Zo de 15 daagse vakantie op Tenerife zit erop! Heel mooi gehad; lekker weertje en lekker chill aan het water gezeten!
Tijdens de vakantie af en toe een topicje gelezen; je blijft nieuwsgierig he, maar nu zo goed als alles bijgelezen
En man, wat ben ik blij om weer in onze eigen auto's, en dan met name de MINI, te kunnen rijden!
Twee weken Tenerife, 3 huurauto's versleten Levert leuke verhalen op
Eerst 2 daagjes een ''A klasse auto'' gehuurd... oftewel de kleinste klasse... We kregen wel iets aparts mee... Een bordeau rode Renault Modus.... rondom schade, daar doen ze niet moeilijk over.. De passagiersdeur moest je gewoon openbeuken anders bleef ie in de sponning vasthangen
Én! Wel met een echte 16V Ze hadden ons niet verteld dat het een 1.2 was en er maar 65 shetlandpony's onder de kap lagen die ook nog last hadden van de warmte, want dat ding was niet vooruit te branden
Ook was het er volgens mij eentje uit de eerste serie, dus een aantal pony's was waarschijnlijk al overleden ook...
Ding had ook airco, erg prettig, maar kost een deel van het vermogen, dus van die originele 65 pk was barweinig over
En voor wie Tenerife kent, het is er 'een beetje' heuvelachtig.... Dus dat schoot voor geen meter op! Maargoed die 2 dagen hebben we wel uitgezongen... Gewoon alles volgas doen
Daarna besloten om een week een auto te huren uit een B klasse, dus een slag groter, beetje formaat MINI, helaas hadden ze die niet, maar een 2007 model VW Polo 1.4 met wederom (lichtere) schade rondom, wel. Een zilvergrijze dit keer, zonder logo's en antenne, die waren al gejat.... Hij gaf aan Inspectie nodig te hebben en later begrepen we waarom..
Hele aparte airco zat er in; die opeens een heel stuk harder gaat blazen op het moment dat je de auto in de achteruit zet
Maar het ding was wel een stuk krachtiger dan de Modus en een VW (duits) dus we waren helemaal tevreden.. Tot we de snelweg opgingen... Met de Renault konden we de 100 amper halen maar deze lukte het wel... maar de manier waarop?!?
Dat ding trilde als een idioot bij 110 en harder Een trilplaat was er niks bij....Dus ik ben ook maar 100 gaan rijden met dit hok
Slecht, of waarschijnlijker nog; NIET uitgebalanceerde wielen, goedkope bandjes en ook slecht uitgelijnd was zeker de oorzaak!
Ik maakte nog een grapje door tegen m'n ma te zeggen dat er van die ''Linglong bandjes'' onder zaten... Blijkt het later ook nog waar te zijn
Op de snelweg van Puerto Cruz richting Santa Cruz loopt het aardig naar beneden... Dus af en toe bijremmen was wel noodzakelijk... Na dat een paar keer gedaan te hebben was waarschijnlijk de remmerij ook krom, want bij remmen begon dat hok te trillen...tering.... niet normaal...
M'n ma is op dat moment spontaan een paar jaar ouder geworden van de stress
Dus dat hok hebben we na die rit maar ingeleverd en erbij vermeldt dat het een gevaar was!
Polo werd omgeruild voor een witte Seat Ibiza! En die beviel prima! Kon je lekker mee doortrappen, zonder getril, jah bij 150 een beetje maar dat ligt meer aan het wegdek... Stuurde strak, lekker dik stuur ook, en had, in tegenstelling tot de Modus en de Polo, WEL een antenne en dus meer dan 2 zenders en een goed geluid uit de radio!
Waarschijnlijk hoort die airco zo vreemd te zijn op dat eiland, want ook in de Seat ging ie als een idioot blazen als je hem in de achteruit zet
De rest van de vakantie mooi rond gecrossed in de witte Ibiza
Het voordeel van huurauto's is wel dat je zelfs in dat hele kleine parkeerplekje vooraan bij de winkel kunt parkeren...Waar ik de MINI nooit zou achterlaten, plof je deze auto's zo neer
Ook fileparkeren naast de stoep gaat veel sneller, je voelt ff waar de stoep zit en dan lekker strak ertegenaan! Je beschadigt toch niks met die ballonbanden om stalen wielen....
Echt heerlijk om niet zo te hoeven opletten en vooraan te kunnen parkeren! Vakantie-gevoel zegmaar!
Niet heel veel MINI's gezien, maar de MINI's die ik tegenkwam sprongen er wel uit. Niet omdat ze dik waren, maar de meesten zagen er namelijk wel schoon, maar dat kan ook mijn subjectieve visie geweest zijn Een echte dikke MINI heb ik niet gezien helaas!
haha mooie herkenbare verhalen! Ik heb nog een newminiclubkentekenplaathouder (driedubbele woordwaarde scrabble) voor je. Hoe en wat is handig . . PM me anders ff
haha thanks guys!
Tsja die huurhokken... t was me wat... We hebben wel vreselijk gelachen. Met deuren gooien, vooraan parkeren, half in de bosjes parkeren, stoeprandjes meepakken, even ''voelen'' waar de muur zit, eten in de auto, alles wat hier verboden is, kan allemaal met zo'n hok!
@Roy
PM send
@Frankie
Ik heb hem nog niet....
@berry
Ik heb er niet veel geschoten m'n pa veel meer met zijn compact camera, maar misschien zit er nog wat leuks tussen, heb ze nog niet bekeken.... Misschien post ik er nog wel wat, een MINI zal er helaas niet opstaan
Heb zo een aantal jaren terug een Volkswagen Touran meegehad in Spanje.
Was echt nog netjes! Zat een 1600 TFSI in oid en was nog wel vooruit te branden. Ook met 9 man (7zitplaatsen..) in/over een bergpas Denia in