Mini als dagelijkse auto of niet?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2007, 08:32

Dik tevreden met de MINI. Echt een verlenging van je levensplezier. Een way of life!

Vroeguh met Citroëns groot geworden en daarna over op VW. Dat is al een verschil. Toch vind ik dat stugge en stijve van een auto plezieriger dan een stuur waar wat al ronddraait als je er tegen blaast.

Maar.... een auto erbij mag altijd en dan vind ik die keuze van Hans niet verkeerd. Ons huidige 2e auto (die verdraaide S....koda) gebruiken we voor de huis, tuin en keukenklussen. De MINI voor de fun, de kick, de adrenaline en looks 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jan 2007, 09:12

Toch een vraag aan je Arjan (en Sleefje):
Wat zou dan de eventuele vervanger kunnen worden van de Skoda (in ogenschouw genomen dat er een MINI blijft)?
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2007, 09:48

Tja....uuuh......daar ga ik eens over nadenken :wink:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2007, 10:01

Het mooiste zal zijn een Audi RS4 avant als dagelijkse auto en de GP als funcar erbij.. maarja.. die 20 miljoen is ergens anders gevallen :?
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 jan 2007, 10:29

Hans schreef:Het mooiste zal zijn een Audi RS4 avant als dagelijkse auto en de GP als funcar erbij.. maarja.. die 20 miljoen is ergens anders gevallen :?
Dan kan je beter die GP ook in de verkoop doen en naast de RS4 een exige kopen :)
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2007, 10:35

Ben van kinds af aan al autogek. Thuis opgegroeid met Volvo, BMW en Mercedes.
Ik moet zeggen dat de mini me vanaf het begin al heeft bekoren, en ook de eerste auto die me ervan weerhield om niet te roken in een auto :mrgreen: , want je bent zo bezig met het rijden. En dan die smile niet te vergeten. :D . Daarom nu weer een mini, maar als ik echt naar een praktische auto op zoek moest voor erbij, dus voor vakantie, hond en boodschappen hou ik het toch bij een sedan. Geen stationcar liefhebber, dan zou het de nieuwe Mercedes C-klasse worden. Vind hem erg geslaagd.
Maar voor mij blijft de mini speciaal en iedere rit het plezier geven van autorijden :D
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2007, 11:26

Het was de bedoeling er samen met mijn moeder van de ford ka gebruik te maken. Maar helaas kon ze door der astma geen auto meer rijden omdat het te inspannend was. Omdat ik toch best wel wat rijdt (rond de 20.000) heb ik aan me vader gevragen of ik mocht gaan kijken voor een vervanger van de ford ka. Welke overigens ook heerlijk rijdt voor in de stad. Maar voor op de snelweg was ie te licht. En aangezien ik veel snelweg kilometers maak.Dus toen op internet maar eens gaan speuren voor een S. En deze was snel gevonden. Wij naar de garage toe en ik en me moeder waren al helemaal weg van de mini. Ben toen proef gaan rijden en kwam tot de conclusie dat dit hem was. Ondertussen was de onderhandeling al geregeld. Maar de mini is echt een auto om met 3 man (met works stoelen) in te kunnen zitten. En je kunt er ook best veel spullen in meenemen wanneer je de bank plat legt. Zoals velen hier zeggen is het echt een fun auto. En als ik heel ver weg ga neem ik me vaders volvo wel mee. Deze rijdt heel comfortable maar je mist idd de beleving die je bij de mini hebt. Over een paar dagen krijgen we de nieuwe C70 afgeleverd (cabrio) dus ben benieuwd hoe het daar met de fun zit.
Tevens heeft ons mam zich door middel van therapie zo goed omhoog gewerkt dat ze weer redelijk in staat is om auto te rijden. En ons pap heeft haar ooit beloofd wanneer ze weer auto kan rijden mocht ze een nieuwe auto uitzoeken. Dit heeft afgelopen zaterdag plaats gevonden. En voor diegene die het nog nieten weten; het is een rode suzuki swift geworden met GT plus pakket.

En wat betreft andere auto's die ik wel mooi vind zijn de Volvo C30 T5, Audi RS4, Ford Focus RS.

Maar voorlopig gaat mijn MINI echt de deur nog niet uit! Heb er veel te veel plezier mee :D :D
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2007, 12:54

Sid schreef:ik rij 25000 per jaar met alleen al de mini.
best veel als student zijnde.
maar een comfortabelere auto betekent eigenlijk een grotere auto met lange wielbasis, en die zijn allemaal zwaarder... kan ik niet betalen he :mrgreen:
heb gelukkig nog de luxe dat als ik een stuk moet rijden dat ik de x5 op gas van mn moeder mag gebruiken, en bij uitzonderingen laat ik de jaguar eens goed uit.
Ook ik heb het probleem dat ik best veel kilometers jaarlijks rijd. In mijn MINI een dikke 30.000 en dan nog de auto van m'n ma en de auto van m'n pa waar ik beide ook behoorlijk wat gebruik van maak. En ook ik ben een "student". Vind de MINI een superwagentje en puur daarom heb ik hem gekocht, want laten we eerlijk zijn dat ik met een OV helemaal geen auto nodig heb. Je hebt een hoop meer vrijheid en kan dus gaan en staan waar en wanneer je wilt.

Ik denk nog steeds dat een MINI prima dagelijks te gebruiken is. Maar ik weet niet of je hem als primaire auto moet kopen als je veel kilometers per jaar MOET rijden. Dan is hij toch best wel klein. Als je de ruimte niet nodig hebt en aan een MINI genoeg hebt is hij dus ideaal! Voor mij voorlopig echt NIKS anders! 8)
Afbeelding
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jan 2007, 13:48

Ik wou dat ik kon zeggen dat de mini mijn tweede auto was en dat er een nieuwe audi RS4 op de dam zou staan, maar dat is helaas niet het geval.
Strakke foto trouwens Hans van dat interieur van de nieuwe RS3!!!

Terug naar “MINI-talk”