Cabrio Black Eye Purple : ... Purple!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2011, 21:10

Heel erg gaaf! :-PP
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

07 aug 2011, 21:50

the blue lobster schreef:Deze had je nog te goed.

Beauty BEP 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oftewel : bedankt Wim ! Dat wordt een mooie fles met inhoud voor jou! 8) 8) 8) Ben er echt heel erg blij mee!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

08 aug 2011, 00:47

Marcel Always Open schreef:
oftewel : bedankt Wim ! Dat wordt een mooie fles met inhoud voor jou! 8) 8) 8) Ben er echt heel erg blij mee!
Joh helemaal niet nodig, je weet het is mijn grote hobby/verslaving. :s
We drinken samen binnenkort wel een biertje op het MINI plezier dat we hebben. :D

(DVD/CD ga ik branden als ik uitgespeeld ben met je foto's) :wink:
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Ester
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 aug 2011, 15:48

:-PP :-PP :-PP
Wat een mooie foto's van een hele mooie MINI
Afbeelding
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 aug 2011, 20:25

Ziet er :icon_top: uit. :D
British Cooper
One wheel wonder
One wheel wonder

10 aug 2011, 21:29

Hallo Marcel,

We hebben elkaar gesproken bij de Meeting in Deventer. Gaaf om twee BEP naast elkaar te zien. Onze BEP Cooper S zien we al heel weinig in dezelfde kleur laat staan zo'n mooie BEP Cabrio.

Ik hoop dat we zondag weer naast elkaar kunnen staan. :D
Marcel Always Open
Cabrio-King

10 aug 2011, 23:01

hoi british cooper. Thanks!

A.s. zondag heb ik al andere plannetjes. Maar we zien elkaar sowieso bij de fotoshoot die Anne aan het organiseren is (hint) of bij de Minis in the Bush rit eind oktober !! Black eye purple is al zeldzaam , en ik heb maar weinig S-jes in deze kleur gezien.
Gr, Marcel
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 aug 2011, 23:11

WOW,wat een mooie foto's 8) 8)

@ Wim,

Hier staat nog een hele mooie gekleide en gepoetste Mini in de garage :mrgreen:
Die wil ook wel een keer mooi op de foto :wink:
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 aug 2011, 12:58

je Mini staat er goed op Marcel !! prachtig wagentje 8) 8)
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 aug 2011, 01:48

Prachtige cabbie Marcel! Uniek en gave kleur!

En dat komt op die mooie foto's goed naar voren! 8) 8) Echt cool!! 8)
Marcel Always Open
Cabrio-King

17 sep 2011, 10:29

Zooooo...

Gisteren heeft de paarse een grote onderhoudsbeurt gekregen, met nieuwe remmetjes, olie, enzovoort. Die kan er weer een hele tijd tegenaan (de teller staat op ongeveer 110.000 kilometer).

Ik kijk naar de verdere toekomst, de paarse (=R52) met nu 110k km op de teller zal toch ooit weer ingeruild moeten worden, de speedster komt ergens in 2012 en ik moet toch eens goed de beleving testen in een Tweede-Generatie (Gen2) Mini voordat ik besluit of ik dan wel zo'n speedster zou willen (qua rijeigenschappen).

Daarnaast gaan de nieuwprijzen van Mini steeds verder omhoog en als ik dan én een speedster, én een CooperS versie wil, met nog wat leuke opties zoals een chilipakket , dan moet ik echt wel zeker zijn van m'n zaak. Ik overweeg om terug te stappen naar een Cooper (en geen S) vanwege het extra verbruik en de hogere aankoopprijs.

Voorafgaand aan deze onderhoudsbeurt had ik dus aan MINI Severs / Martijn al gevraagd of ik dan als vervangende auto niet zo'n saaie bmw, maar een echte Mini Cabrio kon krijgen.

Dus een proefrit... gisteren.

Stipt 9.00 uur stond ik aan de balie en werd door de mensen van MINI Severs (alweer) erg vriendelijk ontvangen. De mini was onderweg dus 5 minuutjes later kwam daar een mooie Mini Cooper Cabrio (R57) in kleur blauw aanrijden. Met het dak dicht!!! :shock: :shock: :shock:
Aaaaaah :shock: dat is m'n eer te na natuurlijk .

Dus hup formuliertje tekenen en dak eraf en de weg op!
Ik heb alle wegen in de randstad gezien, ben alleen even thuis geweest om te eten.

De kilometerteller bij inontvangstneming stond op 6 kilometers dus de auto was echt gloednieuw. Er was een Always Open timer aan boord (meest nutteloze goodie ooit :lol: naast de centerrail) en die gaf aan dat het dak nog nooit open was geweest :lol: Dus ik heb de demoauto maar even ingereden en die dag 360 kilometer open gereden en dat was in 5 uur 48 minuten.
Dan weet de volgende eigenaar alvast hoe het moet :lol:

Ik heb een heel goede indruk gekregen van de nieuwe generatie cabrio, ik heb alle opties uitgebreid getest en bekeken. Het enige dat ik niet heb gedaan is het maken van een foto (geen tijd voor).
Ik ben alle wegen die in de Randstad zijn gelegen afgegaan op zoek naar kronkelige binnenweggetjes, heb stukje snelweg gedaan, extra rondjes op de rotonde, etc. Alles veilig natuurlijk.

De rijbeleving is anders maar het vermogen van een cooper viel me zeker niet tegen, na 3 jaar S-je te rijden. Het verbruik was toch fors voor een Cooper maar ik had natuurlijk niet echt een representatieve rijstijl (veel optrekken, remmen enzo).
* Stuur voelt zo enorm licht vergeleken met m'n huidige Mini , dat verschil begrijp ik echt niet. Had het ook al bij andere Gen2 minis waarin ik eerder (korte stukjes) gereden heb. Is het soms zo dat een stuurbekrachtigingspomp van een Gen2 gewoon veel sterker is?
* Stoelverwarming heb ik ook getest en dat hoeft er dus niet per sé op , op de volgende. Ik was daarvan niet heel erg onder de indruk.
* Start-stop systeem had ik voorheen alleen maar kleine stukjes mee gereden, maar nu uitgebreid. Ik merk dat ik m'n rijstijl daarop wel behoorlijk moet aanpassen. Het viel me wel op dat als je auto op een hellinkje van niks staat, het start-stop niet meer gebruikt wordt. Ik denk dat het best wel wat brandstof bespaart als je je rijstijl ook aanpast. De auto start enorm snel dus geen belemmering om toch redelijk vlot bij het stoplicht weg te rijden.
* Windscherm zat er niet in, maar dat moet echt wel!

Om 1 voor 5, terwijl ik bij het laatste stoplicht stond, ging het druppelen. Dus ik heb gewoon de hele dag lekker weer gehad en net bij aankomst wordt het weer minder. Gelet op het weerbeeld van deze zomer kon ik me niet beter wensen!

De paarse cabrio was weer helemaal tiptop aan het einde van de dag en met een grote smile ben ik weer overgestapt.

Ik kijk terug op een hele leerzame proefrit. Een Gen2 gaat zeker ooit de opvolger worden. Of dat dat een speedster, coupe, Rocketman of R57 wordt, de tijd zal het leren. Mini dealer Severs (in Alphen a/d Rijn) bedankt voor de uitstekende service!
Die paarse, die gaat echt nog niet weg de komende tijd! #8) #8)
Gr, Marcel
Marcel Always Open
Cabrio-King

17 sep 2011, 11:23

oh ja, aan die zwarte cabrio die ik in buurt van Bleiswijk geen voorrang verleende : sorry, inschattingsfoutje. :oops:
Gr, Marcel
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 sep 2011, 11:26

Wauw marcel, ik had je vakantie verslag nog niet gelezen, wat onwijs gaaf man!! :icon_top: mooie foto's ook van Wim, echt een mooie cabrio heb je ;)

Leuk dat je zo een uitgebreide proefrit heb kunnen maken in en R57. Dan heb je zodoende toch een mooie vergelijking kunnen maken. Die Always Open Timer is onwijs verslavend kan ik je vertellen :oops: :lol:
Het lichte stuur ben ik helemaal met je eens, ik dacht altijd dat het kwam omdat wij geen sportknop hebben op de cabrio, die het stuur dus ook wat zwaarder zou moeten maken...

Geniet nog maar even lekker van je BEP :icon_top:
Marcel Always Open
Cabrio-King

24 sep 2011, 17:50

Thanks Mark ! :D

Wat ik me nu nog afvroeg, hoeveel kan die Always Open timer maximaal aangeven? (bedoel niet de digitale cijfertjes maar dat analoge metertje zelf)

Volgens mij was het maximum op 6 uur? En dat haalde ik net niet op 1 dag (damn 5:48 u :O ).
Gr, Marcel
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 sep 2011, 19:54

Klopt, het analoge klokje wat naast de toerenteller zit in mijn ogen wat vreemd in elkaar;

De wijzer maakt elk uur 1 rondje, na een uur komt er in het 'wijzerplaatje' een blokje te branden, waarvan er in totaal 7 zitten volgens mij (ik zal morgen even exact nakijken voor de zekerheid ;) het totaal aantal uren word opgeslagen in de boordcomputer, wat je terug kan lezen door op het knopje te drukken ;) Ik zal er morgen nog ff een fototje van maken voor je!

Terug naar “Show your ride”