Nee, geen autoprogramma, maar ik gebruik in mijn R53 eigenlijk bijna nooit de vijfde versnelling.
Meestal schakel ik van z'n vier (en ook regelmatig z'n drie) naar de zes.
Ben ik hierin de enige en/of is dit wel goed voor m'n versnellingsbak, of kan het geen kwaad om versnellingen over te slaan. Ik heb eigenlijk geen idee..
Het verschil in toerental tussen de diverse draaiende delen in de bak is hiermee wat groter dan als je geen versnelling overslaat. Als je rustig schakelt heeft de synchromesh ook zijn tijd om zijn werk te doen.
Ik zou het alleen toepassen als de olie op temperatuur is, omdat meer van het koppel van de motor gevraagd wordt.
Ik sla alleen versnellingen over als ik de toeren weer wat heb laten zakken, dus voor de toeren maakt het niet zo veel uit.. Niets agressiefs, of met grote toerenverschillen dus...
Ik ga er lekker mee door dus
Mijn auto heeft trouwens Beek stage 1. Heeft iemand wellicht een antwoord op de vraag of het mogelijk is middels de software het aantal toeren in z'n zes aan te passen.
Nu rijd ik bij iets minder dan 120 op de teller namelijk 3000 toeren en zou natuurlijk mooi zijn als dat in z'n zes bijvoorbeeld op 2600 (?) zou komen te liggen.
Iemand een idee of die overdrive-optie softwarematig zou kunnen?