Xenon pilot

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
b00zyt0mmy
Enthousiast
Enthousiast

Xenon pilot

20 jul 2011, 01:03

Nu wil ik een xenon setje van pilot overnemen.
Maar hier in België moet je op zo'n verplicht op je xenonkit een automatische hoogteregeling + koplampsproeiers hebben.
Eerst en vooral heeft hier iemand al ervaring mee met dit (hoogteregeling+sproeiers) te plaatsen ?

De leverancier achter mijn hoek vraagt volgende prijzen:
- hoogteregeling Pilot 195€
- Koplampsproeier kit Pilot 50€

Dit lijkt mij nu zoveel? of vergis ik me?
Heeft er iemand eventueel een goedkoper adresje?

Groetjes,

Thomas
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2011, 16:48

Lijkt me al een nette prijs voor xenon met regeling. Origineel kostten de lampen al 450 euro per stuk (OEM MINI) zonder wasinstallatie. Je zou ook eens elders kunnen informeren of het goedkoper is. Verlichting is er belangrijk en zou daar niet te snel op bezuinigen en laat je xenon ook meteen goed afstellen bij de inbouw.
pablovanhamersveld
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 jul 2011, 21:20

Die sproeier heb ik zelf overgezet bij het wisselen van mijn koplamp. Het is een eitje!
Marcus
Nieuw Lid
Nieuw Lid

23 jul 2011, 17:17

Beste Mini-modders,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is, maar ik heb een vraagje over de Xenon Pilot. Is het na het inbouwen van de Xenon Pilot lampen nodig om bij de dealer langs te gaan om de computer van de Mini aan te passen? Ik heb een facelift Mini Cooper R50 van september 2004. Ik heb onlangs een andere xenon lampen ingebouwd, maar deze blijven flikkeren en dacht van de berichten op deze site te hebben begrepen dat de Xenon Pilot lampen op een Mini goed werken.
Btw, bij de dealer (Van Poelgeest in Amstelveen) hebben ze mij afgeraden om de xenon lampen in te bouwen, nu een wetswijziging in NL in maak was waarbij netals in Belgie toch een wasinstalatie zal worden vereist. :?
Alvast dank voor de hulp. :)

Groet, Marcus

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”