Belt mijn vrouw net op dat de benzinemeter ermee is gestopt
Na eerste defecte abs sensors, lekkende motorsteun, nu weer wat. Pfff......
Ik heb de mini net 2 weken.
De dealer zegt even af te wachten...? een dag of twee...
Ik lees op het forum dat dit wel vaker gebeurt. Wat moeten we doen? Afwachten?
Dit moet toch een oorzaak hebben? Ik heb gewoon garantie, dus als het een defecte vlotter of iets dergelijks is, wil ik het graag gerepareerd hebben.
Hebben wij bij de vorige mini ook wel eens gehad. Ik had al een afspraak gemaakt bij de dealer maar ineens deed hij het weer en daarna nooit meer problemen mee gehad.
sinds een hele poos doet mijn digitale benzinemeter het nier meer in mijn S. Al een paar keer naar de dealer geweest voor een software update, maar helaas geen effect. Soms doet hij het wel, maar meestal niet. Iemand een idee wat dit kan zijn en of ik dit zelf op kan lossen? Hij is inmiddels uit de garantie en heb geen zin in hoge kosten bij de dealer om alles te vervangen.
Alvast bedankt voor de hulp!
P.s. Ik heb gezien dat hier al een paar draadjes over lopen, maar zonder oplossing.
Volgens mijn info zit er een "vlotter" in de benzinetank. Deze vlotter peilt het niveau van de tank. Als er een beetje vervuiling in de tank zit, kan de vlotter het niet meer goed doen. Als het eenmalig voorkomt gewoon extra voorzichtig op je verbruik letten en weer bijtanken.
bij veel mensen is het vanzelf weer overgegaan, zo ook ooit bij mijn rode mini. Het is wel schrikken.
Als het blijft voorkomen zal de vlotter in de brandstoftank moeten worden aangepakt.