Kevert op zoek naar een Mini
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Mooie mini zo te zien, voor een nette prijs. Ik schrik wel wat van de afwerking onder de motorkap, heb nooit echt gemerkt dat het zo erg was bij mijn one... Mss valt het in deze kleur meer op ofzo. Kap op de intercooler heeft wel wat slijtage mss zit die niet lekker gemonteerd. De kap is iig niet origineel, mss heeft ie het gekocht met die schade erop?
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
@Kevert
Precies, en de laatste uitlaatpot is ook anders qua vorm dan een JCW
Deze is duidelijk standaard.
Schade aan de achterkant zou kunnen, meteen een verklaarbare reden voor de upgrade naar Aero achterbumper
Wat betreft Digitec; zit er geen certificaat bij de boekjes?
Precies, en de laatste uitlaatpot is ook anders qua vorm dan een JCW

Schade aan de achterkant zou kunnen, meteen een verklaarbare reden voor de upgrade naar Aero achterbumper

Wat betreft Digitec; zit er geen certificaat bij de boekjes?
- Kevert
- Leerling Mini lid
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Nog een technische vraagje. Zoals hierboven gemeld gaat de dealer de eindemper van de uitlaat vervangen, omdat deze last heeft van roestvorming. Nu is mijn vraag of dit betekent dat ze inderdaad enkel deze demper hoeven te vervangen of moeten ze dan het hele achterste stuk van de uitlaat vervangen, dus inclusief de demper die links onder de auto hangt?
Ik stel deze vraag, omdat ik me afvroeg of het verschil in kosten tussen deze reparatie of het direct plaatsen van een rvs systeem van bijvoorbeeld militek (ja ik ben me al goed aan het inlezen) heel groot is? Als dat meevalt kunnen ze er beter direct zo'n mooi systeem onder zetten
Ik stel deze vraag, omdat ik me afvroeg of het verschil in kosten tussen deze reparatie of het direct plaatsen van een rvs systeem van bijvoorbeeld militek (ja ik ben me al goed aan het inlezen) heel groot is? Als dat meevalt kunnen ze er beter direct zo'n mooi systeem onder zetten

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Of je laat er een PlayMini onder zetten...rond de 400,- voor een RVS Catbak met een lekker brom....
Kijk maar eens in het groupbuy topic voor deelname en in de kletshoek / show je uitlaat voor hoe het klinkt
Kijk maar eens in het groupbuy topic voor deelname en in de kletshoek / show je uitlaat voor hoe het klinkt

- Kevert
- Leerling Mini lid
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Zo even een korte update.
Vrijdag vol goede moed in de trein gaan zitten naar Groningen om de Mini op te halen. Na 3uur in de trein aangekomen bij de dealer. Auto zag er weer helemaal top uit. Even papieren afhandelen en aan terugreis beginnen. Meteen bij het oprijden van de snelweg voelde ik al dat de auto nog niet goed was. Er was nog steeds sprake van een trilling rechts voorin bij gas geven. Dit had ik tijdens de proefrit ook geconstateerd en zou opgelost worden. Helaas was het inmiddels bijna 5uur dus men kon het niet meer repareren en men moest ook op zoek naar de oorzaak (ze hadden namelijk de wiellager vervangen maar dat was blijkbaar niet de oplossing). Er zat niets anders op dan met de trein weer terug. BALEN!!!
Vandaag contact gehad met de dealer en ze waren met de auto bij Mini/BMW geweest. Volgens hen lag het aan het feit dat de auto getuned was (Digitec) en daardoor rubbers in de voorwielophanging sneller versleten waren. Deze rubbers vervangen zou het probleem oplossen. Dit gaan ze morgen doen en als dat de oplossing is komen ze de auto naar Rotterdam brengen.
Over dat tunen nog een vraagje kan BMW ook weer de originele software terugzetten of is er ook mechanisch iets gewijzigd als de auto getuned is door digitec (wordt voor mij niet helemaal duidelijk bij een speurtocht via Google). volgens BMW moest men dan eerst opzoek naar de tuner die het tunen had uitgevoerd, echter daar zijn geen papieren van bechikbaar.
Vrijdag vol goede moed in de trein gaan zitten naar Groningen om de Mini op te halen. Na 3uur in de trein aangekomen bij de dealer. Auto zag er weer helemaal top uit. Even papieren afhandelen en aan terugreis beginnen. Meteen bij het oprijden van de snelweg voelde ik al dat de auto nog niet goed was. Er was nog steeds sprake van een trilling rechts voorin bij gas geven. Dit had ik tijdens de proefrit ook geconstateerd en zou opgelost worden. Helaas was het inmiddels bijna 5uur dus men kon het niet meer repareren en men moest ook op zoek naar de oorzaak (ze hadden namelijk de wiellager vervangen maar dat was blijkbaar niet de oplossing). Er zat niets anders op dan met de trein weer terug. BALEN!!!
Vandaag contact gehad met de dealer en ze waren met de auto bij Mini/BMW geweest. Volgens hen lag het aan het feit dat de auto getuned was (Digitec) en daardoor rubbers in de voorwielophanging sneller versleten waren. Deze rubbers vervangen zou het probleem oplossen. Dit gaan ze morgen doen en als dat de oplossing is komen ze de auto naar Rotterdam brengen.
Over dat tunen nog een vraagje kan BMW ook weer de originele software terugzetten of is er ook mechanisch iets gewijzigd als de auto getuned is door digitec (wordt voor mij niet helemaal duidelijk bij een speurtocht via Google). volgens BMW moest men dan eerst opzoek naar de tuner die het tunen had uitgevoerd, echter daar zijn geen papieren van bechikbaar.
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Bij de dealer kunnen ze de auto gewoon van de laatste software voorzien, deze zal dan de tuning software overschrijven.
Of de rubbers zoveel sneller slijten van een tuning, tja..het zou kunnen als er goed en hard mee gereden is?...Weet je 100% zeker dat de auto geen schade heeft gehad?
Wel netjes van de verkoper dat ze de auto komen brengen! Hoop dat je sel kan genieten van je aankoop
Of de rubbers zoveel sneller slijten van een tuning, tja..het zou kunnen als er goed en hard mee gereden is?...Weet je 100% zeker dat de auto geen schade heeft gehad?
Wel netjes van de verkoper dat ze de auto komen brengen! Hoop dat je sel kan genieten van je aankoop

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
een snelle zoektocht op dit forum leert mij dat Digitec meestal de "Digitec kit" verkocht : een combinatie van Software + kleinere pulley + bougies. Digitec is al enkele jaren geleden opgehouden te bestaan.
Auto's slijten niet van zulke tuning, ze slijten als er altijd wild mee opgetrokken worden of als het vermogen dusdanig hoger is dan normaal dat er onderdelen het gaan begeven. Maar dat absurde niveau van vermogen haal je nog niet met een "gewone" digitec kit.
Auto's slijten niet van zulke tuning, ze slijten als er altijd wild mee opgetrokken worden of als het vermogen dusdanig hoger is dan normaal dat er onderdelen het gaan begeven. Maar dat absurde niveau van vermogen haal je nog niet met een "gewone" digitec kit.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Digitec monteert ook een kleinere pulley en andere bougies.
Die worden niet overschreven door andere software
Ooit ook eens gehad, achteraf een zo goed als weggegooide 1250 Euro.
Ik weet niet wat de Mini gelopen heeft maar versleten rubbers vanaf 80.000 is wat aan de vroege kant maar bij 100.000 heel normaal.
Die worden niet overschreven door andere software

Ooit ook eens gehad, achteraf een zo goed als weggegooide 1250 Euro.
Ik weet niet wat de Mini gelopen heeft maar versleten rubbers vanaf 80.000 is wat aan de vroege kant maar bij 100.000 heel normaal.
- Kevert
- Leerling Mini lid
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Vandaag weer contact gehad. Ze zijn een rubbers van de draagarmen aan het vervangen op advies van BMW. Maar volgens BMW is het probleem hier mogelijk niet helemaal mee uit de wereld. Ik heb wel aangegeven dat dat voor mij niet goed genoeg is, auto moet 100% goed en trillingsvrij zijn.
Zoals gezegd werd volgens BMW het probleem veroorzaakt doordat de auto getuned zou zijn door digitec (was niet vermeld bij de verkoop!). Ik heb vervolgens gevraagd of ze die tuning ongedaan konden maken maar dat kon volgens BMW niet. Dit kon alleen de tuner die ook de auto werkelijk getuned had. Ik vind dit een beetje een vreemd verhaal, de BMW dealer moet toch gewoon de orginele software terug kunnen zetten? Daarnaast moeten ze ook en poelie, mocht deze veranderd zijn, weer kunnen aanpassen naar origineel?
Wordt waarschijnlijk morgen weer vervolgd.
Zoals gezegd werd volgens BMW het probleem veroorzaakt doordat de auto getuned zou zijn door digitec (was niet vermeld bij de verkoop!). Ik heb vervolgens gevraagd of ze die tuning ongedaan konden maken maar dat kon volgens BMW niet. Dit kon alleen de tuner die ook de auto werkelijk getuned had. Ik vind dit een beetje een vreemd verhaal, de BMW dealer moet toch gewoon de orginele software terug kunnen zetten? Daarnaast moeten ze ook en poelie, mocht deze veranderd zijn, weer kunnen aanpassen naar origineel?
Wordt waarschijnlijk morgen weer vervolgd.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Het klopt helemaal wat je zegt, ze zijn in staat om de auto weer te voorzien van allerlei orginele onderdelen en ook de software terug te zetten naar standaard.
Wat het probleem is , is de verantwoordelijkheid voor de garantie op hun reparaties. Als Mini een auto onderhoud/repareert moeten zij garantie geven op de reparatie. Dealers houden niet van getunede auto's "omdat die problemen opleveren" en ze zullen zeker niet proactief adviseren dat zij de boel wel weer even "restaureren".
Als ik jou was zou ik ze instructie geven om voor de pulley en bougies terug orginele onderdelen te plaatsen en orginele software te uploaden. (en een goede prijsafspraak vooraf).
Als ze dit dan per se niet willen, deur uitlopen en jezelf bij Spenkelink of Beek oid melden.
Wat het probleem is , is de verantwoordelijkheid voor de garantie op hun reparaties. Als Mini een auto onderhoud/repareert moeten zij garantie geven op de reparatie. Dealers houden niet van getunede auto's "omdat die problemen opleveren" en ze zullen zeker niet proactief adviseren dat zij de boel wel weer even "restaureren".
Als ik jou was zou ik ze instructie geven om voor de pulley en bougies terug orginele onderdelen te plaatsen en orginele software te uploaden. (en een goede prijsafspraak vooraf).
Als ze dit dan per se niet willen, deur uitlopen en jezelf bij Spenkelink of Beek oid melden.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Onze sponsors