Dan moet ik hebben 144KWx1,36= 195,84PK in de grafiek staat 192pk.. dus hier is ook nog een beetje vermogenwinst te behalen

22% correctie hoor ik voor het eerst. Ik dacht dat ze met uitrollen de verliezen in de aandrijflijn hadden "bepaald" (voor zover dat kan, zie mijn eerdere opmerkingen). Dan klopt het niet dat er ook nog eens een correctie-factor overheen gaat. Zowiezo krijg ik sterke jeuk van correctiefactoren om verliezen in de aandrijflijn te bepalen, je maakt mij niet wijs dat er een vaste waarde voor voorwielaandrijvers aan te wijzen is, zelfs dat het over het hele toerenbereik constant is voor een willekeurige auto lijkt me vrij stug.Berthil schreef:De 22% correctie is al uitgevoerd in de grafieken, zo zijn ze ook aangeleverd door Beek Racing. 22% is dacht ik standaard voor voorwielaandrijvers, dus Beek racing heeft direct na de dyno bij melden van het aantal pk's alvast een rekensommetje uitgevoerd, dagelijks werk voor hun misschien.
Wel een leuk ritje...!!!RouteNet schreef:Routedetails:
Van Barendrecht
Naar Alicestr. 67, Offenbach
Afstand 462,9 km.
Reisduur 04:15
Bertill heeft vanavond beloofd, na telefonisch contact met JS Tuning/MTH bovenstaand bericht te rectificeren !!!! en komt donderdag om 16:00 uur bij ons langs.Berthil schreef:Alles wat hier staat aan grafieken heb ik naar MTH gemaild. De koppelgrafiek voor de Coopers moet ik nog maken.
Ik heb net met Volker van MTH gebeld. Zij gaan steeds via JS omdat alles via JS is gebeurd. Eerste opvallende uitspraak van MTH is echter dat iedereen die vóór de helft van 2005 een MTH file heeft gekregen, een Standard file heeft gekregen om de éénvoudige reden dat de Tuner file rond die tijd pas beschikbaar is gekomen.
Ik heb mijn bestanden al twee keer uit mijn auto getrokken en opgestuurd naar MTH. Volgens MTH rij ik nog met de Standard file rond die ik in maart 2005 van JS heb gekregen (waarvan JS achteraf heeft gezegd dat het de Tuner file was, maar dat kan dus helemaal niet want die was er toen nog niet volgens MTH)!!!. Bij het monteren van mijn MTH spruitstuk heeft JS wel zijn computer aangesloten, maar is de VT7 Tuner file NIET in mijn auto gezet om wat voor reden dan ook. De standard file kent geen 15% pulley dus die zit er al een jaar voor snot in!!!! En de software maakt dus ook geen gebruik van het uitlaatspruitstuk.![]()
![]()
![]()
![]()
Het lijkt er op dat tijdens het monteren van het spruitstuk ook de nieuwe software niet correct is geïnstalleerd bij de andere MCS die aanwezig was. Die moet mij zijn file opsturen, ik heb een PB gestuurd.
@Hans, als jij op zeker wilt gaan moet jij jouw file ook uitlezen en opsturen.
Maaij, jij moet jouw bestand ook opsturen, eventueel via mij (kenteken vermelden). Er is sowieso een nieuwere versie beschikbaar dan versie 6.
Over bovenstaande gaat als het goed is een mailtje de deur uit van JS om één en ander recht te zetten (volgens MTH). Ik moet nog een keer naar JS om er nu wel de juiste file op te zetten, en wellicht ook anderen als blijkt dat niet de juiste file omhoog geladen is.
Verder zet MTH veel vraagtekens bij de technische staat van de testbank die we hebben gebruikt. Er is in de 4e versnelling getest en zij testen altijd in de hoogste versnelling voor een zo groot mogelijk eindoverbrenging. Verder is nu niet meer de omstandigheden van de dag te achterhalen via temperaturen e.d., die zijn niet genoteerd in de grafieken en voor iedereen ook hetzelfde. Normaal wordt zoiets bij een digitale bank automatisch geregistreerd. En het is niet normaal dat boven 6500 toeren bij de MCS-en het vermogen weer afneemt zoals te zien is in de grafieken. MTH neemt contact op met Van Beek racing om na te gaan hoe één en ander gemeten is.
MTH heeft een zustervestiging in Viernheim genaamd HiTec, dat is dichterbij dan Offenbach am Main. Volgens MTH bestaat de mogelijkheid dat we daar langs gaan mochten we er verder niet uitkomen.
check je PMMaaij schreef:Hmm snap het even niet meer.
Heb ik dan wel de goede file? Moet ik dan ook bij jullie langskomen?
What about me...???MTH Nederland schreef:check je PMMaaij schreef:Hmm snap het even niet meer.
Heb ik dan wel de goede file? Moet ik dan ook bij jullie langskomen?
Onze sponsors