Bonnet striping
- eyecatcher
- One wheel wonder
Bericht
Bonnet striping
Via de dealer originele witte bonnet stripes gekocht, alleen nu is de vraag; hoe kun je die zelf makkelijk installeren? Heb op het forum gezocht naar topics of DIY maar helaas geen tegengekomen. Kun je die rechtstreeks plakken of moet dit met water en zeepsop? Alvast bedankt voor de tips.
- Kees en Annet
- Racende reporter
- eyecatcher
- One wheel wonder
Bericht
hallo, alvast bedankt voor de foto's en je reactie. Kun je misschien aangeven wat de juiste volgorde is om de striping aan te brengen? eerst zeepsop op de motorkap, dan de striping op de juiste positie plaatsen, gladstrijken, laten rusten en daarna het papier verwijderen? en wanneer en hoe kun je ze het beste gladstrijken zonder dat er bubbels onderkomen? dient de striping ook als het ware negatief erop geplaats te worden, of gewoon zoals hij ook moet komen te zitten...thanks in advance!
- Cor
- Be Mini
Bericht
ik maak ook altijd eerst de kap nat met water met een druppie zeep erin.
dan haal ik het papier van de folie af,
en haal de folie ook door het soppie.
dan leg ik de folie op de kap ,en kan je de boel nog een beetje corrigeren op de juiste plek.
die je uiteraard van te voren hebt bepaald.
dan wrijf ik het vocht onder de folie vandaan,en laat de boel drogen.
in mijn Gallery staan wel wat foto's van mijn plakwerk.
dan haal ik het papier van de folie af,
en haal de folie ook door het soppie.
dan leg ik de folie op de kap ,en kan je de boel nog een beetje corrigeren op de juiste plek.
die je uiteraard van te voren hebt bepaald.
dan wrijf ik het vocht onder de folie vandaan,en laat de boel drogen.
in mijn Gallery staan wel wat foto's van mijn plakwerk.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
met behangtape kun je ook nog wat hulplijntjes plakken vlak naast de correcte plek, om daarmee de preciese plaatsbepaling van de echte sticker goed te krijgen tijdens het plakken.
Als je stickers plakt die precies horizontaal moeten komen, (bijv. op zijkant auto) is een hulplijntje ook zeer nuttig.
Als je stickers plakt die precies horizontaal moeten komen, (bijv. op zijkant auto) is een hulplijntje ook zeer nuttig.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors