Ik heb mijn optie op de Mini Cooper S uit Emmeloord laten vervallen en ga nu een andere kopen.
Het gaat deze worden (de directe link kan ik niet krijgen):
http://www.penrcars.nl/autos.html
Bij de auto staat 170 pk, maar op het kenteken staat toch echt 120KW dus 163 pk. De auto is uit juni 2005. Kan iemand mij vertellen of dit al een facelift is of een pre-facelift of het oude model?
Ik dacht dat vanaf 2005 de motor 170 pk had?
Ben erg benieuwd. Hoe dan ook ben ik er blij mee en kan hem volgende week halen.
Ik snap er even niks meer van...... Welk model?
- Ramniv
- One wheel wonder
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je hebt inderdaad een facelift R53 gekocht. In dit topic staan de verschillen tussen de pre-facelift en de facelift (vanaf 07-2004) uitgelegd:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=4512
Het is inderdaad zo dat de facelift Cooper S normaal gesproken 170 pk heeft tegenover 163 voor de pre-facelift. Aan het kenteken van jouw nieuwe aanwinst te zien is deze auto geïmporteerd. Ik weet dat het in België zo is dat je voor een nieuwe auto inschrijvingsbelasting betaalt en die belasting is afhankelijk van het vermogen van je auto (fiscale pk's). Als een auto meer dan 163 pk heeft betaal je aardig wat extra belasting. Om deze reden kan je in België bij een Cooper S kiezen voor de optie 'gereduceerd vermogen' en dan heb je (in ieder geval op papier) 163 pk. Het zou dus heel goed kunnen dat je auto oorspronkelijk uit België komt (is waarschijnlijk wel te zien in het onderhoudsboekje).
Mooie auto trouwens!
Het is inderdaad zo dat de facelift Cooper S normaal gesproken 170 pk heeft tegenover 163 voor de pre-facelift. Aan het kenteken van jouw nieuwe aanwinst te zien is deze auto geïmporteerd. Ik weet dat het in België zo is dat je voor een nieuwe auto inschrijvingsbelasting betaalt en die belasting is afhankelijk van het vermogen van je auto (fiscale pk's). Als een auto meer dan 163 pk heeft betaal je aardig wat extra belasting. Om deze reden kan je in België bij een Cooper S kiezen voor de optie 'gereduceerd vermogen' en dan heb je (in ieder geval op papier) 163 pk. Het zou dus heel goed kunnen dat je auto oorspronkelijk uit België komt (is waarschijnlijk wel te zien in het onderhoudsboekje).
Mooie auto trouwens!

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Dit is iig uiterlijk een facelift...
De koplampen, achterlichten en het driespaaks stuur zijn allemaal van de facelift. Als de auto een bouwjaar juni 2005 heeft moet het haast wel een facelift zijn...
De genoemde onderdelen kunnen wel allemaal op een pre face lift worden gezet..mss heb je een overgangsmodel waarin wel de uiterlijke kenmerken zijn meegenomen, maar het oude blok is gebruikt?
Ik zou eea even bij een BMW dealer laten nagaan. Ze kunnen de originele uitrusting, motortype ed gewoon voor je opvragen..
Er is ook nog ergens een email adres wat je kunt gebruiken bij BMW, dan mailen ze je de lijst...kan m alleen niet 123 vinden...
De koplampen, achterlichten en het driespaaks stuur zijn allemaal van de facelift. Als de auto een bouwjaar juni 2005 heeft moet het haast wel een facelift zijn...
De genoemde onderdelen kunnen wel allemaal op een pre face lift worden gezet..mss heb je een overgangsmodel waarin wel de uiterlijke kenmerken zijn meegenomen, maar het oude blok is gebruikt?
Ik zou eea even bij een BMW dealer laten nagaan. Ze kunnen de originele uitrusting, motortype ed gewoon voor je opvragen..
Er is ook nog ergens een email adres wat je kunt gebruiken bij BMW, dan mailen ze je de lijst...kan m alleen niet 123 vinden...
- zmorf
- Bijna verslaafd
Bericht
denk het wel want eerste afgifte in Nederland 23-03-2007Ivo schreef:Je hebt inderdaad een facelift R53 gekocht. In dit topic staan de verschillen tussen de pre-facelift en de facelift (vanaf 07-2004) uitgelegd:
Mooie auto trouwens!

- Yannick_
- Mod virus alert!
Bericht

Als je daar even naartoe mailt met je chassisnummer krijg je de gehele fabrieks-af uitvoering van je auto. Heb ik ook gehad. Erg makkelijk
Alvast veel plezier met je mini!
[email protected]GreyCooperS schreef:Dit is iig uiterlijk een facelift...

Als je daar even naartoe mailt met je chassisnummer krijg je de gehele fabrieks-af uitvoering van je auto. Heb ik ook gehad. Erg makkelijk

- GreyCooperS
- Forum Junky
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors