Motor (te) snel warm?
- eyecatcher
- One wheel wonder
Bericht
Motor (te) snel warm?
Een vraagje, ik heb sinds kort het idee dat mijn mini cooper type r50 ut 2003 erg snel warm wordt. Binnen enkele minuten is de temperatuurmeter opgelopen tot de helft. Hier blijft hij wel gewoon op staan, gaat niet tot over de helft. Weet niet of dit normaal is, hoe snel wordt de motor normaal gesprokem warm? Heb ook de dop van de koelvloeistof een keerlosgedraait en deze rookte flink, liep zelfs beetje over. Geen idee of dit altijd zo is?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Denk allereerst aan veiligheid : De koelvloeistof (KVS) dop niet zomaar loshalen bij draaiende of warme motor, dit kan brandwonden opleveren ivm stoom.
Het feit dat die KVS overliep geeft al antwoord op mijn eerste vraag, er is dus geen KVS lekkage. Lucky you: geen dure reparatie van thermostaathuis of een lekkage radiator.
Heb je het oliepeil nog gemeten onlangs?
Het feit dat die KVS overliep geeft al antwoord op mijn eerste vraag, er is dus geen KVS lekkage. Lucky you: geen dure reparatie van thermostaathuis of een lekkage radiator.
Heb je het oliepeil nog gemeten onlangs?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Halverwege lijkt me een vrij normale stand, dattie daar snel is kan natuurlijk ook met de buitentemperatuur te maken hebben. Het is dan wel geen hoogzomer (iig niet als ik naar buiten kijk), maar het blijft ook 's nachts wel boven de 10 graden...
- eyecatcher
- One wheel wonder
Bericht
Safety First natuurlijk, heb dit met een handschoen gedaan
Wat wil dit dan precies zeggen, is het juist een goed teken als de KVS overloopt? ik heb het idee dat er juist teveel KVS inzit. De olie onlangs nog gecontroleerd, zat toen nét iets onder het middenstreepje.

Wat wil dit dan precies zeggen, is het juist een goed teken als de KVS overloopt? ik heb het idee dat er juist teveel KVS inzit. De olie onlangs nog gecontroleerd, zat toen nét iets onder het middenstreepje.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het KVS-systeem staat volgens mij altijd onder druk als het warm is, dat kan misschien het overlopen bij plotseling drukverlies (openen van dop) bepalen. Op het reservoir staan streepjes voor min en max, dat is zo te controleren.
- wildeke
- Mod virus alert!
Bericht
de mini van mijn vriendin had ook onmiddelijk warm...het was het klepje die de druk aflaat van het koelcircuit en naar het expansievat gaat ..zie foto nummer 11 , contoleer eens als die dichting niet is uitgerokken of niet dubbel zit...
groetjes jens

groetjes jens

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors