Laat dit nou geen R53 v R56 topic worden.... We hebben allemaal onze eigen mening en daar zijn andere topics voor.
Ik zou het eerst even binnen de club proberen en dan de dealer inruilprijs achter de hand houden als vangnet.
MINI inruilen/verkopen?
- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maaij, wat ga je nou doen.
De (naar mijn mening) mooiste COOPER van de club verkopen.
(op de kleur na dan
)
Een oplossing is misschien iets wat ik normaal doe,
je auto in consignatie geven bij een garage,
een prijs afspreken wat jij er minimaal voor moet hebben, (de garage wil liever de constructie van een vast % , maar daar niet op ingaan) en het overige mag de garage in zijn zak steken.
Voordelen:
Je krijgt de hoeveelheid euries die je wil hebben
Je kan de auto uit de verzekering en wegenbelasting halen
Je krijgt geen klanten aan de deur die allemaal "een stukkie willen rijden" en dan niet kopen.
erg jammer dat je hem verkoopt, succes met je beslissing.

De (naar mijn mening) mooiste COOPER van de club verkopen.
(op de kleur na dan

Een oplossing is misschien iets wat ik normaal doe,
je auto in consignatie geven bij een garage,
een prijs afspreken wat jij er minimaal voor moet hebben, (de garage wil liever de constructie van een vast % , maar daar niet op ingaan) en het overige mag de garage in zijn zak steken.
Voordelen:
Je krijgt de hoeveelheid euries die je wil hebben
Je kan de auto uit de verzekering en wegenbelasting halen
Je krijgt geen klanten aan de deur die allemaal "een stukkie willen rijden" en dan niet kopen.
erg jammer dat je hem verkoopt, succes met je beslissing.
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Bij een dealer? Uitkleden. Particulier. aangekleed houden en op zoek gaan naar die gek die daar zn geld aan uit wil geven.
iDD
iDD
- MINIJCW
- Volledig MINI minded!
Bericht

R56 Still fun but easier to live with
Nee, dat is jouw eigen beslissing waar je heen gaat. In Eindhoven wisten ze nog niet eens dat ik mijn nieuwe in Breda had gekocht.
De inruilprijzen zullen wel dicht bij elkaar liggen ben ik bang. Maar ja elke euro meer is verdiend
De inruilprijzen zullen wel dicht bij elkaar liggen ben ik bang. Maar ja elke euro meer is verdiend

R56 Still fun but easier to live with
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zoals ik nu bij mijn dealer Bert Story geholpen wordt zou een reden kunnen zijn om er daar weer een te kopen, maar ook Renova verdient bij mij een kans omdat ook zij altijd voor me klaar staan voor antwoorden/reacties terwijl ik de auto daar niet gekocht heb.
Als soms de berichten over ervaringen van andere forumbezoekers lees over andere dealers, dan zit ik soms met verbazing te kijken. Echter zijn deze berichten slechts één zijde van het verhaal en erg subjectief.
Dat klopt, maar de aftersales is ook erg belangrijk!MINIJCW schreef:Maar ja elke euro meer is verdiend
Zoals ik nu bij mijn dealer Bert Story geholpen wordt zou een reden kunnen zijn om er daar weer een te kopen, maar ook Renova verdient bij mij een kans omdat ook zij altijd voor me klaar staan voor antwoorden/reacties terwijl ik de auto daar niet gekocht heb.
Als soms de berichten over ervaringen van andere forumbezoekers lees over andere dealers, dan zit ik soms met verbazing te kijken. Echter zijn deze berichten slechts één zijde van het verhaal en erg subjectief.
- handigneefje
- Leerling Mini lid
Bericht
De inruilprijzen verschillen juist enorm per dealer. Altijd lage biedingen dan moet je bij Poelgeest zijn. Ik heb goede ervaringen met Maaral (Alkmaar). Gaven veel meer inruil en bieden nu ook 1500 meer dan bijv Poelgeest op een r56.
Ik zou sowieso adviseren om in te ruilen omdat de maximale (absolute) korting op een mini zeer klein is. Ligt anders dan bijv op een Golf GTI, hier kunnen echt euris worden weggegeven. Altijd inruilen dus, kun je nog een beetje extra korting bedingen, zonder inruil zit je gewoon aan de maximale korting van circa 1000-1200 euro.
Succes!
Ik zou sowieso adviseren om in te ruilen omdat de maximale (absolute) korting op een mini zeer klein is. Ligt anders dan bijv op een Golf GTI, hier kunnen echt euris worden weggegeven. Altijd inruilen dus, kun je nog een beetje extra korting bedingen, zonder inruil zit je gewoon aan de maximale korting van circa 1000-1200 euro.
Succes!
- Helenk
- Be Mini
Bericht
ik denk voor een niet voorraad Mini nog wel minder! De helft mag je blij zijn. Soms valt inruil mee aangezien ze daar ook op kunnen verdienen.
groet Henk
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
op elke auto verdienen ze geld, of je hem nu inruilt, 2e hands koopt of een nieuwe bestelt...
vaak maar een paar honderd euro per auto, maar dat telt als je een auto inruilt en een andere terugkoopt toch weer op tot zo'n 1000 a 2000 euro.
beurten en schadeherstel, daar verdienen ze nou flink op.
vaak maar een paar honderd euro per auto, maar dat telt als je een auto inruilt en een andere terugkoopt toch weer op tot zo'n 1000 a 2000 euro.
beurten en schadeherstel, daar verdienen ze nou flink op.
Onze sponsors