Beste Mini-vrienden,
De zwarte kunststof spatbordranden worden bij de Mini (2005, 75.000km) van mijn vrouw wat smoezelig en grijzig. Ook wax-resten zijn - hoewel ik probeer te vermijden het kunststof te raken - eigenlijk amper te verwijderen.
Wat is de oplossing om de randen weer blijvend schoon en zwart te krijgen?
Dank voor de antwoorden!
Poetsen kunststof spatbordranden
- ilovemywife'scar
- Nieuwsgierig
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
pindakaas erop
arachide olie erop
of de spuitbus bij de Mini dealer kopen en dat erop
arachide olie erop
of de spuitbus bij de Mini dealer kopen en dat erop
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vooral wax vind ik een kriem! Die witte vegen krijg ik er iig niet meer af! :-(
Bij een meeting hoorde ik iets van pindakaas?! Maar hierover heb ik ook weer gehoord dat t niet werkt.. duss..
Mijn volgende stap is schoenpoets
Bij een meeting hoorde ik iets van pindakaas?! Maar hierover heb ik ook weer gehoord dat t niet werkt.. duss..
Mijn volgende stap is schoenpoets

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
- ilovemywife'scar
- Nieuwsgierig
Bericht
Dank voor jullie reacties. Dat de dealer hier iets voor verkoopt bevreemdt me, want op mijn vraag hierover werd negatief geantwoord. Enfin, morgen eerst naar de Action en wanneer dat niet werkt naar de supermarkt ernaast voor de pindakaas.
Mini One Salt, Pano-dak
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
http://www.mini.nl/accessories/index.html
en dan kiezen voor het "Onderhoudsmiddel voor kunststof, exterieur, 250 ml"
en dan kiezen voor het "Onderhoudsmiddel voor kunststof, exterieur, 250 ml"
Gr, Marcel
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Idd niet met Dasty of andere ontvetten over die randen heen
Moet juist licht vettig zijn voor diepe glans
Ik heb mequiars trim detailler er voor en zo zijn er nog een aantal andere merken die er goed spul voor hebben, zijn geen wondermiddelen dus regelmatig herhalen .

Moet juist licht vettig zijn voor diepe glans

Ik heb mequiars trim detailler er voor en zo zijn er nog een aantal andere merken die er goed spul voor hebben, zijn geen wondermiddelen dus regelmatig herhalen .
- sammax
- Mod virus alert!
Bericht
dasty werkt wel op de plastic randen icm een wonderspons van de wibra
dan heb je alle trims zo weer schoon. je kunt de dasty dan 1:1 verdunnen.
daarna wel iets op de trims doen om ze weer te voeden want dasty ontvet redelijk sterk.
ik heb trim detailer van megs gebruikt, maar daar was ik niet zo tevreden over omdat dat na een regenbui of 2 weer weg is. ik heb nu Dodo Juice Tyromania op de trims (eigenlijk voor banden) en dat zit er nu een maand op en ze zijn nog steeds heel mooi zwart. je kunt ook Black Wow gebruiken dat blijft een maand of 6 zitten. maar dat is redelijk prijzig. en als je echt lang plezier wilt hebben van een product kun je Dodo Juice - Supernatural Satin Trim Sealant Kit gebruiken. die blijft er langer dan een jaar opzitten. is alleen ook redelijk prijzig en je moet de handleiding goed volgen.

daarna wel iets op de trims doen om ze weer te voeden want dasty ontvet redelijk sterk.
ik heb trim detailer van megs gebruikt, maar daar was ik niet zo tevreden over omdat dat na een regenbui of 2 weer weg is. ik heb nu Dodo Juice Tyromania op de trims (eigenlijk voor banden) en dat zit er nu een maand op en ze zijn nog steeds heel mooi zwart. je kunt ook Black Wow gebruiken dat blijft een maand of 6 zitten. maar dat is redelijk prijzig. en als je echt lang plezier wilt hebben van een product kun je Dodo Juice - Supernatural Satin Trim Sealant Kit gebruiken. die blijft er langer dan een jaar opzitten. is alleen ook redelijk prijzig en je moet de handleiding goed volgen.
Laatst gewijzigd door sammax op 19 aug 2011, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.

- Robbee
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Trim detailers zorgen wel voor voeding en glans, maar waxresten haal je er niet mee weg. Die resten worden er mee gecamoufleerd, dat wel.
Als je een flesje arachide-olie koopt in de supermarkt voor een paar euri ben je beter af. Je krijgt de waxresten er mee af ( laten intrekken en goed nawrijven en herhalen tot het weg is ) en je voedt het kunststof er ook mee en je krijgt een mooie donkere glans.
Als je een flesje arachide-olie koopt in de supermarkt voor een paar euri ben je beter af. Je krijgt de waxresten er mee af ( laten intrekken en goed nawrijven en herhalen tot het weg is ) en je voedt het kunststof er ook mee en je krijgt een mooie donkere glans.

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb het geprobeerd op helemaal wit uitgeslagen sidescuttles, hielp niet, ook niet na een nachtje weken. Toen maar nieuwe gekocht...Sven schreef:Dasty van de Wibra schijnt ook te werken. Ik moet het ook nog proberen

- chosenfew106
- Be Mini
Bericht
Amen...
mini7benno schreef:Trim detailer van meguiars.
Ooit flesje gekocht en doe er al jaren mijn MINI's mee.
Amen...
Onze sponsors