MTH

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2006, 21:45

MTH Nederland schreef:check je PM
Het lijkt me dat een antwoord best in dit topic gegeven kan worden op de vele vragen die gerezen zijn naar aanleiding van de testbankdag afgelopen zaterdag 11 februari. Het is niet alleen in het belang van Maaij, Berthil en enkele anderen die hier toch ietwat verbolgen onder zijn. Vele anderen hebben ook MTH tuning aangeschaft, en zijn even ongerust over de werkelijke waarden van het vermogen in hun MINI. Toegeven dat ik er ook voorstander van ben om eerst een compleet verhaal te verzamelen en niet direkt op hoge poten naar Duitsland te rijden. Per slot van rekening is de tuning ook bij een Nederlandse dealer van MTH aangeschaft en zal mijnsinziens daar gereclameerd moeten worden.

Maar graag een open verhaal naar iedereen hier.
Tevens een kleine steek naar jullie forumnaam: Iedereen weet wie of wat jullie zijn, neem gewoon een naam aan, en liever niet een bedrijfsnaam (lees hiervoor de forum etiquette onderaan de forumindex)
MTH Nederland
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 feb 2006, 21:53

@ benno en de anderen
De eerste zet is aan bertill,
Laatst gewijzigd door MTH Nederland op 14 feb 2006, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2006, 21:54

mailverkeer Hein Jonkers & Marco Kremers schreef:-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: hein.j.jonkers [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 6 februari 2006 4:18
Aan: 'Marco Kremers'
Onderwerp: RE: Tuning

Hoi marco,

Wat betreft jouw tuning kan ik je het volgende laten weten, het luchtfilter en de sportuitlaat zijn al in jouw file opgenomen, wat betreft de benzine kan ik je melden dat die inderdaad geschreven is voor euro 98, kon niet anders ten tijde dat jij je mini liet tunen, is namelijk een speciale file die ook aan alle officiële tuners werd geleverd zoals hatge, schnitzer, evotech en nog vele andere duitse tuners, bij de huidige tunings vanaf eind oktober 2005 kan dat wel, maar heb contact gehad met franz en volkert van MTH dat het absoluut geen kwaad kan om op 95 te rijden, alleen dat je een paar PK minder vermogen hebt!

Hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Hein Jonkers

JS Tuning Sliedrecht

Officieel MTH steunpunt in nederland

Van: Marco Kremers [mailto:[email protected]]
Verzonden: donderdag 2 februari 2006 22:32
Aan: [email protected]
Onderwerp: FW: Tuning

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Marco Kremers [mailto:[email protected]]
Verzonden: woensdag 25 januari 2006 22:55
Aan: Hein Jonkers (Prive) ([email protected])
Onderwerp: Tuning

Hoi Hein,

Ik via jou (JS) mijn MINI laten chiptunen. Nu las ik diverse plaatsen dat jij (of MTH) er van uit gaat dat we Euro 98 tanken…
En dat de software geoptimaliseerd kan worden door opties op te geven…

Nu heb ik een lease auto en kan/mag alleen maar Euro 95 tanken…
Ik heb een Pipercross luchtfilter en een Laser Dual Exhaust zonder dB-filter…

Kan ik de juiste tuning hiervoor krijgen, want dit soort informatie is aan mij niet gevraagd van te voren…

Groetjes,

Marco aka LUV2XLR8

http://spaces.msn.com/members/luv2xlr8netherlands/
www.NewMINIclub.nl
www.Retro-Event.com
MTH Nederland schreef:heb ik je vorige week al gemaild! die tuning kost bij de anderen meer dan 700 euro
Dat ging over opties die volgens jou wel verwerkt zijn...
dus Pipercross, Laser Exhaust...

Verklaart nog steeds niet verschil waarom ik slecht 122 Pk heb terwijl ik een MTH tunerfile besteld had voor 136 Pk...

Waarom er steeds om heen draaien en niet gewoon met een duidelijk antwoord komen...

Niet alleen voor mezelf, maar naar iedereen...!!!

Op deze manier krijgen jullie alleen maar de schijn tegen,
terwijl ik voor de rest helemaal niet ontevreden ben over de andere dingen die ik via jullie gekocht heb...
Laatst gewijzigd door LUV2XLR8 op 14 feb 2006, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
MTH Nederland
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 feb 2006, 22:00

@ marco

Verder zet MTH veel vraagtekens bij de technische staat van de testbank die we hebben gebruikt. Er is in de 4e versnelling getest en zij testen altijd in de hoogste versnelling voor een zo groot mogelijk eindoverbrenging. Verder is nu niet meer de omstandigheden van de dag te achterhalen via temperaturen e.d., die zijn niet genoteerd in de grafieken en voor iedereen ook hetzelfde. Normaal wordt zoiets bij een digitale bank automatisch geregistreerd. en bij deze niet! tevens konden de technische gegevens en specificaties ook niet worden overlegd
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2006, 22:06

mini7benno schreef:Iedereen weet wie of wat jullie zijn, neem gewoon een naam aan, en liever niet een bedrijfsnaam (lees hiervoor de forum etiquette onderaan de forumindex)
Dank u
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2006, 22:08

mini7benno schreef:
mini7benno schreef:Iedereen weet wie of wat jullie zijn, neem gewoon een naam aan, en liever niet een bedrijfsnaam (lees hiervoor de forum etiquette onderaan de forumindex)
Dank u
:mrgreen:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2006, 22:08

Niet anderen de schuld gaan geven. Van Beek is een respectabel bedrijf dat zijn sporen allang heeft verdiend.

Er zijn standaard MC's, MCS's en zelfs een WORKS op de bank geweest. We weten allemaal dat er verschil kan zitten tussen auto's onderling maar doormiddel van alle standaard auto's die er op zijn geweest is er toch een redelijke 'baseline' dyno onstaan. Er waren ook standaard auto's die meer gaven dan standaard.

Kan me voorstellen dat er mensen teleurgesteld zijn....
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2006, 22:10

peter schreef:
Kan me voorstellen dat er mensen teleurgesteld zijn....
en terecht... kost toch allemaal veel geld, en je wil natuurlijk wel waar voor je geld
MTH Nederland
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 feb 2006, 22:17

peter schreef:Niet anderen de schuld gaan geven. Van Beek is een respectabel bedrijf dat zijn sporen allang heeft verdiend.
Niks mis met van beek, er is afgelopen dagen contact geweest met Van Beek! er zijn door iemand conclusies getrokken die ongegrond zijn! dat is het probleem
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2006, 22:21

Goed te lezen dat er echt aktie ondernomen wordt!!
MTH Nederland
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 feb 2006, 23:27

Berthil schreef:Alles wat hier staat aan grafieken heb ik naar MTH gemaild. De koppelgrafiek voor de Coopers moet ik nog maken.

Ik heb net met Volker van MTH gebeld. Zij gaan steeds via JS omdat alles via JS is gebeurd. Eerste opvallende uitspraak van MTH is echter dat iedereen die vóór de helft van 2005 een MTH file heeft gekregen, een Standard file heeft gekregen om de éénvoudige reden dat de Tuner file rond die tijd pas beschikbaar is gekomen.

Ik heb mijn bestanden al twee keer uit mijn auto getrokken en opgestuurd naar MTH. Volgens MTH rij ik nog met de Standard file rond die ik in maart 2005 van JS al heb gekregen!!!. Bij het monteren van mijn MTH spruitstuk heeft JS zijn computer aangesloten en de VT7 Tuner file geupload, maar om welke reden dan ook staat er dus de Standard file in. De standard file kent geen 15% pulley dus die zit er al een jaar voor snot in!!!! En de software maakt dus ook geen gebruik van het uitlaatspruitstuk. :shock: :shock: :shock: :shock:

Omdat de reden van het niet aanwezig zijn van de juiste software bij het monteren van het spruitstuk onduidelijk is zou ik aanraden om het et controleren. MTH heeft aangegeven de bestanden na te kijken als die ze uitlezen en opsturen.

Maaij, jij moet jouw bestand ook opsturen, eventueel via mij (kenteken vermelden). Er is sowieso een nieuwere versie beschikbaar dan versie 6.

Over bovenstaande gaat als het goed is een mailtje de deur uit van JS om één en ander recht te zetten (volgens MTH). Ik moet nog een keer naar JS om er nu wel de juiste file op te zetten, en wellicht ook anderen als blijkt dat niet de juiste file omhoog geladen is.

Verder zet MTH veel vraagtekens bij de technische staat van de testbank die we hebben gebruikt. Er is in de 4e versnelling getest en zij testen altijd in de hoogste versnelling voor een zo groot mogelijk eindoverbrenging. Verder is nu niet meer de omstandigheden van de dag te achterhalen via temperaturen e.d., die zijn niet genoteerd in de grafieken en voor iedereen ook hetzelfde. Normaal wordt zoiets bij een digitale bank automatisch geregistreerd. En het is niet normaal dat boven 6500 toeren bij de MCS-en het vermogen weer afneemt zoals te zien is in de grafieken. MTH neemt contact op met Van Beek racing om na te gaan hoe één en ander gemeten is.

MTH heeft een zustervestiging in Viernheim genaamd HiTec, dat is dichterbij dan Offenbach am Main. MTH heeft aangeboden dat die ons helpen om de boel recht te zetten en te controleren en bestaat de mogelijkheid dat we daar langs gaan mochten we er verder niet uitkomen.

Update: rectificatie op verzoek van JS omdat onduidelijk is waarom ik de standard file heb en niet de VT7. Donderdag krijg ik alsnog de juiste versie VT7 van JS.
@ bertill, JS/MTH is het niet eens met de deze rectificatie, na ons telefonische onderhoud zijn er andere dingen afgesproken!!!

en volgens mij hoor je een rectificatie te plaatsen onder het bericht, en niet je bericht aanpassen!!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 feb 2006, 23:46

Hierbij dan de rectificatie. Het is onduidelijk waarom niet de juiste Tuner file versie in mijn boordcomputer zit. Graag ontvang ik (nogmaals) van JS de juiste VT7 versie behorend bij mijn spruitstuk en de rest van mijn setup.
MTH Nederland
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

15 feb 2006, 00:37

rectificatie nog steeds onvolledig
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 feb 2006, 00:46

JS tuning schreef:rectificatie nog steeds onvolledig
Kunnen we weer even man en paard gaan noemen op het forum?
Dat mysterieuze gedoe is nergens voor nodig.

Verzoek aan Bart/Hein (JS Tuning aka MTH Nederland) om hieronder te benoemen wat er onvolledig is aan bovenstaande rectificatie.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 feb 2006, 00:49

Ik heb toch duidelijk gezegd dat niet bekend is hoe het mogelijk is dat ik de standard file heb terwijl jullie ten tijde van monteren van het spruitsuk de versie VT7 hebben geupload? Volgens mij lezen jullie je de quotes van mijn ongewijzigde berichten terug die jullie zelf in je eigen berichten hebt gequote.

Ik verwacht dat jullie donderdag mijn VT7 file behorend bij mijn spruitstuk op mijn MINI zetten. Ik heb mijn berichten duidelijk veranderd en rectificaties geplaatst.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”