
Cabrio Black Eye Purple : ... Purple!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht

oftewel : bedankt Wim ! Dat wordt een mooie fles met inhoud voor jou!
Ben er echt heel erg blij mee!
the blue lobster schreef:Deze had je nog te goed.
Beauty BEP![]()

oftewel : bedankt Wim ! Dat wordt een mooie fles met inhoud voor jou!



Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
We drinken samen binnenkort wel een biertje op het MINI plezier dat we hebben.
(DVD/CD ga ik branden als ik uitgespeeld ben met je foto's)
Joh helemaal niet nodig, je weet het is mijn grote hobby/verslaving.Marcel Always Open schreef:
oftewel : bedankt Wim ! Dat wordt een mooie fles met inhoud voor jou!![]()
![]()
Ben er echt heel erg blij mee!

We drinken samen binnenkort wel een biertje op het MINI plezier dat we hebben.

(DVD/CD ga ik branden als ik uitgespeeld ben met je foto's)

" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- British Cooper
- One wheel wonder
- Locatie: Deventer
Bericht
Hallo Marcel,
We hebben elkaar gesproken bij de Meeting in Deventer. Gaaf om twee BEP naast elkaar te zien. Onze BEP Cooper S zien we al heel weinig in dezelfde kleur laat staan zo'n mooie BEP Cabrio.
Ik hoop dat we zondag weer naast elkaar kunnen staan.
We hebben elkaar gesproken bij de Meeting in Deventer. Gaaf om twee BEP naast elkaar te zien. Onze BEP Cooper S zien we al heel weinig in dezelfde kleur laat staan zo'n mooie BEP Cabrio.
Ik hoop dat we zondag weer naast elkaar kunnen staan.

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
hoi british cooper. Thanks!
A.s. zondag heb ik al andere plannetjes. Maar we zien elkaar sowieso bij de fotoshoot die Anne aan het organiseren is (hint) of bij de Minis in the Bush rit eind oktober !! Black eye purple is al zeldzaam , en ik heb maar weinig S-jes in deze kleur gezien.
A.s. zondag heb ik al andere plannetjes. Maar we zien elkaar sowieso bij de fotoshoot die Anne aan het organiseren is (hint) of bij de Minis in the Bush rit eind oktober !! Black eye purple is al zeldzaam , en ik heb maar weinig S-jes in deze kleur gezien.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Winsum
Bericht
WOW,wat een mooie foto's
@ Wim,
Hier staat nog een hele mooie gekleide en gepoetste Mini in de garage
Die wil ook wel een keer mooi op de foto


@ Wim,
Hier staat nog een hele mooie gekleide en gepoetste Mini in de garage

Die wil ook wel een keer mooi op de foto

Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Zooooo...
Gisteren heeft de paarse een grote onderhoudsbeurt gekregen, met nieuwe remmetjes, olie, enzovoort. Die kan er weer een hele tijd tegenaan (de teller staat op ongeveer 110.000 kilometer).
Ik kijk naar de verdere toekomst, de paarse (=R52) met nu 110k km op de teller zal toch ooit weer ingeruild moeten worden, de speedster komt ergens in 2012 en ik moet toch eens goed de beleving testen in een Tweede-Generatie (Gen2) Mini voordat ik besluit of ik dan wel zo'n speedster zou willen (qua rijeigenschappen).
Daarnaast gaan de nieuwprijzen van Mini steeds verder omhoog en als ik dan én een speedster, én een CooperS versie wil, met nog wat leuke opties zoals een chilipakket , dan moet ik echt wel zeker zijn van m'n zaak. Ik overweeg om terug te stappen naar een Cooper (en geen S) vanwege het extra verbruik en de hogere aankoopprijs.
Voorafgaand aan deze onderhoudsbeurt had ik dus aan MINI Severs / Martijn al gevraagd of ik dan als vervangende auto niet zo'n saaie bmw, maar een echte Mini Cabrio kon krijgen.
Dus een proefrit... gisteren.
Stipt 9.00 uur stond ik aan de balie en werd door de mensen van MINI Severs (alweer) erg vriendelijk ontvangen. De mini was onderweg dus 5 minuutjes later kwam daar een mooie Mini Cooper Cabrio (R57) in kleur blauw aanrijden. Met het dak dicht!!!
Aaaaaah
dat is m'n eer te na natuurlijk .
Dus hup formuliertje tekenen en dak eraf en de weg op!
Ik heb alle wegen in de randstad gezien, ben alleen even thuis geweest om te eten.
De kilometerteller bij inontvangstneming stond op 6 kilometers dus de auto was echt gloednieuw. Er was een Always Open timer aan boord (meest nutteloze goodie ooit
naast de centerrail) en die gaf aan dat het dak nog nooit open was geweest
Dus ik heb de demoauto maar even ingereden en die dag 360 kilometer open gereden en dat was in 5 uur 48 minuten.
Dan weet de volgende eigenaar alvast hoe het moet
Ik heb een heel goede indruk gekregen van de nieuwe generatie cabrio, ik heb alle opties uitgebreid getest en bekeken. Het enige dat ik niet heb gedaan is het maken van een foto (geen tijd voor).
Ik ben alle wegen die in de Randstad zijn gelegen afgegaan op zoek naar kronkelige binnenweggetjes, heb stukje snelweg gedaan, extra rondjes op de rotonde, etc. Alles veilig natuurlijk.
De rijbeleving is anders maar het vermogen van een cooper viel me zeker niet tegen, na 3 jaar S-je te rijden. Het verbruik was toch fors voor een Cooper maar ik had natuurlijk niet echt een representatieve rijstijl (veel optrekken, remmen enzo).
* Stuur voelt zo enorm licht vergeleken met m'n huidige Mini , dat verschil begrijp ik echt niet. Had het ook al bij andere Gen2 minis waarin ik eerder (korte stukjes) gereden heb. Is het soms zo dat een stuurbekrachtigingspomp van een Gen2 gewoon veel sterker is?
* Stoelverwarming heb ik ook getest en dat hoeft er dus niet per sé op , op de volgende. Ik was daarvan niet heel erg onder de indruk.
* Start-stop systeem had ik voorheen alleen maar kleine stukjes mee gereden, maar nu uitgebreid. Ik merk dat ik m'n rijstijl daarop wel behoorlijk moet aanpassen. Het viel me wel op dat als je auto op een hellinkje van niks staat, het start-stop niet meer gebruikt wordt. Ik denk dat het best wel wat brandstof bespaart als je je rijstijl ook aanpast. De auto start enorm snel dus geen belemmering om toch redelijk vlot bij het stoplicht weg te rijden.
* Windscherm zat er niet in, maar dat moet echt wel!
Om 1 voor 5, terwijl ik bij het laatste stoplicht stond, ging het druppelen. Dus ik heb gewoon de hele dag lekker weer gehad en net bij aankomst wordt het weer minder. Gelet op het weerbeeld van deze zomer kon ik me niet beter wensen!
De paarse cabrio was weer helemaal tiptop aan het einde van de dag en met een grote smile ben ik weer overgestapt.
Ik kijk terug op een hele leerzame proefrit. Een Gen2 gaat zeker ooit de opvolger worden. Of dat dat een speedster, coupe, Rocketman of R57 wordt, de tijd zal het leren. Mini dealer Severs (in Alphen a/d Rijn) bedankt voor de uitstekende service!
Die paarse, die gaat echt nog niet weg de komende tijd! #8) #8)
Gisteren heeft de paarse een grote onderhoudsbeurt gekregen, met nieuwe remmetjes, olie, enzovoort. Die kan er weer een hele tijd tegenaan (de teller staat op ongeveer 110.000 kilometer).
Ik kijk naar de verdere toekomst, de paarse (=R52) met nu 110k km op de teller zal toch ooit weer ingeruild moeten worden, de speedster komt ergens in 2012 en ik moet toch eens goed de beleving testen in een Tweede-Generatie (Gen2) Mini voordat ik besluit of ik dan wel zo'n speedster zou willen (qua rijeigenschappen).
Daarnaast gaan de nieuwprijzen van Mini steeds verder omhoog en als ik dan én een speedster, én een CooperS versie wil, met nog wat leuke opties zoals een chilipakket , dan moet ik echt wel zeker zijn van m'n zaak. Ik overweeg om terug te stappen naar een Cooper (en geen S) vanwege het extra verbruik en de hogere aankoopprijs.
Voorafgaand aan deze onderhoudsbeurt had ik dus aan MINI Severs / Martijn al gevraagd of ik dan als vervangende auto niet zo'n saaie bmw, maar een echte Mini Cabrio kon krijgen.
Dus een proefrit... gisteren.
Stipt 9.00 uur stond ik aan de balie en werd door de mensen van MINI Severs (alweer) erg vriendelijk ontvangen. De mini was onderweg dus 5 minuutjes later kwam daar een mooie Mini Cooper Cabrio (R57) in kleur blauw aanrijden. Met het dak dicht!!!



Aaaaaah

Dus hup formuliertje tekenen en dak eraf en de weg op!
Ik heb alle wegen in de randstad gezien, ben alleen even thuis geweest om te eten.
De kilometerteller bij inontvangstneming stond op 6 kilometers dus de auto was echt gloednieuw. Er was een Always Open timer aan boord (meest nutteloze goodie ooit


Dan weet de volgende eigenaar alvast hoe het moet

Ik heb een heel goede indruk gekregen van de nieuwe generatie cabrio, ik heb alle opties uitgebreid getest en bekeken. Het enige dat ik niet heb gedaan is het maken van een foto (geen tijd voor).
Ik ben alle wegen die in de Randstad zijn gelegen afgegaan op zoek naar kronkelige binnenweggetjes, heb stukje snelweg gedaan, extra rondjes op de rotonde, etc. Alles veilig natuurlijk.
De rijbeleving is anders maar het vermogen van een cooper viel me zeker niet tegen, na 3 jaar S-je te rijden. Het verbruik was toch fors voor een Cooper maar ik had natuurlijk niet echt een representatieve rijstijl (veel optrekken, remmen enzo).
* Stuur voelt zo enorm licht vergeleken met m'n huidige Mini , dat verschil begrijp ik echt niet. Had het ook al bij andere Gen2 minis waarin ik eerder (korte stukjes) gereden heb. Is het soms zo dat een stuurbekrachtigingspomp van een Gen2 gewoon veel sterker is?
* Stoelverwarming heb ik ook getest en dat hoeft er dus niet per sé op , op de volgende. Ik was daarvan niet heel erg onder de indruk.
* Start-stop systeem had ik voorheen alleen maar kleine stukjes mee gereden, maar nu uitgebreid. Ik merk dat ik m'n rijstijl daarop wel behoorlijk moet aanpassen. Het viel me wel op dat als je auto op een hellinkje van niks staat, het start-stop niet meer gebruikt wordt. Ik denk dat het best wel wat brandstof bespaart als je je rijstijl ook aanpast. De auto start enorm snel dus geen belemmering om toch redelijk vlot bij het stoplicht weg te rijden.
* Windscherm zat er niet in, maar dat moet echt wel!
Om 1 voor 5, terwijl ik bij het laatste stoplicht stond, ging het druppelen. Dus ik heb gewoon de hele dag lekker weer gehad en net bij aankomst wordt het weer minder. Gelet op het weerbeeld van deze zomer kon ik me niet beter wensen!
De paarse cabrio was weer helemaal tiptop aan het einde van de dag en met een grote smile ben ik weer overgestapt.
Ik kijk terug op een hele leerzame proefrit. Een Gen2 gaat zeker ooit de opvolger worden. Of dat dat een speedster, coupe, Rocketman of R57 wordt, de tijd zal het leren. Mini dealer Severs (in Alphen a/d Rijn) bedankt voor de uitstekende service!
Die paarse, die gaat echt nog niet weg de komende tijd! #8) #8)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
oh ja, aan die zwarte cabrio die ik in buurt van Bleiswijk geen voorrang verleende : sorry, inschattingsfoutje. 

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wauw marcel, ik had je vakantie verslag nog niet gelezen, wat onwijs gaaf man!!
mooie foto's ook van Wim, echt een mooie cabrio heb je 
Leuk dat je zo een uitgebreide proefrit heb kunnen maken in en R57. Dan heb je zodoende toch een mooie vergelijking kunnen maken. Die Always Open Timer is onwijs verslavend kan ik je vertellen
Het lichte stuur ben ik helemaal met je eens, ik dacht altijd dat het kwam omdat wij geen sportknop hebben op de cabrio, die het stuur dus ook wat zwaarder zou moeten maken...
Geniet nog maar even lekker van je BEP


Leuk dat je zo een uitgebreide proefrit heb kunnen maken in en R57. Dan heb je zodoende toch een mooie vergelijking kunnen maken. Die Always Open Timer is onwijs verslavend kan ik je vertellen


Het lichte stuur ben ik helemaal met je eens, ik dacht altijd dat het kwam omdat wij geen sportknop hebben op de cabrio, die het stuur dus ook wat zwaarder zou moeten maken...
Geniet nog maar even lekker van je BEP

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Thanks Mark !
Wat ik me nu nog afvroeg, hoeveel kan die Always Open timer maximaal aangeven? (bedoel niet de digitale cijfertjes maar dat analoge metertje zelf)
Volgens mij was het maximum op 6 uur? En dat haalde ik net niet op 1 dag (damn 5:48 u
).

Wat ik me nu nog afvroeg, hoeveel kan die Always Open timer maximaal aangeven? (bedoel niet de digitale cijfertjes maar dat analoge metertje zelf)
Volgens mij was het maximum op 6 uur? En dat haalde ik net niet op 1 dag (damn 5:48 u

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Klopt, het analoge klokje wat naast de toerenteller zit in mijn ogen wat vreemd in elkaar;
De wijzer maakt elk uur 1 rondje, na een uur komt er in het 'wijzerplaatje' een blokje te branden, waarvan er in totaal 7 zitten volgens mij (ik zal morgen even exact nakijken voor de zekerheid
het totaal aantal uren word opgeslagen in de boordcomputer, wat je terug kan lezen door op het knopje te drukken
Ik zal er morgen nog ff een fototje van maken voor je!
De wijzer maakt elk uur 1 rondje, na een uur komt er in het 'wijzerplaatje' een blokje te branden, waarvan er in totaal 7 zitten volgens mij (ik zal morgen even exact nakijken voor de zekerheid


Onze sponsors