Hallo heren en dames,
Mijn naam is Chris, ik zal me een voorstellen.
Ik woon ergens in het midden van Nederland en ben in het bezit van een Mini uit 2005, deze heb ik gekocht met een kapotte motor.
Nu vraag ik mij af of er hier op het forum iemand is die al eens een motor wissel heeft uitgevoerd van een Mini R50?
Ik heb dit bij andere automerken al diverse keren gedaan. Maar vraag me af of er nog tips zijn en wat de meest eenvoudige manier is om dit te doen.
Zodat ik niet het wiel opnieuw hoef uit te vinden zeg maar..
Ik hoor het graag!
Ziet er erg leuk uit hier op het forum en hoop dat ik er veel gebruik van mag gaan maken.
Het is makkelijk om met anderen je mening en ervaringen te delen wat Mini techniek betrefd!!
Mvg Chris
Motor wisselen Mini Cooper 2005
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Pm Sam ( forum naam sam`spimpmini) maar eens...
...hij heeft er inmiddels zowat zn hobby van gemaakt om blokken te wisselen voor de leden hier
...hij heeft er inmiddels zowat zn hobby van gemaakt om blokken te wisselen voor de leden hier

- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- CooperChris
- Nieuw Lid
Bericht
Oke, nou dat klinkt goed!
Ik zie in verschillende topics dat mensen de hele voorkant er af halen? Bumper en voorfront?
Kan het niet gewoon door het subframe los te halen alle kabels, leidingen, aircopomp en stuurpomp aan de kant en dan het geheel laten zaken en de brug omhoog?
Zo doe ik het bij andere merken auto's. Of kom ik dan niet weg? Thanks voor de antwoorden vast!
Ik zie in verschillende topics dat mensen de hele voorkant er af halen? Bumper en voorfront?
Kan het niet gewoon door het subframe los te halen alle kabels, leidingen, aircopomp en stuurpomp aan de kant en dan het geheel laten zaken en de brug omhoog?
Zo doe ik het bij andere merken auto's. Of kom ik dan niet weg? Thanks voor de antwoorden vast!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je dat lukt, ben je een knappe jongen.
We hebben ruim een dag gesleuteld aan de Mini van Sander - met twee man non stop.
Wel erbij gezegd dat we alle aanbouwdelen moesten overzetten op de cilinderkop en kleppendeksel na
Succes, ik ga er met de stopwatch langs staan.henne schreef:1 uur uitbouwen en 1,5 a 2 uur met inbouwen en vloeistoffen afvullen en rijden weer.
Als je dat lukt, ben je een knappe jongen.
We hebben ruim een dag gesleuteld aan de Mini van Sander - met twee man non stop.
Wel erbij gezegd dat we alle aanbouwdelen moesten overzetten op de cilinderkop en kleppendeksel na
Onze sponsors