Shag's Pure Silver R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 aug 2011, 23:20

thanks Berry, dat plaatje bedoel ik! zijn 2 delen, als ik het goed zie is hier nr 3 beide maar dan in één geheel? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=63&fg=30

bij mij zit er die zwarte rand van de dakbediening, zal hier morgen een foto van maken..
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 aug 2011, 23:30

Dat denk ik niet... Dit is namelijk de bijbehorende omschrijving:
Binnenleeslamp voor 1 07/2004 63316962020 $35.65
Voor voertuigen met
Dakhemel antraciet
en
Uitschakeling airbag passagierszijde
en
Lichtpakket
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 aug 2011, 18:13

nog iemand met pano dak in een 1st gen facelift die een foto van het dak (interieur) kan droppen? :D
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 aug 2011, 18:15

Ga hem nu voor je maken
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 aug 2011, 18:15

Helaas, pre facelift :(
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 aug 2011, 18:16

evengoed bedankt chef!
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 aug 2011, 13:43

Ik wilde ook al kijken tot ik het woordje 'facelift' zag....

Misschien kun je een paar albums van mensen met een facelift en panodak bekijken :wink:

BTW; leuke mods in de planning 8) 8)
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2011, 15:37

is echt zo'n plek waar niemand foto van maakt :lol: :(

Verder weinig input hier helaas.

9 sept gaat de auto naar de dealer aangezien ik weer een vaag probleem heb (verlichting climatecontrol brand alleen nog wanneer auto op contact staat.. rest van de interieurverlichting brand ook wanneer niet op contact). aanstekerring gaat dan ook eindelijk brandend gemaakt worden al is dit toch een stuk ingewikkelder (en daarmee duurder) dan gedacht, maar ach... 't zijn de details die het doen! :lol:

Voornemens om deze of volgende week de auto weer eens grondig aan te pakken en te kleien/waxen, foto's zullen daarna uiteraard volgen!
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2011, 18:16

Hoi Shag
Mooie vooruitzichten! en wat een gave auto! zie al weer allemaal details die ik ook wel graag op mijn pure zilvere mini wil hebben :D

de sier verlichting in je auto word ook zeker gaaf en ben heel benieuwt naar het resultaat! (liggen de kabels er al voor? of moet je die ook nog zelf trekken?

Gr Koos
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2011, 18:29

leuke plannetjes weer Sjaak!! :D

inderdaad, de details doen et em 8)
Marcel Always Open
Cabrio-King

31 aug 2011, 18:57

Gelet op dat dashverlichtings probleem.

Heb je dat probleem ook als de de dashboard verlichting middels de dimmer op MAXimaal zet? Ik heb dat (in een grijs verleden) wel eens eerder voorbij zien komen bij iemand. Bij enigszins gedimde stand geen verlichting voor sommige delen, bij maximaal branden wel verlichting.

Ik heb geprobeerd dat desbetreffende topic uit het Amerikaanse of Engelse forum terug te vinden, maar helaas. Ik heb het echt over 2005 of zo, en op dat forum snapte ook niemand het destijds.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2011, 19:09

Dat is inderdaad een vaag probleem met die verlichting van de climate control... :? Geen idee wat de oorzaak daarvan kan zijn... Succes ermee en we zien de pics van de gepoetste MINI wel verschijnen! :Foto
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2011, 20:33

koosie schreef:Hoi Shag
Mooie vooruitzichten! en wat een gave auto! zie al weer allemaal details die ik ook wel graag op mijn pure zilvere mini wil hebben :D

de sier verlichting in je auto word ook zeker gaaf en ben heel benieuwt naar het resultaat! (liggen de kabels er al voor? of moet je die ook nog zelf trekken?

Gr Koos
Thanks! wat de verlichting betreft, ik heb nog steeds geen duidelijk beeld van of dit nu gaat of niet.. in die van berthil gaat het, maar berthil heeft in de blauwe geen pano dak.. het zijn als het ware 2 losse units.. ik meen - volgens real oem - toch echt één unit als alternatief te zien, maar realoem is niet zo duidelijk.. kabels liggen er al aangezien er nu dat klokje zit. Aangezien ik de 9e toch bij de dealer ben ga ik eens kijken of er een facelift met pano dak staat zodat ik eens kan kijken. Denk dat het wel moet lukken, ware het niet dat volgens realoem de facelift versie anthracite is. Dit kan kloppen aangezien bij de facelifts de hemelbekleding etc. ook anthracit is.. moet dus nog wat huiswerk doen :lol:
mini cabrio schreef:leuke plannetjes weer Sjaak!! :D

inderdaad, de details doen et em 8)
Exact! 8)
Marcel Always Open schreef:Gelet op dat dashverlichtings probleem.

Heb je dat probleem ook als de de dashboard verlichting middels de dimmer op MAXimaal zet? Ik heb dat (in een grijs verleden) wel eens eerder voorbij zien komen bij iemand. Bij enigszins gedimde stand geen verlichting voor sommige delen, bij maximaal branden wel verlichting.

Ik heb geprobeerd dat desbetreffende topic uit het Amerikaanse of Engelse forum terug te vinden, maar helaas. Ik heb het echt over 2005 of zo, en op dat forum snapte ook niemand het destijds.
Thanks voor het meedenken Marcel! :icon_top:
Meteen met wat hoop geprobeerd, helaas zonder resultaat :( Heb ook op wat buitenlandse fora lopen speuren maar kom daar niet eenzelfde probleem tegen, wel veel defecte lampjes waardoor de helft van de CC unit niet meer verlicht wordt (zitten dus 2 lampjes achter). Ben heel benieuwd wat het probleem is.. overigens, op contact, dimt de verlichting van de CC unit wel netjes mee.. zitten zover ik kan nagaan ook 2 stekkerblokjes op aan de achterkant. Alles zit keurig vast. De unit werkt ook gewoon zoals altijd, behalve de verlichting bij geen contact dus.. hoop de 9e meer te weten. Liever eerder natuurlijk, heb ook Mini Nederland gevraagd of er wellicht soortgelijke rariteiten bekend zijn of dat ze iets kunnen sturen van een elekt. schema ofzo.. ben afgelopen week ff langs de lokale dealer hier gereden, zal geen namen noemen, maar na anderhalf uur !! in de showroom te wachten (er was maar 1 monteur) werd ik na een korte blik van 1 minuut niet veel wijzer dan "je moet een en ander doormeten" ... een elekt. schema hadden ze niet, dit kon alleen als de auto aan de kast gehangen zou worden, etc etc... monteur zei ook dat ie geen verstand had van "frontje wisselene" terwijl ik enkel en alleen de radio had gewisseld (stekker eruit, stekker erin..niets meer niets minder).

Ik weet nu weer waarom ik daar al bijna 2 jaar niet meer kom ;) in m'n huisdealer heb ik wat dat betreft meer vertrouwen! benieuwd wat ze de 9e eruit toveren, mocht ik er dan nog niet achter zijn.
Ivo schreef:Dat is inderdaad een vaag probleem met die verlichting van de climate control... :? Geen idee wat de oorzaak daarvan kan zijn... Succes ermee en we zien de pics van de gepoetste MINI wel verschijnen! :Foto
si, komt goed 8)

Overigens zojuist nog maar een mod op m'n lijstje toegevoegd, de Puddle light retro fit kit! :yeah als we dan toch bezig zijn... net besteld, hoop dat het een beetje vlot binnen is. zal wel een paar weken duren.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 sep 2011, 20:14

Auto gister dus bij Ekris Arnhem geweest, wederom uitstekend geholpen daar! Linda & de rest: bedankt! Ook voor de gezelligheid :lol:

Eerst het technische: het probleem met de verlichting in de climatecontrol unit hebben ze bekeken, alles doorgemeten/nagekeken wat er na te kijken viel (kreeg wat codes te horen, iets met 58 etc etc.. whatever :mrgreen: ) waarbij de kern van het verhaal is: het 'defect' zit intern in de unit zelf. Stond toevallig een andere R53 met hetzelfde 'probleem' al zou het weinig mensen opvallen. Zeer waarschijnlijk is die unit erg gevoelig en aangezien ik met de radio heb lopen pielen is die unit hierbij aangetikt o.i.d... jammer, maar is niet anders.

Met dank aan Ekris (er moest toch een draad getrokken worden, call me stupid maar ik ben van de details..)....... HIJ DOET HET !!! ben er zelf zeer tevreden over, vooral in het donker oogt het fraai 8) 8) 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en vandaag de Mini weer eens grondig gewassen (nog niet met de klei/wax bezig geweest) en wat foto's gemaakt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De radio cd speler is tevens vervangen door een nieuwer type. Derde remlicht is ook vervangen voor een witte! :D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Shag op 10 sep 2011, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

10 sep 2011, 20:20

Nice 8)

Terug naar “Show your ride”