Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

28 jul 2011, 10:49

ik zeg: DOEN!!

:lol:
Quinten
Be Mini
Be Mini
Locatie: Barendrecht
Berichten: 529
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:12

28 jul 2011, 10:57

wel gaaf!

maar,
volgensmij als ik logisch beredeneer dan zorgt zo'n ding toch voor drukverlies, de baan waar je lucht door moet is veeel langer, kan zo'n compressor dat wel bijblijven pompen... Idon'tknow
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

28 jul 2011, 12:10

:shock: ...nice piece of kit :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

28 jul 2011, 13:37

hell yeah!!! 8) 8) :yeah
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Dilsen-Stokkem
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2011, 16:14

28 jul 2011, 13:53

Quinten schreef:wel gaaf!

maar,
volgensmij als ik logisch beredeneer dan zorgt zo'n ding toch voor drukverlies, de baan waar je lucht door moet is veeel langer, kan zo'n compressor dat wel bijblijven pompen... Idon'tknow
Dat gevoel heb ik ook bij die intercooler.

Dan zou ik eerder voor air to water ic kijken.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

28 jul 2011, 17:24

Dirkxke schreef:
Quinten schreef:wel gaaf!

maar,
volgensmij als ik logisch beredeneer dan zorgt zo'n ding toch voor drukverlies, de baan waar je lucht door moet is veeel langer, kan zo'n compressor dat wel bijblijven pompen... Idon'tknow
Dat gevoel heb ik ook bij die intercooler.

Dan zou ik eerder voor air to water ic kijken.
Klopt, maar het drukverlies is maar 0,1 bar wat op zich helemaal niet veel is. Punt is wel dat de IAT een HEEL stuk kouder blijft en je die 0,1 bar drukverlies aan PK's dus ruimschoots goedmaakt omdat de auto veel minder PK's verliest door te warme lucht. De Sprintex heeft sowieso als eigenschap iets minder druk te draaien, maar compenseert dat ruimschoots door die druk te genereren met veel minder hitte in tegenstelling tot de Eaton (die nogal warme lucht produceert met een 17% pulley)
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wateringen
Berichten: 1775
Lid geworden op: 27 apr 2011, 22:07

28 jul 2011, 21:18

Lekker bezig,

Een erg dikke ride aan het worden zo Dave, bizar :shock: :D.

Kunnen we al een date maken voor de kw's?? :D :-))
R53 MCS HB / Pepper White
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

28 jul 2011, 21:33

Ik verwacht mijn D2's op zeer korte termijn hier te hebben.. Dus we kunnen eens gaan uitkijken naar een date ;)

:mrgreen:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

28 jul 2011, 21:38

Ohja, Ik heb uiteindelijk toch maar gekozen voor de TPR2-R in plaats van de TPR2. Als ik dan toch All-the-way ga, dan ook helemaal!

Zit me alleen af te vragen; De GRS Topmount IC is de beste Air 2 Air IC topmount, de Sprintex zorgt er al voor dat de IAT lager blijven dan met de Eaton. Is de GRS front mount dan wel nodig..? Ik bedoel, het is wel een besparing van een hoop centen, en als de GRS TM net zo goed functioneert qua IAT samen met de Sprintex dan is die FM wellicht overbodig..
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wateringen
Berichten: 1775
Lid geworden op: 27 apr 2011, 22:07

28 jul 2011, 21:42

Daveke schreef:Ik verwacht mijn D2's op zeer korte termijn hier te hebben.. Dus we kunnen eens gaan uitkijken naar een date ;)

:mrgreen:
Geen haast, wil eerst de aero eromheen hebben en daarna de verlaging :D
R53 MCS HB / Pepper White
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

28 jul 2011, 21:42

Voordat ik weer 8 pagina's terug moet...wat is t verschil? :lol:

Nog meer peekaa's eruit?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

28 jul 2011, 21:44

Daveke schreef:Is de GRS front mount dan wel nodig..?
Doe maar hoor :wink:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

28 jul 2011, 21:45

Deeper port work.. aggressive Throat and Bowl contour and smoothing. Custom Bronzanium 90 Guides, Custom Valve Spring components for 8500+ revs and Camshafts with over .425 lift, Larger Stainless valves with the under cut stems and when tied together with the performance valve job with the back cut (more low lift flow). Custom Steel Locks.

DUs nog wat meer peekaa's :)

Project300 wordt dus gewoon 300+ pk's, tenminste, dat is het doel!
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

28 jul 2011, 21:47

:lol: :lol:

Ben benieuwd! mooi streven.... 8)
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wateringen
Berichten: 1775
Lid geworden op: 27 apr 2011, 22:07

28 jul 2011, 21:55

Daveke schreef:Ohja, Ik heb uiteindelijk toch maar gekozen voor de TPR2-R in plaats van de TPR2. Als ik dan toch All-the-way ga, dan ook helemaal!

Zit me alleen af te vragen; De GRS Topmount IC is de beste Air 2 Air IC topmount, de Sprintex zorgt er al voor dat de IAT lager blijven dan met de Eaton. Is de GRS front mount dan wel nodig..? Ik bedoel, het is wel een besparing van een hoop centen, en als de GRS TM net zo goed functioneert qua IAT samen met de Sprintex dan is die FM wellicht overbodig..
Not suggest for the daily drive.. But some do it anyway

Nice :D
R53 MCS HB / Pepper White

Terug naar “Show your ride”