Aankoop gebruikte Mini Cooper met welke KM stand?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Dick en Natascha
Enthousiast
Enthousiast

Aankoop gebruikte Mini Cooper met welke KM stand?

03 sep 2011, 18:33

Hallo, ik ben op zoek naar een nette gebruikte Mini Cooper met niet al te veel km op de teller.
Vandaag wezen kijken bij een exemplaar met 87500km op de teller......Met NAP! :shock:
Bij aankomst zag de wagen er van buiten nog wel redelijk tot matig uit maar van binnen en technisch was het een ramp!
Ik heb auto's gezien met 300.000 km op de teller met een beter interieur.. :p
Half leren bekleding van beide voorstoelen geheel versleten en haast geen zilveren verf meer op de deurpanelen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Duidelijk 1 om te laten staan!
Waarschijnlijk was bij deze Mini tijdens de Duitse Import de teller weer op 0 Km gezet... :mrgreen:
Mijn vraag is eigenlijk; Wat is een respectabele km stand om van een 2de hands Cooper nog wat jaren plezier te hebben?
en hoe is deze km stand te controleren (kan bv de dealer het terugzetten herkennen?) of zijn er nog andere tips waarop
ik zou kunnen letten?
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 sep 2011, 22:01

km standen zijn te checken bij de Duitse TUV als ik mij niet vergis.
Zo heeft een maat van me een keer ontdekt dat zijn 1 jaar oude audi toch 60k meer had gelopen dan de teller aangaf. Daarmee heeft hij met een advocaat zo'n slordige 30.000 euro schade verhaalt op de verkopende partij.
Marcel Always Open
Cabrio-King

04 sep 2011, 00:22

Een grote factor naast de km-stand is ook gewoon hoe er met de auto wordt omgegaan.

Honden mee, kinderen, regelmatig eten in de auto, nooit schoonmaken, of nog erger: roken in de auto...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 sep 2011, 10:27

kwa technische staat maakt de kilometer stand niet zo heel veel uit, mits er altijd goed voor de auto gezorgd is natuurlijk... de staat van het interieur en lak zullen dus erg afhangen van hoe de vorige eigenaar met de auto is omgegaan, wat Marcel hierboven ook al beschrijfd.

Toevallig is er hier iemand op de club ( The Bleu Lobster) met een R50 Cooper, die al dik de 200.000 kilomter gepasseerd is, die wagen ziet er nog erg goed uit kan ik je vertellen ;)
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 sep 2011, 12:40

Uiteraard is de staat van de auto en de bewijzen van onderhoud (boekje, facturen, etc) belangrijker dan de stand, maar ik streefde bij aankoop toch naar <150.000km, om te voorkomen dat je binnen 2 jaar over de 2ton gaat (met bijbehorende inruil-waarde-drama)... :)

Terug naar “MINI-talk”