Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
sam`spimpmini
Be Mini
Be Mini

sprint tex .......nex r53 upgrade

22 sep 2011, 00:06

hallo bazen van de club,,,,....... :s

het is weer feest,SPRINTEX chargers,in aantocht

ik vind het een mooi stukje techniek,en het levert flink wat pk,en nm koppel.
echter is het wel zo dat we niet moeten vergeten dat onze lagerschalen,BEHOORLIJK wat te voorduuren krijgen....
olie koeler dus wel belangerijk.
aangezien ik al een behoorlijk aantal blokjes onder arme heb genomen.
heb ik gezien dat de lager schalen behoorlijk slijten,vooral in combinatie met weinig olie,en oude olie.
maar weer mooie projecten,en we zullen zien wie er meeste koppel en pk uit haalt.

groet sam
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

22 sep 2011, 00:12

Oliekoeler zit er al 100.000 km in :)

Maar neemt niet weg dat ik mij ook zorgen maak over de lagerschalen na 170.000 km al is het blok altijd goed in de olie gehouden en tijdig ververst. Pas 2 weken geleden ook nog de oliepomp vervangen voor de zekerhied.

Als ik de Sprintex deze winter ga plaatsen (i.p.v. al in oktober) ga ik ook zeker de lagerschalen vervangen. Al we een mooie nazomer hebben ga ik de Sprintex niet in oktober al plaatsen zodat ik nog wat ronden op de Ring kan rijden.
sam`spimpmini
Be Mini
Be Mini

zeker doen

22 sep 2011, 00:22

ja ik heb er ook een olie kooler op,werkt prima.

ik heb al aardig wat blokken gedaan ,en die lagerschalen slijten behoorlijk,alleen het nadeel is dat je ze niet zo snel hoort als ze gaan slijten,en dus er eigenlijk te laat achter komt.
ik had een blok,daar zaten ze niet meer in de schalen op een drijfstang en hij liep nog gewoon,omdat er lage compressie zuigers inzitten die nog een ruimte overhouden tussen de kop en zuigereind.
maar het is zeker verstandig om ze eruit te halen,de krukas na te meten en indien nodig je schalen vervangen en je hebt ze ook met plus 0,25.
dus komt wel goed.
succes met je mod,s
groet sam
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: zeker doen

25 sep 2011, 18:26

Mooi weer voorspeld, vrije zondag dus dan weet je zeker dat het druk wordt Am Ring maja met de motor kom je overal tussendoor. Sta je daar je motormaten te filmen met je Iphone en dan is het natuurlijk niet gek dat je onze ringtijger daar ook zijn rondjes ziet rijden.
Ze moeten daar echt bakken met geld verdienen. 4 poorten die elke zoveel seconden open gaan tegen 25 euro per voertuig, kassa !!
Het was gezellig druk en ik heb je blauwe even op de foto gezet Berthil !

Klikkie
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 sep 2011, 19:58

En al wat ervaring opgedaan met de GRS?
Ik ben echt wel eens benieuwd of de IC het "echte" werk deftig kan verteren....
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 sep 2011, 20:44

Berthil schreef: Maar de Mini regelt bij 5500 toeren zijn ontstekingsvervroeging terug. Dat kwam door de 74 graden IAT of door pingelen. Pingelen is natuurlijk zeer gevaarlijk. Maar desalniettemin toch zulke resultaten.
Is daar tijdens het tunen van de software bij 1320 nog rekening mee te houden op welke manier dan ook?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 sep 2011, 21:32

Dankjewel voor de foto's Che.
Je had er ook even bij mogen springen om een rondje mee te doen :)

Vandaag buitentemperatuur 23 en maximaal gas geven is de IAT maximaal 68 graden geweest in de 5e versnelling met 200 km/h bergopwaarts gedurende een minuut gas geven. De ontstekingsvervroeging wordt daarbij terug geregeld van 32 naar 26. Dat is de stresstest voor de Mini. Dit is 15 graden meer dan de IAT van de waterkoeling onder deze omstandigheden. Met zegt altijd dat elke graad een pk is maar ik kan niet zeggen dat de Mini vandaag langzamer aanvoelde door de terug geregelde ontstekingsvervroeging. Ik denk echter dat de GRS (en elke andere niet watercooler) bij 30+ graden door de mand gaat vallen onder deze omstandigheden. Van anderen heb ik gehoord dat een IAT van 90 graden dan zomaar kan gebeuren. Dat ga je dan wel merken qua vermogen.

Het is ook zo dat de IAT veel sneller oploopt bij stilstaan dan de watercooler, maar ook weer sneller zakt. Vandaag veel moeten wachten voor de poortjes en dan loopt de IAT behoorlijk op naar 70 tijdens stilstaan. Maar dat was al bekend.

Ik ga de GRS proberen met de Sprintex als die er is. Als de GRS het niet aan kan bij warmere dagen dan 25 graden gaat toch de watercooler er weer op. Kan zijn dat ik dan een waterdichte behuizing van carbon probeer maken rond een standaard IC om wat aan gewicht te sparen :)

Vandaag was ik er om 11.00u en ik ben steeds de baan op gegaan en gebleven als er geen sluiting was. Ik heb 12 rondjes gered en ik ben tot het einde gebleven al was er een hele lange sluiting aan het eind waarbij twee ambulances met zwaailicht de Ring af kwamen. Wel even tanken geweest tussendoor want na 8 a 9 rondjes is de tank leeg.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 sep 2011, 21:47

Bedankt voor het aanbod Berthil maar ik stond daar lekker te schuilen in de schaduw om te voorkomen dat ik wegdreef in mijn dikke leren motorpak. Vond het te gevaarlijk om met de motor de ring op te gaan vanwege de drukte. Wrschijnlijk komende zaterdag nog us terug als het weer het toelaat.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 sep 2011, 23:30

Daveke schreef:Is daar tijdens het tunen van de software bij 1320 nog rekening mee te houden op welke manier dan ook?
Dat doen ze niet want daarmee omzeil je de beveiligingen in de software als je dat er uit wilt hebben.
Het is niet slim om vervroegde onsteking te blijven doordrukken terwijl de motor pingelt of een veel te hete IAT krijgt.
Dan gaat er gegarandeert wat kapot.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 sep 2011, 23:34

Ik zal je morgen even een verhaal PMen vanuit Amerika.
Blok kapot gelopen daar, Cilinder 2 en 3 zijn dood, reden nog onbekend..
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

26 sep 2011, 00:41

Geen geweldige foto van vandaag maar de schaduw van de achterspoiler op het wegdek is wel leuk.

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 sep 2011, 10:32

Idd grappig om te zien dat je de spoiler op de auto bijna niet ziet.. maar de schaduw des te beter!

Als de GRS niet doet wat je had gehoopt hou ik me aanbevolen.. heb ik iets meer tijd om te sparen :lol:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 sep 2011, 18:32

heb u ook gespot gisteren op de ring.
was niet normaal zoveel volk.
en tegen 5u was de baan dicht maar na 15a20min na dat die open was.
was die weer dicht.
heb 3auto gezien van dat laatste ongeval.
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 sep 2011, 20:46

Thx voor de update van de GRS!
Weet niet of het echt "wetenschappelijk" onderbouwd is, maar ooit dit tegengekomen

Afbeelding
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 sep 2011, 21:07

Afbeelding

De jouwe?

tourifotos.de

Terug naar “Show your ride”