawaai uit de cilinderkop precies. heb men motor dan maar afgelegd omdat ik vrees dat het een klep is en miss een zuigerveer ? mits hij wel te warm gelopen is.. ? iemand enige ervaring hiermee ?
Ik ga er van uit dat beek ook het oliepeil gecontroleerd heeft nadat de koeler is gemonteerd.
Als ik stevig doorrij met 20/25 graden buitentemp dan komt mijn olie met extra koeler van Setrab niet boven de 100 graden!
Het geratel kan ook komen doordat de kettingspanner van de distributie stuk is.
hoeveel rij is die Setrab oliekoeler b.t.w als ik vragen mag....?
burn rubber not your soul


- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Re: te warm en daarna geluid uit de kop
7 , meer past niet onder de klepfranklyn85 schreef:
werner schreef:Raar verhaal, welke oliekoeler is er op gegaan?Den_Oli schreef:Ik was aan het rijden mijn olie net geen 130 graden en hij viel weg toen zag ik rook men water was ook al hard aan't koken. keek ik naar men temperatuur 120 graden. had net oliekoeler gestoken bij beek. maar die koelt toch niet echt meer blijkbaar dan origineel heb ik de indruk want daarvoor kreeg ik hem ook al zo warm ongeveer, niet dat het goed is.
nu laat ik met de kap open de motor terug afkoelen door de fan (niet draaiend) een 10 min later start ik hem weer komt daar veel lawaai uit de cilinderkop precies. heb men motor dan maar afgelegd omdat ik vrees dat het een klep is en miss een zuigerveer ? mits hij wel te warm gelopen is.. ? iemand enige ervaring hiermee ?
Ik ga er van uit dat beek ook het oliepeil gecontroleerd heeft nadat de koeler is gemonteerd.
Als ik stevig doorrij met 20/25 graden buitentemp dan komt mijn olie met extra koeler van Setrab niet boven de 100 graden!
Het geratel kan ook komen doordat de kettingspanner van de distributie stuk is.
hoeveel rij is die Setrab oliekoeler b.t.w als ik vragen mag....?

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
haha achter de voorbumper of heb je hem achter waar de klep sluit.... 

burn rubber not your soul


- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Als je hem weer voor de condensor hangt heb je daar 3 lagen dik en is de doorstoming van koele lucht niet optimaal
Hij zit het zelfde als die van peter, heb je vast gezien. Deze heb ik ook gemonteerd.
Hij zit bovenop de condensor tegen de koelwaterradiateur.franklyn85 schreef:haha achter de voorbumper of heb je hem achter waar de klep sluit....
Als je hem weer voor de condensor hangt heb je daar 3 lagen dik en is de doorstoming van koele lucht niet optimaal

Hij zit het zelfde als die van peter, heb je vast gezien. Deze heb ik ook gemonteerd.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
ja vandaar dat dacht ik al mooi gedaan i.i.g.....werner schreef:Hij zit bovenop de condensor tegen de koelwaterradiateur.franklyn85 schreef:haha achter de voorbumper of heb je hem achter waar de klep sluit....
Als je hem weer voor de condensor hangt heb je daar 3 lagen dik en is de doorstoming van koele lucht niet optimaal![]()
Hij zit het zelfde als die van peter, heb je vast gezien. Deze heb ik ook gemonteerd.

burn rubber not your soul


Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors