Wat voor uitvoering en wat is nu een optie?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Dick en Natascha
Enthousiast
Enthousiast

Wat voor uitvoering en wat is nu een optie?

15 sep 2011, 21:38

Hallo Minifans,
Vandaag de Mini Cooper (met trailer) opgehaald uit Duitsland.
Mijn vriendin is er erg blij mee maar kan helaas nog niet sturen ivm de import.
Een foto meesturen lukt me nog steeds niet.
Geprobeerd eerst in de gallerij te zetten ? maar zelfs dit ging niet... ga het zo verder proberen.
Nu heb ik een vraag over de uitvoering van de mini (ook ivm de BPM aangifte)
er zitten wel opties op maar hoe weet ik nu of dit niet een onderdeel van een pakker is.
Misschien dat jullie me kunnen helpen?
Het is een Cooper uit 12-2003 voorzien van in ieder geval :
DSC +PDControl + Sportstoelen (tevens halfleer) + Hoofd airbags + Boordcomputer + Aut. dimmende binnenspiegel + 16 Lm Minin 5 spaaks velgen + Electrische buitenspiegels + Cosmos Metallic lak + Handm. Airco en volgens mij was dit het wel zo'n beetje.
Ik had op internet gezien dat deze cooper 1050 (standaard uitvoering) zou moeten wegen op de papieren staat echter 1150KG (wel een tegenvaller vwb de wegenbelasting....) Weet iemand hoe dit nu zit en wat moet ik opgeven voor de BPM?
Want ik weet dus niet wat een optie is en wat niet (al of niet met een pakket)
Groetjes Dick
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dick en Natascha op 15 sep 2011, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
GreyCooperS
Forum Junky

15 sep 2011, 21:45

er is een mail adres van BMW waar je adhv je vin nummer de uitristing en optielijst kunt opvragen..weet m alleen niet meer uit t hoofd...anders even een search doen op forum...

of iemand anders die m nog weet?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
GreyCooperS
Forum Junky

15 sep 2011, 22:07

Tataa...thx Stefan :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Cor
Be Mini
Be Mini

15 sep 2011, 22:07

stefan740 schreef:Even een mailtje in de trant van hieronder naar [email protected] doen. Antwoord is kwestie van een paar uurtje op werkdagen.

Inhoud van pakketten verschilt per land dus dat weet ik zo 1,2,3 niet. Forumlid spenki waarschijnlijk wel als ervaringsdeskundige.

Geachte heer/mevrouw,

Ik zou graag een originele optielijst van mijn *INVULLEN uit "BOUWJAAR" willen hebben.
Dit heb ik nodig voor een Correcte all-risk verzekering.

De gegevens zijn;

Chassisnummer MINI; *INVULLEN
Kenteken; *INVULLEN
NAW; *INVULLEN
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
In afwachting op uw antwoord,

*NAAM*
yep ,heb ik vorige week ook gedaan.

binnen het uur had ik de lijst voor mijn cooper al binnen.

top service. :icon_top:
Cor
Be Mini
Be Mini

Re: wat voor uitvoering en wat is nu een optie?

15 sep 2011, 22:09

dick schreef: Ik had op internet gezien dat deze cooper 1050 (standaard uitvoering) zou moeten wegen op de papieren staat echter 1150KG (wel een tegenvaller vwb de wegenbelasting....) Weet iemand hoe dit nu zit en wat moet ik opgeven voor de BPM?
Want ik weet dus niet wat een optie is en wat niet (al of niet met een pakket)
Groetjes Dick
ik heb een cooper uit 10-2002.
de mijne weegt 1060 kg.
maar ik heb een automaat,die is zwaarder.
de jouwe zou onder de 1050 kg moeten wegen.

of ze moeten een jaar later zwaarder zijn geworden,maar dat lijkt me sterk.
Dick en Natascha
Enthousiast
Enthousiast

15 sep 2011, 22:27

Er staat toch duidelijk in de Duitse papieren (zulassungsbesch. Teil 1) 1150 KILO??????
Weet iemand hoe dit nu zit??
Cor
Be Mini
Be Mini

15 sep 2011, 22:29

dick schreef:Er staat toch duidelijk in de Duitse papieren (zulassungsbesch. Teil 1) 1150 KILO??????
Weet iemand hoe dit nu zit??
opnieuw laten wegen bij het rdw.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 sep 2011, 22:35

Niet nodig. Duitsland gebruikt het rijklaar gewicht, Nederland het leeggewicht. Ze gaan gewoon uit van het leeggewicht van de Europese typegoedkeuring en dat is dus niet anders dan andere Nederlandse Coopers.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 sep 2011, 22:36

Voor de rest, zou ik voor de BPM aangifte mooi een Autotelex formuliertje invullen voor 15 euro. Daar kun je de opties zo aanvinken en kun je nog een beetje spelen met wat voordelige is, pakketten of losse opties. De pakketten van NL en DLD komen toch niet 1 op 1 overeen. In de meeste gevallen is het Chilli pakket aankruisen voordeliger dan de opties los, alleen een Duitse Chili heeft geen automatische airco en Nederlandse wel.
Marcel Always Open
Cabrio-King

15 sep 2011, 23:56

frankie schreef: In de meeste gevallen is het Chilli pakket aankruisen voordeliger dan de opties los, alleen een Duitse Chili heeft geen automatische airco en Nederlandse wel.
Het klopt wat je schrijft maar eigenlijk staat er een beetje onduidelijk dat je bij een Duitse Chili maar beter niet de Chili op de autotelex kunt aanstippen. Anders wordt je voor de Nederlandse Chili-prijs aangeslagen terwijl je minder opties hebt in je auto. Duitse optie=pakketten zijn bijna altijd "kaler" dan Nederlandse, en de pakketprijs is daar dus ook lager.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 sep 2011, 00:06

frankie schreef:Voor de rest, zou ik voor de BPM aangifte mooi een Autotelex formuliertje invullen voor 15 euro. Daar kun je de opties zo aanvinken en kun je nog een beetje spelen met wat voordelige is, pakketten of losse opties. De pakketten van NL en DLD komen toch niet 1 op 1 overeen. In de meeste gevallen is het Chilli pakket aankruisen voordeliger dan de opties los, alleen een Duitse Chili heeft geen automatische airco en Nederlandse wel.
Ten tijde van de R50 Cooper zat er ook in Nederland niet eens een handbediende airco in het Chili-pakket. Dit was een losse optie van ongeveer 1300 euro. De R53 Cooper S had hier standaard een handbediende airco en als Chili climate control.
Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 sep 2011, 09:15

Marcel Always Open schreef:
frankie schreef: In de meeste gevallen is het Chilli pakket aankruisen voordeliger dan de opties los, alleen een Duitse Chili heeft geen automatische airco en Nederlandse wel.
Het klopt wat je schrijft maar eigenlijk staat er een beetje onduidelijk dat je bij een Duitse Chili maar beter niet de Chili op de autotelex kunt aanstippen. Anders wordt je voor de Nederlandse Chili-prijs aangeslagen terwijl je minder opties hebt in je auto. Duitse optie=pakketten zijn bijna altijd "kaler" dan Nederlandse, en de pakketprijs is daar dus ook lager.
Nee, het staat er zoals ik bedoelde. Je kunt beter wel vrijwel altijd het Chili pakket aankruisen óók als je wat opties uit het Nederlandse Chilipakket mist. Anders moet je alle opties los gaan aanvinken en het pakket was zo voordelig, dat je met de losse opties vrijwel altijd hoger uitkomt. Het is ook geen wet van Meden en Perzen, je moet er ook een beetje creatief mee omgaan om te zien wat het meest voordelig is (want daar is het ons Hollanders natuurlijk om te doen :mrgreen: )
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 sep 2011, 09:16

Ivo schreef:
frankie schreef:Voor de rest, zou ik voor de BPM aangifte mooi een Autotelex formuliertje invullen voor 15 euro. Daar kun je de opties zo aanvinken en kun je nog een beetje spelen met wat voordelige is, pakketten of losse opties. De pakketten van NL en DLD komen toch niet 1 op 1 overeen. In de meeste gevallen is het Chilli pakket aankruisen voordeliger dan de opties los, alleen een Duitse Chili heeft geen automatische airco en Nederlandse wel.
Ten tijde van de R50 Cooper zat er ook in Nederland niet eens een handbediende airco in het Chili-pakket. Dit was een losse optie van ongeveer 1300 euro. De R53 Cooper S had hier standaard een handbediende airco en als Chili climate control.
Ja sorry, ik ging uit van een R53.
Dick en Natascha
Enthousiast
Enthousiast

16 sep 2011, 22:14

Super tip van om dit bij BMW KIS op te vragen. Zeer snel antwoord.
Voor het CVO moest ik 100 euro betalen maar volgens mij heb ik het niet eens nodig omdat de
gegevens bij de rdw gewoon bekend zijn. Dus ik ga naar de keuring zonder een CVO mee te nemen.

Nu nog even kijken welke opties ik ga opgeven voor de BPM :wink:

Ik denk alleen de PDC en de sportstoelen en verder niets... :evil:
Dan zie ik wel hoe het gaat...... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Dick en Natascha op 27 okt 2011, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “MINI-talk”