Dave's Turbo R53 Project
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
hell yeah!!!

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Dirkxke
- Mod virus alert!
Bericht
Dan zou ik eerder voor air to water ic kijken.
Dat gevoel heb ik ook bij die intercooler.Quinten schreef:wel gaaf!
maar,
volgensmij als ik logisch beredeneer dan zorgt zo'n ding toch voor drukverlies, de baan waar je lucht door moet is veeel langer, kan zo'n compressor dat wel bijblijven pompen... Idon'tknow
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Klopt, maar het drukverlies is maar 0,1 bar wat op zich helemaal niet veel is. Punt is wel dat de IAT een HEEL stuk kouder blijft en je die 0,1 bar drukverlies aan PK's dus ruimschoots goedmaakt omdat de auto veel minder PK's verliest door te warme lucht. De Sprintex heeft sowieso als eigenschap iets minder druk te draaien, maar compenseert dat ruimschoots door die druk te genereren met veel minder hitte in tegenstelling tot de Eaton (die nogal warme lucht produceert met een 17% pulley)Dirkxke schreef:Dat gevoel heb ik ook bij die intercooler.Quinten schreef:wel gaaf!
maar,
volgensmij als ik logisch beredeneer dan zorgt zo'n ding toch voor drukverlies, de baan waar je lucht door moet is veeel langer, kan zo'n compressor dat wel bijblijven pompen... Idon'tknow
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ohja, Ik heb uiteindelijk toch maar gekozen voor de TPR2-R in plaats van de TPR2. Als ik dan toch All-the-way ga, dan ook helemaal!
Zit me alleen af te vragen; De GRS Topmount IC is de beste Air 2 Air IC topmount, de Sprintex zorgt er al voor dat de IAT lager blijven dan met de Eaton. Is de GRS front mount dan wel nodig..? Ik bedoel, het is wel een besparing van een hoop centen, en als de GRS TM net zo goed functioneert qua IAT samen met de Sprintex dan is die FM wellicht overbodig..
Zit me alleen af te vragen; De GRS Topmount IC is de beste Air 2 Air IC topmount, de Sprintex zorgt er al voor dat de IAT lager blijven dan met de Eaton. Is de GRS front mount dan wel nodig..? Ik bedoel, het is wel een besparing van een hoop centen, en als de GRS TM net zo goed functioneert qua IAT samen met de Sprintex dan is die FM wellicht overbodig..
- GreyCooperS
- Forum Junky
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Deeper port work.. aggressive Throat and Bowl contour and smoothing. Custom Bronzanium 90 Guides, Custom Valve Spring components for 8500+ revs and Camshafts with over .425 lift, Larger Stainless valves with the under cut stems and when tied together with the performance valve job with the back cut (more low lift flow). Custom Steel Locks.
DUs nog wat meer peekaa's
Project300 wordt dus gewoon 300+ pk's, tenminste, dat is het doel!
DUs nog wat meer peekaa's

Project300 wordt dus gewoon 300+ pk's, tenminste, dat is het doel!
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Koenv
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nice
Not suggest for the daily drive.. But some do it anywayDaveke schreef:Ohja, Ik heb uiteindelijk toch maar gekozen voor de TPR2-R in plaats van de TPR2. Als ik dan toch All-the-way ga, dan ook helemaal!
Nice

R53 MCS HB / Pepper White
Onze sponsors