CAI kan je het niet noemen, maar dit is wel een van de betere openlucht filters die je kan nemen . Ben benieuwd naar de verlaging, je bent lekker bezig man
CAI is inderdaad een groot woord, maar ik vind wel fijn dat deze een hitteschild heeft dat aansluit op de motorkap. Dat was dan ook de reden om er zoveel moeite voor te doen en deze in de VS te bestellen...
Vrijdagavond ook nog even een comfortblinker-module (1x tippen = 4x knipperen) gemonteerd. Kleine moeite, groot gemak, vooral voor de suffe snelwegkilometers...
En de eerstvolgende die roept dat zoiets in een uur kan...
Zondag begonnen met de voorkant, ging allemaal vrij vlot, tot bij het monteren van de wielen bleek dat de langere wielbouten die ik gekocht had M12x1,25 waren... Helaas wel 1 draad beschadigd in een naaf, maarja, dat los je op zondag niet op. Dus schroefset helemaal omhoog, wielen zonder spacers erop en bij m'n schoonouders laten staan.
Gisteren een handtap in M12x1.5 gekocht (bijzonder lastig te vinden, deze kostte €42) en bij Kuil Banden M12x1.5-bouten met 15mm extra lengte gekocht (wederom hulde voor hun klantvriendelijkheid en assortiment!). Gisteravond draad in de naaf hersteld, voorwielen erop en achter begonnen. De onderste bout zat alleen onvoorstelbaar vast, ook na alle trucjes met kruipolie etc, dus dat kostte wederom 2-3 uur (en een beurse handpalm van het krachtzetten).
De auto dus wederom laten staan en vanavond linksachter gedaan. Deze onderste bout zat ook zo strak, maar draad goed schoongemaakt etc zodat ie er vlot weer in ging. Wel heerlijk in de regen liggen klussen, maargoed...
Het schuurt en schraapt her en der een beetje, en achter moet nog iets omlaag, maar het is gelukt! Camberarms en stabilisator-verbindings-stangetjes áchter zitten er nog niet onder, dat doen we binnenkort bij beter weer wel.
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 09 aug 2011, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Nice Enneuh, voor wat betreft eronder in 1 uurtje....2 uurtjes ook goed, want zolang heb ik er over gedaan vandaag? Ok, wel met behulp van een brug en luchtgereedschap en een auto die wat nieuwer is, dat scheelt wel met niet loskomende bouten
Ja, daar hadden wij het ook al over, dat het met luchtgereedschap ws. een kwestie van 15 seconde zou zijn voor die bout... Zonder dat en met meteen passende wielbouten zou het idd een uurtje of 2 geweest zijn!
stefan740 schreef:Op die momenten is het klote maar nu geniet je er alleen maar meer van!
Ziet er goed uit en zal ook vast een tikje anders rijden niet?
Precies, meer inspanning = meer voldoening!
De wegen waren nog wat nat, maar idd, veel harder mee te hoeken nu. Comfort is bij hogere snelheden béter geworden, hobbels worden 'harmonischer' gedempt. Bij lage snelheden (tot 30km/h oid) voelt het wel ietsje stuiteriger...